V 34 predajniach Kauflandu si zákazníci môžu vybrať z ponuky 21 nových lokálnych dodávateľov. Projekt, ktorého cieľom bolo rozšírenie produktového portfólia, tak podľa reťazca priniesol prvé výsledky.
Kaufland hľadal nových dodávateľov napríklad prostredníctvom výzvy v letákoch, databázu kandidátov poskytlo aj Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky. Do portfólia pribudli rôzne mliečne výrobky, napríklad žinčica či bryndza. Rozšírilo sa tiež o pivo, víno, slané a sladké pochutiny, parené knedle, cestoviny, údeniny, šťavy a sirupy či med. V Bratislave je ponuka obohatená o bratislavské rožky vyrobené podľa tradičnej receptúry. „Projekt po jeho ročnom fungovaní môžeme hodnotiť len pozitívne a podľa spätnej väzby od dodávateľov naplnil aj ich očakávania,“ uvádza Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
V priebehu januára až februára začne do Kauflandu dodávať ďalších sedm dodávateľov do ďalších siedmich prevádzok, v ktorých ešte nie sú regionálni dodávatelia. Časom by mali pribudnúť ďalší.
„Snažíme sa regionálnym dodávateľom čo najviac uľahčiť spoluprácu s nami, zjednodušili sme nielen dodávateľskú zmluvu, ale garantujeme im aj stabilný odbyt a prezentáciu ich výrobkov na špeciálne označených čelách regálov. Poskytujeme im poradenstvo v oblasti správneho výberu obalov, naše know-how a tipy, aby boli ich obaly čo najekologickejšie,“ vysvetľuje priebeh spolupráce Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland.
Regionálne produkty by mali byť k dispozícii každý deň, preto sa s dodávateľmi určuje aj presný deň dodania tovaru do jednotlivých predajní v rámci regiónu. „Dni dodania tovaru na predajne s každým dodávateľom stanovujeme po vzájomnej dohode tak, aby boli z hľadiska jeho výrobných procesov a už existujúcich rozvozných liniek zvolené čo najefektívnejšie. Sme však pripravení aj na alternatívu víkendového alebo sezónneho predaja regionálnych výrobkov,“ dopĺňa Richard Bendík.
Príkladom spolupráce je firma Fromax, ktorá rozšírila svoje dodávky do troch prevádzkok (Nitra, Nové Zámky a Hlohovec). „Výroba sa nám podstatne zvýšila, zhruba o dvetisíc kusov Farmárskych lupienkov týždenne a do predaja sme zaradili aj dva druhy pražených tekvicových jadierok. Okrem toho sme dokúpili dve fritézy a prijali dvoch zamestnancov. Odkedy spolupracujeme s Kauflandom sme sa veľmi zviditeľnili a zákazníci majú čoraz väčší záujem o naše výrobky. Preto spoluprácu hodnotíme ako úspešnú a do budúcnosti plánujeme zväčšiť výrobu a dokúpiť výkonnejšie stroje,“ hovorí Ľubomíra Sarázová zo spoločnosti Fromax.
Henrich Sobotovič zo spoločnosti Zdravo a chutne hodnotí prístup Kauflandu ako korektný, so svojím podnikaním aj vďaka tejto spolupráci rastie: „Aktuálne spracovávame asi päť ton ovocia mesačne, pripravujeme nové investície do výsadby bio sadov a máme objednanú novú mechanizáciu do sadu ako aj stroje na spracovanie. Okrem toho sme vďaka tejto spolupráci prijali troch nových ľudí.“
Na výrobu kvalitných potravín tradičnými remeselnými postupmi sa zameriava aj remeselná pekáreň FantastiCo. „Našimi prioritami sú kvalita, tradícia a perfektný zákaznícky servis. Veríme, že v spolupráci uspejeme a staneme sa stabilnou zložkou portfólia regionálnych dodávateľov spoločnosti,“ hovorí Ján Šimunek zo spoločnosti FantastiCo.