
Obrat internetových obchodov vzrástol medziročne o pätnásť percent, Slováci minuli v roku 2017 v e-shopoch takmer 937 miliónov eur. Zároveň narástol aj ich počet. „Tradične najsilnejším obdobím je vianočná sezóna, ktorá tvorí asi tretinu obratu, čiže približne 300 miliónov eur,“ uviedol šéf nákupného radcu Heureka.sk Tomáš Braverman.
Celkový počet e-shopov sa medziročne zvýšil o pätinu, aktuálne je ich Slovensku už viac ako jedenásťtisíc. „Po roku stagnácie tak na Slovensku opäť pribudli noví hráči. Silná je na Slovensku aj sieť kamenných výdajní. V roku 2017 ich evidujeme až 2 200,“ konštatoval Tomáš Braverman.
Takmer polovica Slovákov sa už naučila do e-shopov chodiť z mobilných zariadení. Výrazne tak predbehli susedných Čechov, u ktorých je tento podiel štyridsať percet. Na Slovensku presne 48 percent.
Slováci už kupujú on-line aj jedlo alebo drogériu
Skokanom v raste je kategória jedlo a nápoje, záujem o ne poskočil o 57 percent. Nasleduje kategória kozmetika a zdravie, ktorá rástla o 43 percent. O tretinu častejšie Slováci objavovali sexuálne a erotické pomôcky, o štvrtinu tovar v kategórii šport a takmer o pätinu produkty z oblasti auto-moto.
Slováci už nanakupujú na internete len drahšie položky, ako sú biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciach. „Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy,“ menuje Tomáš Braverman.
Najsilnejšou kategóriou však aj naďalej zostáva elektronika s takmer polovičným podielom, e-shopy z kategórie dom a záhrada sú na druhom mieste a za nimi nasledujú kozmetika, zdravie, šport a film, knihy, hry. „V e-shopoch si už teda Slováci radi zadovážia takmer všetko, dobrým príkladom je kategória kozmetika a zdravie, dámy si napríklad pravidelne on-line nakupujú svoje obľúbené a otestované kozmetické produkty. Čoraz obľúbenejšie je nakupovať v e-shopoch i pracie prášky, ktoré si zákazníci nechávajú doručiť až ku dverám,“ uzavrel Tomáš Braverman.
Prečítajte si prehľadnú štatistiku!