logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Rekordný rok pre e-shopy. Rástli o 15 percent, Slováci v nich nechali skoro 937 miliónov eur

15. januára 2018
Správy 0
3154
Rekordný rok pre e-shopy. Rástli o 15 percent, Slováci v nich nechali skoro 937 miliónov eur

Obrat internetových obchodov vzrástol medziročne o pätnásť percent, Slováci minuli v roku 2017 v e-shopoch takmer 937 miliónov eur. Zároveň narástol aj ich počet. „Tradične najsilnejším obdobím je vianočná sezóna, ktorá tvorí asi tretinu obratu, čiže približne 300 miliónov eur,“ uviedol šéf nákupného radcu Heureka.sk Tomáš Braverman.

Celkový počet e-shopov sa medziročne zvýšil o pätinu, aktuálne je ich Slovensku už viac ako jedenásťtisíc. „Po roku stagnácie tak na Slovensku opäť pribudli noví hráči. Silná je na Slovensku aj sieť kamenných výdajní. V roku 2017 ich evidujeme až 2 200,“ konštatoval Tomáš Braverman.

Prečítajte si tiež
Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne

Takmer polovica Slovákov sa už naučila do e-shopov chodiť z mobilných zariadení. Výrazne tak predbehli susedných Čechov, u ktorých je tento podiel štyridsať percet. Na Slovensku presne 48 percent.

Slováci už kupujú on-line aj jedlo alebo drogériu

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Skokanom v raste je kategória jedlo a nápoje, záujem o ne poskočil o 57 percent. Nasleduje kategória kozmetika a zdravie, ktorá rástla o 43 percent. O tretinu častejšie Slováci objavovali sexuálne a erotické pomôcky, o štvrtinu tovar v kategórii šport a takmer o pätinu produkty z oblasti auto-moto.

Slováci už nanakupujú na internete len drahšie položky, ako sú biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciach. „Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy,“ menuje Tomáš Braverman.

Najsilnejšou kategóriou však aj naďalej zostáva elektronika s takmer polovičným podielom, e-shopy z kategórie dom a záhrada sú na druhom mieste a za nimi nasledujú kozmetika, zdravie, šport a film, knihy, hry. „V e-shopoch si už teda Slováci radi zadovážia takmer všetko, dobrým príkladom je kategória kozmetika a zdravie, dámy si napríklad pravidelne on-line nakupujú svoje obľúbené a otestované kozmetické produkty. Čoraz obľúbenejšie je nakupovať v e-shopoch i pracie prášky, ktoré si zákazníci nechávajú doručiť až ku dverám,“ uzavrel Tomáš Braverman.

Prečítajte si prehľadnú štatistiku!

 

 

Súvisiace články:

Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku? tržbyMarcové tržby maloobchodu sa medziročne zvýšili nákupyZdržte zákazníkov v obchode a hovorte s nimi – odvďačia sa vám vernosťou a opakovanými nákupmi

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera