logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Povesť značky môže utrpieť raz dva, budujte ju okamžite a neustále

3. januára 2018
Blog 0
2524
Katarína Droppová: Povesť značky môže utrpieť raz dva, budujte ju okamžite a neustále

Nie je to tak dávno, čo svetom zamávala kauza Diesel Gate, pri ktorej značka Volkswagen zavádzala s emisiami. Medzičasom sa k nej pridali aj iné automobilové firmy, a tak svetom najmä sociálnych médií kolovalo množstvo paródií a vtipov. Aktuálne zase čelí technologický gigant Apple žalobám za umelé spomaľovanie starších generácií iPhonov. To, čo spočiatku vyzeralo ako konšpiračné teórie či ohováranie, sa však potvrdilo a Apple sa priznal, že to robí zámerne.

Ak zablúdime do sveta obchodu, nájdeme tu tiež pár príkladov – známy kaviarenský reťazec mal svojim zákazníkom servírovať nápoje v menšom objeme, ako sľuboval, či obľúbená značka čokolád Milka začala predávať o čosi ľahšie produkty v rovnakom obale, ako boli tie pôvodné. Aj keď na nich uvádza správnu gramáž, zákazníci sa cítia podvedení.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Čo však majú tieto kauzy spoločné? Kredit či dobrá povesť týchto spoločností značne utrpeli.

Je potrebné si uvedomiť, že veľké značky a medzinárodné reťazce svoju povesť, teda reputáciu budujú neustále. Je jedno, v ktorej krajine pôsobia – presne vedia, ako komunikovať s jednotlivými cieľovými skupinami a nezabúdajú ani svojich zamestnancov, teda internú komunikáciu. Využívajú pritom rad prieskumov aj špecialistov z odboru reklamy, public relations, sociálnych médií… Pretože dobrá povesť súvisí so všetkým.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci?

Samozrejme, ich rozpočty sú neporovnateľne vyššie, ako majú maloobchodníci, preto využívajú tie najsilnejšie kanály: televíznu reklamu aj komunikáciu na sociálnych sieťach a mnohé ďalšie typy komunikácie. Nezabúdajú však ani na to podstatné – vyzdvihnúť to, čo je typické pre danú krajinu, v ktorej pôsobia, zapojiť emócie či spolupracovať so známymi osobnosťami, ktoré dokážu ovplyvňovať verejnú mienku.

Pozrime sa napríklad na komunikáciu obľúbeného reťazca Lidl – isto sa pamätáte na ich launch s využitím šéfkuchárov zo Slovenska a Česka. V Poľsku komunikovali rovnako, nezabudli však využiť známe tváre danej krajiny. Emócie skrátka hýbu svetom, veľa urobí aj spolupatričnosť a tradícia. Prečo nevyužiť slovenské produkty a recepty z nich na prípravu lahodného slovenského obeda? To všetko spolu s príjemnou cenou za tieto (nezriedka akciové) výrobky a tiež so silnou podporou v televízii, printovej inzercii, na sociálnych sieťach… Veď spojenie obrazu, zvuku, deja a pohybu isto zaujme, pôsobí na zmysly, a má tak vysoký vplyv na vnímanie značky a na jej prestíž.

Ak sa to ešte podporí ďalšou pridanou hodnotou, o to lepšie. Obchodné reťazce tak ponúkajú darčeky pre deti, napríklad Billa Loptošov. Stavajú aj na bioproduktoch či slovenskej kvalite a produkcii, podporujú znevýhodnené skupiny obyvateľov. Značka tak podporuje svoju identitu, snaží sa ukázať, že zákazníkovi rozumie a má k nemu naozaj blízko.

Avšak aj za značkou stoja len ľudia a tak sa stane, že dôjde k pochybeniu. O tom, aké je a aké bude mať následky, rozhoduje to, na akej úrovni bolo prijaté, aj to, ako sa k nemu značka postaví. Ak bolo toto rozhodnutie z najvyššej úrovne spoločnosti a zistí sa, že ide o zámerné podvádzanie, pozitívny imidž sa rúca ako domček z kariet. Priťažiť mu môže ešte zatĺkanie a nepriznanie si viny aj pri jasných faktoch a dôkazoch. Najmä v dobe sociálnych médií, keď je každý človek novinár, sa zlá udalosť, zvesť, akákoľvek negatívna informácia šíria rýchlosťou blesku. A tak sa môže stať, že o váš dobrý imidž a povesť raz dva prídete.

Preto nielen veľké značky a medzinárodné reťazce potrebujú budovať svoj kredit neustále. Pre akúkoľvek spoločnosť, aj tú najmenšiu (no tiež pre každý produkt a značku) je tým najcennejším artiklom. O tom, ako ho budovať a neprísť oň, no tiež o tom, ako čeliť komunikačným krízam, sa dozviete v ďalších častiach blogu.

 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone? Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci? Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera