logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Katarína Droppová: Povesť značky môže utrpieť raz dva, budujte ju okamžite a neustále

3. januára 2018
Blog 0
2564
Katarína Droppová: Povesť značky môže utrpieť raz dva, budujte ju okamžite a neustále

Nie je to tak dávno, čo svetom zamávala kauza Diesel Gate, pri ktorej značka Volkswagen zavádzala s emisiami. Medzičasom sa k nej pridali aj iné automobilové firmy, a tak svetom najmä sociálnych médií kolovalo množstvo paródií a vtipov. Aktuálne zase čelí technologický gigant Apple žalobám za umelé spomaľovanie starších generácií iPhonov. To, čo spočiatku vyzeralo ako konšpiračné teórie či ohováranie, sa však potvrdilo a Apple sa priznal, že to robí zámerne.

Ak zablúdime do sveta obchodu, nájdeme tu tiež pár príkladov – známy kaviarenský reťazec mal svojim zákazníkom servírovať nápoje v menšom objeme, ako sľuboval, či obľúbená značka čokolád Milka začala predávať o čosi ľahšie produkty v rovnakom obale, ako boli tie pôvodné. Aj keď na nich uvádza správnu gramáž, zákazníci sa cítia podvedení.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

Čo však majú tieto kauzy spoločné? Kredit či dobrá povesť týchto spoločností značne utrpeli.

Je potrebné si uvedomiť, že veľké značky a medzinárodné reťazce svoju povesť, teda reputáciu budujú neustále. Je jedno, v ktorej krajine pôsobia – presne vedia, ako komunikovať s jednotlivými cieľovými skupinami a nezabúdajú ani svojich zamestnancov, teda internú komunikáciu. Využívajú pritom rad prieskumov aj špecialistov z odboru reklamy, public relations, sociálnych médií… Pretože dobrá povesť súvisí so všetkým.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode

Samozrejme, ich rozpočty sú neporovnateľne vyššie, ako majú maloobchodníci, preto využívajú tie najsilnejšie kanály: televíznu reklamu aj komunikáciu na sociálnych sieťach a mnohé ďalšie typy komunikácie. Nezabúdajú však ani na to podstatné – vyzdvihnúť to, čo je typické pre danú krajinu, v ktorej pôsobia, zapojiť emócie či spolupracovať so známymi osobnosťami, ktoré dokážu ovplyvňovať verejnú mienku.

Pozrime sa napríklad na komunikáciu obľúbeného reťazca Lidl – isto sa pamätáte na ich launch s využitím šéfkuchárov zo Slovenska a Česka. V Poľsku komunikovali rovnako, nezabudli však využiť známe tváre danej krajiny. Emócie skrátka hýbu svetom, veľa urobí aj spolupatričnosť a tradícia. Prečo nevyužiť slovenské produkty a recepty z nich na prípravu lahodného slovenského obeda? To všetko spolu s príjemnou cenou za tieto (nezriedka akciové) výrobky a tiež so silnou podporou v televízii, printovej inzercii, na sociálnych sieťach… Veď spojenie obrazu, zvuku, deja a pohybu isto zaujme, pôsobí na zmysly, a má tak vysoký vplyv na vnímanie značky a na jej prestíž.

Ak sa to ešte podporí ďalšou pridanou hodnotou, o to lepšie. Obchodné reťazce tak ponúkajú darčeky pre deti, napríklad Billa Loptošov. Stavajú aj na bioproduktoch či slovenskej kvalite a produkcii, podporujú znevýhodnené skupiny obyvateľov. Značka tak podporuje svoju identitu, snaží sa ukázať, že zákazníkovi rozumie a má k nemu naozaj blízko.

Avšak aj za značkou stoja len ľudia a tak sa stane, že dôjde k pochybeniu. O tom, aké je a aké bude mať následky, rozhoduje to, na akej úrovni bolo prijaté, aj to, ako sa k nemu značka postaví. Ak bolo toto rozhodnutie z najvyššej úrovne spoločnosti a zistí sa, že ide o zámerné podvádzanie, pozitívny imidž sa rúca ako domček z kariet. Priťažiť mu môže ešte zatĺkanie a nepriznanie si viny aj pri jasných faktoch a dôkazoch. Najmä v dobe sociálnych médií, keď je každý človek novinár, sa zlá udalosť, zvesť, akákoľvek negatívna informácia šíria rýchlosťou blesku. A tak sa môže stať, že o váš dobrý imidž a povesť raz dva prídete.

Preto nielen veľké značky a medzinárodné reťazce potrebujú budovať svoj kredit neustále. Pre akúkoľvek spoločnosť, aj tú najmenšiu (no tiež pre každý produkt a značku) je tým najcennejším artiklom. O tom, ako ho budovať a neprísť oň, no tiež o tom, ako čeliť komunikačným krízam, sa dozviete v ďalších častiach blogu.

 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera