logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Nielsen: Tržby za predaj tvrdého alkoholu rástli o necelých osem percent. Slováci milujú hlavne vodku

2. januára 2018
Správy 0
2920
Nielsen: Tržby za predaj tvrdého alkoholu rástli o necelých osem percent. Slováci milujú hlavne vodku

Slováci konzumujú viac alkoholických nápojov, najvýznamnejšie pritom rastú hlavne tržby tvrdého alkoholu. Vyplýva to z údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen. Medziročne došlo k nárastu celkovej spotreby o tri percentá a tržieb o viac ako päť percent v predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom. Najviac rastie segment tvrdého alkoholu, ktorý z roka na rok navýšil tržby o takmer osem percent a dokázal rásť aj objemovo o viac ako šesť percent.

V období novembra 2016 až októbra 2017 Slováci minuli na tvrdý alkohol v maloobchode 278 miliónov eur a skonzumovali približne 25,4 milióna litrov, čo je o 1,46 milióna litrov viac ako v roku 2016.

Dominantnú pozíciu si pritom dlhodobo a s veľkým odstupov udržiava vodka, ktorá generuje až 29 percent z celkových tržieb tohto segmentu a medziročne jej tržby narástli o šesť percent. O druhú najväčšiu kategóriu, konzumné liehoviny, ako o jedinú spomedzi väčších kategórií poklesol záujem spotrebiteľov, čo sa prejavilo v poklese tržieb o čtyri percentá aj spotreby o päť percent. Konzumné liehoviny patria k tým lacnejším variantom liehovín, z roka na rok pritom rastie podiel drahších, prémiovejších druhov alkoholu, za ktoré sú Slováci ochotní zaplatiť vyššie sumy.

O tretiu najdôležitejšiu kategóriu, horké bylinné likéry, sa výrazne zvýšil záujem, keď za ňu Slováci medziročne minuli o štrnásť percent viac. Išlo o tržby takmer štyridsať miliónov eur od novembra 2016 do októbra 2017.

Dvojciferným medziročným rastom sa môžu okrem horkých bylinných likérov pochváliť aj ďalšie druhy drahších alkoholov – najvýraznejší nárast tržieb zaznamenala objemovo menšia kategória regionálnych destilátov, keď dokázala narásť o 31 percent a zvlášť slivovica o 28 percent, pričom ich priemerná maloobchodná cena za liter sa pohybuje nad dvadsať eur.

Slováci pijú aj viac rumu

Lacnejší a cenovo dostupnejší rum typu „tuzemský“ zaznamenal nárast o desať percent. Trstinový rum, ktorý v priemere stojí raz toľko ako tuzemák, dokonca o 24 percent a brandy o 17 percent. Slovenskí spotrebitelia minuli viac aj na whisky, a to až o 12 percent ako počas predchádzajúcich dvanástich mesiacov.

Pre tvrdý alkohol je najsilnejším mesiacom december, a to vzhľadom na vyššiu spotrebu počas vianočných sviatkov. Tržby v tomto mesiaci sú až o 43 percent vyššie ako počas priemerného mesiaca v roku. December v roku 2016 dokázal prevýšiť tržbami rovnaké obdobie roku 2015 o sedem percent, čo korešponduje s celoročne rastúcim trendom v konzumácii tvrdého alkoholu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok