logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Nielsen: Tržby za predaj tvrdého alkoholu rástli o necelých osem percent. Slováci milujú hlavne vodku

2. januára 2018
Správy 0
2691
Nielsen: Tržby za predaj tvrdého alkoholu rástli o necelých osem percent. Slováci milujú hlavne vodku

Slováci konzumujú viac alkoholických nápojov, najvýznamnejšie pritom rastú hlavne tržby tvrdého alkoholu. Vyplýva to z údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen. Medziročne došlo k nárastu celkovej spotreby o tri percentá a tržieb o viac ako päť percent v predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom. Najviac rastie segment tvrdého alkoholu, ktorý z roka na rok navýšil tržby o takmer osem percent a dokázal rásť aj objemovo o viac ako šesť percent.

V období novembra 2016 až októbra 2017 Slováci minuli na tvrdý alkohol v maloobchode 278 miliónov eur a skonzumovali približne 25,4 milióna litrov, čo je o 1,46 milióna litrov viac ako v roku 2016.

Prečítajte si tiež
Rok 2020 priniesol renesanciu domáceho pitia vína

Dominantnú pozíciu si pritom dlhodobo a s veľkým odstupov udržiava vodka, ktorá generuje až 29 percent z celkových tržieb tohto segmentu a medziročne jej tržby narástli o šesť percent. O druhú najväčšiu kategóriu, konzumné liehoviny, ako o jedinú spomedzi väčších kategórií poklesol záujem spotrebiteľov, čo sa prejavilo v poklese tržieb o čtyri percentá aj spotreby o päť percent. Konzumné liehoviny patria k tým lacnejším variantom liehovín, z roka na rok pritom rastie podiel drahších, prémiovejších druhov alkoholu, za ktoré sú Slováci ochotní zaplatiť vyššie sumy.

O tretiu najdôležitejšiu kategóriu, horké bylinné likéry, sa výrazne zvýšil záujem, keď za ňu Slováci medziročne minuli o štrnásť percent viac. Išlo o tržby takmer štyridsať miliónov eur od novembra 2016 do októbra 2017.

Prečítajte si tiež
Novou výkonnou riaditeľkou Becherovky je Ana Beriashvili

Dvojciferným medziročným rastom sa môžu okrem horkých bylinných likérov pochváliť aj ďalšie druhy drahších alkoholov – najvýraznejší nárast tržieb zaznamenala objemovo menšia kategória regionálnych destilátov, keď dokázala narásť o 31 percent a zvlášť slivovica o 28 percent, pričom ich priemerná maloobchodná cena za liter sa pohybuje nad dvadsať eur.

Slováci pijú aj viac rumu

Lacnejší a cenovo dostupnejší rum typu „tuzemský“ zaznamenal nárast o desať percent. Trstinový rum, ktorý v priemere stojí raz toľko ako tuzemák, dokonca o 24 percent a brandy o 17 percent. Slovenskí spotrebitelia minuli viac aj na whisky, a to až o 12 percent ako počas predchádzajúcich dvanástich mesiacov.

Pre tvrdý alkohol je najsilnejším mesiacom december, a to vzhľadom na vyššiu spotrebu počas vianočných sviatkov. Tržby v tomto mesiaci sú až o 43 percent vyššie ako počas priemerného mesiaca v roku. December v roku 2016 dokázal prevýšiť tržbami rovnaké obdobie roku 2015 o sedem percent, čo korešponduje s celoročne rastúcim trendom v konzumácii tvrdého alkoholu.

Súvisiace články:

Rok 2020 priniesol renesanciu domáceho pitia vína Novou výkonnou riaditeľkou Becherovky je Ana Beriashvili Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby Zväz obchodu SRZväz obchodu SR sa vyjadril k navrhovanému zvyšovaniu spotrebných daní z liehu a tabaku

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera