
Viac ako šesťdesiat prevádzok má obchodné centrum Galéria Martin, ktoré otvorilo vo štvrtok 7. decembra na mieste bývalého Prioru v centre Martina. Ako prvé nákupné centrum pritiahne do martinského okresu značky, ako sú H&M, Lindex a Yves Rocher. Na Slovensku pribudne tento rok celkovo 56 258 metrov štvorcových plôch v nákupných centrách, z toho 83 percent pripadá na výstavbu nových centier, zvyšok tvorí plánované rozširovanie už existujúcich projektov.
Návštevníkom centra Galéria Martin budú ďalej k dispozícii i značky ako New Yorker, Orsay, CCC, elektro Datart, kníhkupectvo Martinus, drogéria dm, Fann parfumerie, supermarket Billa. V centre sa nachádza aj lekáreň, banka, gastronomické prevádzky a ďalšie služby.
„Zvonku sa bude nákupné centrum Galéria javiť ako súbor akoby samostatných domov, čím projektanti rešpektovali mestskú architektúru. V interiéri navrhli dominantnú pasáž, ktorá bude presvetlená aj zhora a okolo nej budú obchody, kaviarne a drobné oddychové zóny. Veríme, že s otvorením Galérie sa v centre mesta zvýši kvalita služieb, vzniknú nové pracovné miesta a miestnych podnikateľov poteší, že centrum mesta dostane nový impulz,“ uviedol k otvoreniu nového obchodného centra Radovan Pilich, predseda predstavenstva spoločnosti Obchodné domy Prior stred, ktorá centrum postavila.
Správou Galérie Martin je poverená spoločnosť Cushman & Wakefield, ktorá v rámci svojich služieb ponúka aj prenájom maloobchodných priestorov. „Veríme, že sa nám aj v spolupráci s mestom opäť podarí oživiť centrum Martina. Nie je v našom záujme prvoplánovo ponúkať Martinčanom len príjemnú atmosféru v centre, nové nákupné možnosti či ďalšie parkovacie miesta. Aj s vlastníkom centra by sme radi prispeli k nárastu návštevnosti centra mesta, podporovali rozvoj regiónu a mládeže, a tak sa stali plnohodnotnou súčasťou života Martinčanov,” konštatoval Richard Souhrada, Cushman & Wakefield associate a vedúci tímu správy nehnuteľností na Slovensku.
Na Slovensku v posledných týždňoch otvorili už ďalšie dve obchodné centrá, Slnečnice Market v Bratislave a Eperia Shopping Mall v Prešove. „Slovensko očakáva tento i budúci rok rozsiahlu výstavbu a rozšírenia nákupných centier. V roku 2017 to bude až 56 258 metrov štvorcových, ktoré majú byť celkovo za tento rok dokončené. Z toho 83 percent pripadá na výstavbu nových nákupných centier, zvyšok tvorí plánované rozširovanie už existujúcich projektov,” uviedla Katarína Paule, vedúca retail tímu v Cushman & Wakefield na Slovensku.
Na budúci rok sa čaká otvorenie nákupného centra Point v Banskej Bystrici s rozlohou 5,5-tisíc metrov štvorcových. V Bratislave vznikne v zrekonštruovanom podchode na Trnavskom mýte skoro 1,5-tisíca metrov štvorcových plochy. Zvolenská Europa sa rozšíri o 8,6-tisíc metrov nákupnej plochy.