
Lidl vo výzve Dajte o sebe vedieť hľadá nových slovenských dodávateľov do svojich 130 predajní. Výzvu nechal vytlačiť i na leták, dodávatelia môžu svoju ponuku poslať priamo oddeleniu nákupu Lidlu prostredníctvom formulára na internetovej stránke reťazca.
„Máme záujem ďalej rozširovať našu ponuku slovenských výrobkov, ktorých dodávatelia dokážu splniť naše požiadavky na kvalitu, kontinuitu dodávok a budú cenovo konkurencieschopní. Touto iniciatívou chceme osloviť predovšetkým dodávateľov, s ktorými sme doteraz nespolupracovali,“ uviedol Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu, a ako dodal: „Verím, že Potravinárska komora Slovenska a Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora, ktoré sme v tejto súvislosti oslovili, nám budú pomáhať pri oslovovaní svojich členov – slovenských dodávateľov.“
Lidl Slovenská republika má podľa tlačového vyjadrenia svoj nákupný model nastavený tak, že v prípade dvoch identických ponúk uprednostní slovenského dodávateľa pred zahraničným. Na druhej strane podľa letného prieskumu spoločnosti GfK má Lidl len 13 percent tovaru pochádzajúceho zo Slovenska. Najvyšší percentuálny podiel domácich výrobkov má Coop Jednota (57 %) a CBA (49 %).
Začiatkom októbra diskontný reťazec premiérovo uviedol novinku v rámci svojich obľúbených tematických týždňov, prišiel s týždňom Vyrobené na Slovensku. Takisto od októbra ponúka pravidelne každý týždeň Päť cenových hitov zo Slovenska.