Značka prostriedku na umývanie riadov Jar sa stala absolútnym víťazom marketingového programu Dôveryhodné značky, keď získala viac ako 76 percent všetkých hlasov v ankete, ktorej sa zúčastnilo dvetisíc slovenských spotrebiteľov. Tí vyberali značky, ktorým najviac veria, v celkom 45 kategóriách. Víťazi si ocenenia prevzali na slávnostnom galavečere, ktorý sa konal v bratislavskom hoteli Radisson Blu Carlton.
V kategórii predajca potravín zvíťazil maloobchodný reťazec Lidl, medzi privátnymi značkami bodovala K-Classic, ktorú predáva Kaufland. Kategóriu čajov ovládla značka Popradský, balených vôd značka Rajec, čokoládových cukroviniek Milka, detskej výživy Hami, jogurtov Zvolenský a korenia Vitana. Medzi syrmi získala prvenstvo značka Liptov, v kategórii pív sa na prvom mieste umiestnil Zlatý Bažant a v káve Slováci najviac veria značke Popradská.
Tri značky získali tento rok v rámci prieskumu viac ako tisíc hlasov z dvetisíc možných. Svoj minuloročný úspech zopakovala značka slaných pochutín Slovakia, ktorá dostala tretí najvyšší počet hlasov. Druhý najväčší počet hlasov získala značka dm drogerie. Značka Jar v kategórii prípravkov na umývanie riadu obdržala ako jediná viac ako 76 % hlasov a z celého prieskumu zabodovala s najväčším počtom hlasov.
O víťazstve rozhodli samotní spotrebitelia
Do rozsiahlej ankety, ktorú uskutočnila nezávislá agentúra STEM/MARK na prelome mesiacov september a október 2017, sa zapojilo celkom dvetisíc respondentov. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov hodnotila v 45 kategóriách takmer 450 značiek, ktoré boli zaradené do prieskumu hlavne na základe svojich predajov. Tento rok sa v prieskume objavilo desať nových kategórií.
Slováci sú značkám verní
Z výskumu agentúry STEM/MARK vyplýva, že Slováci sú v otázke dôvery pomerne stáli a verní. Keď si značka dôveru spotrebiteľov získa, je veľmi ťažké zvyknúť si na niečo iné. Ak už určitá značka dôveru spotrebiteľov má, majú konkurenčné značky veľmi ťažkú pozíciu a musia sa veľmi snažiť, aby sa zapísali do pamäti spotrebiteľov ako dôveryhodnejšie. To potvrdzujú aj výsledky prieskumu, kde z 94 % svoje prvenstvo obhájili minuloroční favoriti.
Čo sa týka nových kategórií, dôveru v balíkových službách získala značka Slovenská pošta. Ďalšou novou kategóriou boli čerpacie stanice, kde vyhral Slovnaft. Do prieskumu bola tento rok zaradená aj kategória dermokozmetiky, ktorú ovládla značka Vichy, a aj kategória dámska hygiena, kde zabodovala značka Always. V rámci noviniek sa medzi víťazov programu zaradili i značky Nay v kategórii predajca elektra, Deichman v kategórii predajca obuvi, F&F v kategórii predajca odevov a Kamzík v kategórii prípravky na kosti a kĺby.
Víťazi využijú ocenenie Najdôveryhodnejšia značka vo svojich kampaniach
Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Logo Najdôveryhodnejšia značka sa minulý rok objavilo napríklad v marketingovej komunikácií značiek dm drogerie, K-Classic a Lidl. Vybrané víťazné značky organizátor zaradí do rozsiahlej marketingovej kampane, ktorá bude zahrňovať tituly, ako sú napríklad Telemagazín, Rytmus života a Chvíľka pre teba. Kampaň bude prebiehať začiatkom roku 2018 a jej celkový zásah bude okolo 538 tisíc slovenských čitateľov.
Kto vyhral tento rok? Prečítajte si mená víťazov!
Najdôveryhodnejšie značky
ZNAČKA | DODÁVATEĽ | |
Alkohol | ST. NICOLAUS | ST. NICOLAUS – TRADE |
Balené vody | RAJEC | KOFOLA |
Čaje | POPRADSKÝ | BALIARNE OBCHODU POPRAD |
Čistiace prostriedky | SAVO | UNILEVER SLOVENSKO |
Čokoládové cukrovinky | MILKA | MONDELEZ SLOVAKIA |
Dámska hygiena | ALWAYS | PROCTER &GAMBLE |
Dermokozmetika | VICHY | L’ORÉAL |
Detská výživa | HAMI | NUTRICIA |
Drogérie | DM DROGERIE | DM DROGERIE MARKT |
Energetické a športové nápoje | RED BULL | RED BULL SLOVENSKO |
Jogurty | ZVOLENSKÝ | SCHREIBER SLOVAKIA |
Káva | POPRADSKÁ | BALIARNE OBCHODU POPRAD |
Korenie | VITANA | VITANA SLOVENSKO |
Krmivo pre domácich miláčikov | PEDIGREE | MARS SR |
Kúpeľová a telová kozmetika | NIVEA | BEIERSDORF SLOVAKIA |
Malé spotrebiče | BOSCH | BSH DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE S.R.O – ORGANIZAČNÁ ZLOŽKA BRATISLAVA |
Mäso a údeniny | MECOM | MECOM GROUP |
Mobilné telefóny a tablety | SAMSUNG | SAMSUNG ELECTRONICS CZECH AND SLOVAK |
Pivo | ZLATÝ BAŽANT | HEINEKEN SLOVENSKO |
Počítače | LENOVO | LENOVO (SLOVAKIA) |
Pracie prostriedky | ARIEL | PROCTER & GAMBLE |
Prípravky na kosti a kĺby | KAMZÍK | CEMIO SWITZERLAND |
Prípravky na umývanie riadu | JAR | PROCTER & GAMBLE |
Privátne značky | K-CLASSIC | KAUFLAND SLOVENSKÁ REPUBLIKA |
Slané pochutiny | SLOVAKIA | INTERSNACK SLOVENSKO |
Sušienky a oblátky | SEDITA | I.D.C. HOLDING |
Syry | LIPTOV | SAVENCIA FROMAGE & DAIRY SK |
Sýtené nealko nápoje | KOFOLA | KOFOLA |
Tabakové výrobky | L&M | PHILIP MORRIS SLOVAKIA |
TV, audio, video | SAMSUNG | SAMSUNG ELECTRONICS CZECH AND SLOVAK |
Ústna hygiena | COLGATE | COLGATE-PALMOLIVE SLOVENSKO |
Veľké spotrebiče | WHIRLPOOL | WHIRLPOOL SLOVAKIA |
Víno | MATYŠÁK | VÍNO MATYŠÁK |
Vlasová kozmetika | HEAD & SHOULDERS | PROCTER & GAMBLE |
Najdôveryhodnejšie značky služieb
Balíkové služby | SLOVENSKÁ POŠTA | SLOVENSKÁ POŠTA |
Banky | SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA | SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA |
Poisťovne | ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA | ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA |
Realitné kancelárie | RE/MAX | RE/MAX SLOVAKIA |
Telekomunikačné služby | O2 | O2 SLOVAKIA |
Najdôveryhodnejší obchodníci
Čerpacie stanice | SLOVNAFT | SLOVNAFT |
Predajca elektra | NAY | NAY |
Predajca obuvi | DEICHMAN | DEICHMANN-OBUV SK |
Predajca odevov | F&F | TESCO STORES SR |
Predajca potravín | LIDL | LIDL SLOVENSKÁ REPUBLIKA |
Športové obchody | EXISPORT | EXISPORT |