logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

22. novembra 2017
Dáta 0
2237
Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

Obchodníci, dodávatelia a výrobcovia sa stále snažia udržiavať si prehľad o tom, akým smerom sa uberá trh, čo očakávajú zákazníci a na čo sa treba do budúcnosti pripraviť. Spoločnosť Nielsen zorganizovala workshop, v rámci ktorého predstavila aktuálne nákupné trendy z pohľadu svojich dát a analýz. Predstavujeme vám niektoré poznatky, ktoré na ňom zazneli.

V súvislosti s témou rozlohy predajní sa často skloňuje anglický výraz convenience, ktorý by sme mohli voľne preložiť ako pohodlie. Je ťažké presne zadefinovať, čo convenience v maloobchode predstavuje.

Prečítajte si tiež
Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Čerpaciu stanicu s možnosťou nákupu potravín? Večierku s rozlohou do 50 m2? Tento trend je aktuálny, na druhej strane zákazník chce nájsť všetko pod jednou strechou. Podľa názoru Pavla Zajaca, konzultanta z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen, uprednostňuje menšiu predajňu s rozlohou 800 – 1 000 m2, v ktorej sa nachádza minimálne dvetisíc položiek (ideálne päť až sedemtisíc) a uspokojí väčšinu potrieb zákazníka. Uspeje obchodník, ktorý prináša široký výber ovocia, zeleniny, čerstvého sortimentu, na svojej predajnej ploche zostaví správnu ponuku výrobkov v správnom množstve a toto všetko dokáže vhodne obmieňať.

Emócie stále podporujú predaj

Aktuálne trendy v nakupovaní by sa dali rozdeliť do piatich skupín: zážitok z nakupovania, spájanie konceptov, pohodlie (šetrenie času), moderné technológie a lepší svet (dôraz na ekológiu). „Iste nikoho neprekvapí, že siete remodelujú svoje predajne, ale vidíme aj príklady, kedy sa tomuto trendu prispôsobujú aj diskontné reťazce. Napríklad Lidl v Českej republike a Slovenskej republike či Aldi v USA – obe siete sa snažia priniesť zákazníkom lepší nákupný zážitok,“ hovorí Michal Belica, konzultant z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen. Ďalším príkladom je česká sieť Penny, ktorá rozbehla vo svojich predajniach vlastné rádio – aj to je spôsob, ako značka môže originálnym spôsobom zaujať a ponúknuť zákazníkom niečo iné, čo spríjemní nákup.

Najdôležitejšie pri predaji je vyvolať emóciu. V nekonečných uličkách supermarketov však neraz ide o poriadnu výzvu. Riešením môže byť pekáreň priamo v obchode alebo ulička s alkoholom, kde správne zvolené POS prostriedky navodzujú atmosféru. Tá by mala zákazníkom pripomínať udalosti, pri ktorých radi konzumujú alkohol. V prípade spomenutého alkoholu sa dá vyvolať atmosféra posedenia s priateľmi pri poháriku, cukrovinky zase podporí myšlienka domáceho pohodlia. Existuje množstvo štandardizovaných pravidiel, ako pristupovať k tvorbe vyvolávania emócií a potrieb priamo v predajni.

Koncept tzv. obchodu v obchode nie je celkom nový. V dnešnej dobe mnoho agentúr premýšľa, čo urobiť s rozľahlými hypermarketmi a ako do nich prilákať zákazníkov. Jedným z pilierov je práve myšlienka menších prevádzok na ich ploche. Anglický Waitrose tak do jednej zo svojich predajní umiestnil suši bar, z ktorého si zákazník môže domov odniesť čerstvo pripravené japonské pochúťky. Táto istá sieť zase do inej prevádzky umiestnila aj vínny bar, ktorý určite privítali najmä manželia, čakajúci na svoje nakupujúce manželky. Odborníci však upozorňujú, že k takémuto konceptu treba pristupovať opatrne, nie každý obchodník si ho totiž môže dovoliť.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

Viac informácií o trendoch v nakupovaní nájdete v časopise Tovar&Predaj 11 – 12/2017.

Súvisiace články:

Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera