logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

22. novembra 2017
Dáta 0
2030
Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

Obchodníci, dodávatelia a výrobcovia sa stále snažia udržiavať si prehľad o tom, akým smerom sa uberá trh, čo očakávajú zákazníci a na čo sa treba do budúcnosti pripraviť. Spoločnosť Nielsen zorganizovala workshop, v rámci ktorého predstavila aktuálne nákupné trendy z pohľadu svojich dát a analýz. Predstavujeme vám niektoré poznatky, ktoré na ňom zazneli.

V súvislosti s témou rozlohy predajní sa často skloňuje anglický výraz convenience, ktorý by sme mohli voľne preložiť ako pohodlie. Je ťažké presne zadefinovať, čo convenience v maloobchode predstavuje.

Čerpaciu stanicu s možnosťou nákupu potravín? Večierku s rozlohou do 50 m2? Tento trend je aktuálny, na druhej strane zákazník chce nájsť všetko pod jednou strechou. Podľa názoru Pavla Zajaca, konzultanta z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen, uprednostňuje menšiu predajňu s rozlohou 800 – 1 000 m2, v ktorej sa nachádza minimálne dvetisíc položiek (ideálne päť až sedemtisíc) a uspokojí väčšinu potrieb zákazníka. Uspeje obchodník, ktorý prináša široký výber ovocia, zeleniny, čerstvého sortimentu, na svojej predajnej ploche zostaví správnu ponuku výrobkov v správnom množstve a toto všetko dokáže vhodne obmieňať.

Emócie stále podporujú predaj

Aktuálne trendy v nakupovaní by sa dali rozdeliť do piatich skupín: zážitok z nakupovania, spájanie konceptov, pohodlie (šetrenie času), moderné technológie a lepší svet (dôraz na ekológiu). „Iste nikoho neprekvapí, že siete remodelujú svoje predajne, ale vidíme aj príklady, kedy sa tomuto trendu prispôsobujú aj diskontné reťazce. Napríklad Lidl v Českej republike a Slovenskej republike či Aldi v USA – obe siete sa snažia priniesť zákazníkom lepší nákupný zážitok,“ hovorí Michal Belica, konzultant z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen. Ďalším príkladom je česká sieť Penny, ktorá rozbehla vo svojich predajniach vlastné rádio – aj to je spôsob, ako značka môže originálnym spôsobom zaujať a ponúknuť zákazníkom niečo iné, čo spríjemní nákup.

Najdôležitejšie pri predaji je vyvolať emóciu. V nekonečných uličkách supermarketov však neraz ide o poriadnu výzvu. Riešením môže byť pekáreň priamo v obchode alebo ulička s alkoholom, kde správne zvolené POS prostriedky navodzujú atmosféru. Tá by mala zákazníkom pripomínať udalosti, pri ktorých radi konzumujú alkohol. V prípade spomenutého alkoholu sa dá vyvolať atmosféra posedenia s priateľmi pri poháriku, cukrovinky zase podporí myšlienka domáceho pohodlia. Existuje množstvo štandardizovaných pravidiel, ako pristupovať k tvorbe vyvolávania emócií a potrieb priamo v predajni.

Koncept tzv. obchodu v obchode nie je celkom nový. V dnešnej dobe mnoho agentúr premýšľa, čo urobiť s rozľahlými hypermarketmi a ako do nich prilákať zákazníkov. Jedným z pilierov je práve myšlienka menších prevádzok na ich ploche. Anglický Waitrose tak do jednej zo svojich predajní umiestnil suši bar, z ktorého si zákazník môže domov odniesť čerstvo pripravené japonské pochúťky. Táto istá sieť zase do inej prevádzky umiestnila aj vínny bar, ktorý určite privítali najmä manželia, čakajúci na svoje nakupujúce manželky. Odborníci však upozorňujú, že k takémuto konceptu treba pristupovať opatrne, nie každý obchodník si ho totiž môže dovoliť.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

Viac informácií o trendoch v nakupovaní nájdete v časopise Tovar&Predaj 11 – 12/2017.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera