logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

22. novembra 2017
Dáta 0
2168
Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

Obchodníci, dodávatelia a výrobcovia sa stále snažia udržiavať si prehľad o tom, akým smerom sa uberá trh, čo očakávajú zákazníci a na čo sa treba do budúcnosti pripraviť. Spoločnosť Nielsen zorganizovala workshop, v rámci ktorého predstavila aktuálne nákupné trendy z pohľadu svojich dát a analýz. Predstavujeme vám niektoré poznatky, ktoré na ňom zazneli.

V súvislosti s témou rozlohy predajní sa často skloňuje anglický výraz convenience, ktorý by sme mohli voľne preložiť ako pohodlie. Je ťažké presne zadefinovať, čo convenience v maloobchode predstavuje.

Prečítajte si tiež
Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Čerpaciu stanicu s možnosťou nákupu potravín? Večierku s rozlohou do 50 m2? Tento trend je aktuálny, na druhej strane zákazník chce nájsť všetko pod jednou strechou. Podľa názoru Pavla Zajaca, konzultanta z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen, uprednostňuje menšiu predajňu s rozlohou 800 – 1 000 m2, v ktorej sa nachádza minimálne dvetisíc položiek (ideálne päť až sedemtisíc) a uspokojí väčšinu potrieb zákazníka. Uspeje obchodník, ktorý prináša široký výber ovocia, zeleniny, čerstvého sortimentu, na svojej predajnej ploche zostaví správnu ponuku výrobkov v správnom množstve a toto všetko dokáže vhodne obmieňať.

Emócie stále podporujú predaj

Aktuálne trendy v nakupovaní by sa dali rozdeliť do piatich skupín: zážitok z nakupovania, spájanie konceptov, pohodlie (šetrenie času), moderné technológie a lepší svet (dôraz na ekológiu). „Iste nikoho neprekvapí, že siete remodelujú svoje predajne, ale vidíme aj príklady, kedy sa tomuto trendu prispôsobujú aj diskontné reťazce. Napríklad Lidl v Českej republike a Slovenskej republike či Aldi v USA – obe siete sa snažia priniesť zákazníkom lepší nákupný zážitok,“ hovorí Michal Belica, konzultant z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen. Ďalším príkladom je česká sieť Penny, ktorá rozbehla vo svojich predajniach vlastné rádio – aj to je spôsob, ako značka môže originálnym spôsobom zaujať a ponúknuť zákazníkom niečo iné, čo spríjemní nákup.

Najdôležitejšie pri predaji je vyvolať emóciu. V nekonečných uličkách supermarketov však neraz ide o poriadnu výzvu. Riešením môže byť pekáreň priamo v obchode alebo ulička s alkoholom, kde správne zvolené POS prostriedky navodzujú atmosféru. Tá by mala zákazníkom pripomínať udalosti, pri ktorých radi konzumujú alkohol. V prípade spomenutého alkoholu sa dá vyvolať atmosféra posedenia s priateľmi pri poháriku, cukrovinky zase podporí myšlienka domáceho pohodlia. Existuje množstvo štandardizovaných pravidiel, ako pristupovať k tvorbe vyvolávania emócií a potrieb priamo v predajni.

Koncept tzv. obchodu v obchode nie je celkom nový. V dnešnej dobe mnoho agentúr premýšľa, čo urobiť s rozľahlými hypermarketmi a ako do nich prilákať zákazníkov. Jedným z pilierov je práve myšlienka menších prevádzok na ich ploche. Anglický Waitrose tak do jednej zo svojich predajní umiestnil suši bar, z ktorého si zákazník môže domov odniesť čerstvo pripravené japonské pochúťky. Táto istá sieť zase do inej prevádzky umiestnila aj vínny bar, ktorý určite privítali najmä manželia, čakajúci na svoje nakupujúce manželky. Odborníci však upozorňujú, že k takémuto konceptu treba pristupovať opatrne, nie každý obchodník si ho totiž môže dovoliť.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

Viac informácií o trendoch v nakupovaní nájdete v časopise Tovar&Predaj 11 – 12/2017.

Súvisiace články:

Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera