logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

22. novembra 2017
Dáta 0
2473
Zákazníci uprednostňujú menšie obchody. Predaj podporujú emócie

Obchodníci, dodávatelia a výrobcovia sa stále snažia udržiavať si prehľad o tom, akým smerom sa uberá trh, čo očakávajú zákazníci a na čo sa treba do budúcnosti pripraviť. Spoločnosť Nielsen zorganizovala workshop, v rámci ktorého predstavila aktuálne nákupné trendy z pohľadu svojich dát a analýz. Predstavujeme vám niektoré poznatky, ktoré na ňom zazneli.

V súvislosti s témou rozlohy predajní sa často skloňuje anglický výraz convenience, ktorý by sme mohli voľne preložiť ako pohodlie. Je ťažké presne zadefinovať, čo convenience v maloobchode predstavuje.

Čerpaciu stanicu s možnosťou nákupu potravín? Večierku s rozlohou do 50 m2? Tento trend je aktuálny, na druhej strane zákazník chce nájsť všetko pod jednou strechou. Podľa názoru Pavla Zajaca, konzultanta z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen, uprednostňuje menšiu predajňu s rozlohou 800 – 1 000 m2, v ktorej sa nachádza minimálne dvetisíc položiek (ideálne päť až sedemtisíc) a uspokojí väčšinu potrieb zákazníka. Uspeje obchodník, ktorý prináša široký výber ovocia, zeleniny, čerstvého sortimentu, na svojej predajnej ploche zostaví správnu ponuku výrobkov v správnom množstve a toto všetko dokáže vhodne obmieňať.

Emócie stále podporujú predaj

Aktuálne trendy v nakupovaní by sa dali rozdeliť do piatich skupín: zážitok z nakupovania, spájanie konceptov, pohodlie (šetrenie času), moderné technológie a lepší svet (dôraz na ekológiu). „Iste nikoho neprekvapí, že siete remodelujú svoje predajne, ale vidíme aj príklady, kedy sa tomuto trendu prispôsobujú aj diskontné reťazce. Napríklad Lidl v Českej republike a Slovenskej republike či Aldi v USA – obe siete sa snažia priniesť zákazníkom lepší nákupný zážitok,“ hovorí Michal Belica, konzultant z oddelenia Retail Services spoločnosti Nielsen. Ďalším príkladom je česká sieť Penny, ktorá rozbehla vo svojich predajniach vlastné rádio – aj to je spôsob, ako značka môže originálnym spôsobom zaujať a ponúknuť zákazníkom niečo iné, čo spríjemní nákup.

Najdôležitejšie pri predaji je vyvolať emóciu. V nekonečných uličkách supermarketov však neraz ide o poriadnu výzvu. Riešením môže byť pekáreň priamo v obchode alebo ulička s alkoholom, kde správne zvolené POS prostriedky navodzujú atmosféru. Tá by mala zákazníkom pripomínať udalosti, pri ktorých radi konzumujú alkohol. V prípade spomenutého alkoholu sa dá vyvolať atmosféra posedenia s priateľmi pri poháriku, cukrovinky zase podporí myšlienka domáceho pohodlia. Existuje množstvo štandardizovaných pravidiel, ako pristupovať k tvorbe vyvolávania emócií a potrieb priamo v predajni.

Koncept tzv. obchodu v obchode nie je celkom nový. V dnešnej dobe mnoho agentúr premýšľa, čo urobiť s rozľahlými hypermarketmi a ako do nich prilákať zákazníkov. Jedným z pilierov je práve myšlienka menších prevádzok na ich ploche. Anglický Waitrose tak do jednej zo svojich predajní umiestnil suši bar, z ktorého si zákazník môže domov odniesť čerstvo pripravené japonské pochúťky. Táto istá sieť zase do inej prevádzky umiestnila aj vínny bar, ktorý určite privítali najmä manželia, čakajúci na svoje nakupujúce manželky. Odborníci však upozorňujú, že k takémuto konceptu treba pristupovať opatrne, nie každý obchodník si ho totiž môže dovoliť.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

Viac informácií o trendoch v nakupovaní nájdete v časopise Tovar&Predaj 11 – 12/2017.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok