
Nákupné centrum Avion v Bratislave čaká zásadná zmena. Do leta 2018 vyrastie na mieste pôvodného hypermarketu nový foodcourt. Vedenie spoločnosti tak reaguje na zmenu v spotrebiteľskom správaní – zákazníci už totiž do nákupných centier nechodia tráviť dlhé hodiny výlučne nakupovaním. Chcú sa stretávať, zabávať a dopriať si zaujímavé gastro zážitky.
Nový netradičný foodcourt pribudne v susedstve čerstvo otvoreného hypermarketu Kaufland. V zóne s rozlohou 8000 m2 budú návštevníkom k dispozícii nové gastroprevádzky, detské ihriská a množstvo relaxačných zón na oddychovanie, stretávanie sa a trávenie voľného času. „Sme veľmi radi, že už tak bohatú ponuku Avionu s novým silným partnerom, maloobchodnou sieťou Kaufland, čoskoro doplní aj unikátny koncept foodcourtu. Už v lete budúceho roka si budú môcť návštevníci popri nákupoch pre celú domácnosť vychutnať v modernom prostredí aj kulinárske špeciality a zábavu. Chceme, aby tu príjemne trávili čas s celou rodinou a radi sa u nás stretávali so svojimi priateľmi a známymi,“ hovorí Andrea Aujeská, riaditeľka nákupného centra.
Inšpiráciou sa stali historické uličky
V nákupnom centre Avion už dlhšie vedeli, že po odchode Hypernovy si budú musieť poradiť s využitím týchto priestorov. „Nový projekt sa nachádza na území bývalého hypermarketu. Samozrejme, boli dotknuté aj niektoré vedľajšie prevádzky. Z celkovej plochy osem tisíc metrov štvorcových sa 5700 metrov štvorcových prenajalo Kauflandu. Ostatné plochy bude tvoriť foodcourt a ďalšie prevádzky. V prvej fáze projektu sme potrebovali premiestniť obchodnú jednotku Humanic, ktorá je otvorená od septembra. Po tomto presune došlo k otvoreniu prevádzky Kaufland. Časť foodcourtu s ďalšími nájomnými priestormi bude otvorená v lete 2018. Týmto sa projekt neskončí. Budeme pokračovať v priestoroch terajšieho foodcourtu. Ten sa zavrie a prerobí sa na nájomné jednotky. Otvorenie poslednej etapy projektu plánujeme na jeseň 2018,“ vysvetľuje Andrej Dvorský, projektový manažér spoločnosti IKEA Centres Slovensko, ktorá vlastní a prevádzkuje nákupné centrum Avion. Súčasťou nového foodcourtu budú aj dva detské zábavné koncepty.
Nový foodcourt bude unikátnym aj v rámci ostatných nákupných centier Avion v Európe. ,,Návrh je originál, inšpirovalo nás množstvo vnemov najmä z prostredia európskych veľkomiest – historické uličky, ich zákutia. Chceli sme vytvoriť netradičný foodcourt inšpirovaný polyfunkčným mestským prostredím s príbehom. Nový priestor je členitý, obsahuje perspektívu i optické klamy, má menšie časti určené na stretávanie sa aj pódium na prezentácie. Ľudia chcú byť v spoločnosti iných, aj preto ich lákajú nákupné centrá s príjemným miestom na stretávanie sa, oddych a zábavu. V minulosti túto funkciu plnili centrá miest, v súčasnosti sú skôr vyhľadávané turistami,“ vysvetľuje architekt a autor projektu Pavel Suchánek.
Skladba nájomníkov v novom foodcourte zatiaľ nie je známa, keďže aktuálne prebiehajú rokovania. Vedenie nákupného centra sľubuje pestrú zmes gastro prevádzok s dôrazom na kvalitné suroviny. Podľa našich informácií by medzi novými nájomníkmi mala byť napríklad slovenská sieť burgrární Regal Burger.
Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk