logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Prepípajte sa k rýchlejšiemu nákupu

24. októbra 2017
Moderný trh 0
1252
Prepípajte sa k rýchlejšiemu nákupu

Platba pri pokladnici je záverečnou fázou každého nákupu. Niektorí zákazníci vytiahnu veľkú bankovku, iní zase venujú nekonečne veľa času snahe zbaviť sa všetkých euromincí, gastrolístkov či zľavových poukážok. Ako však u nás rastie počet vydaných latobných kariet a s nimi aj počet platobných terminálov v obchodoch, čoraz viac Slovákov platí svoj nákup týmto spôsobom. A netýka sa to iba drahých nákupov. Keďže platba kartou nie je zaťažená žiadnym poplatkom a banka ho maximálne spoplatní poplatkom za účtovnú položku, platobnou kartou dnes Slováci hradia aj každodenné drobné nákupy potravín či drogérie.

„Podľa skúseností členov Slovenskej aliancie moderného obchodu je platba kartou jeden z najrýchlejších spôsobov úhrady nákupu, trvá iba 20 sekúnd. Ak navyše zákazník súhlasí s bezkontaktnou platbou, transakcia sa skráti až na polovicu, trvá len 10 sekúnd. Spoločný podiel kontaktných aj bezkontaktných kartových operácií na všetkých platbách za nákup sa u členov Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO)  pohybuje v rozmedzí 37 – 50 %,“ konštatuje Katarína Fašiangová, predsedníčka SAMO. Úspora času je hlavný dôvod, prečo zákazníci pri platbe za nákup súhlasia s využitím bezkontaktnej transakcie platobnou kartou. „Podľa štatistík jedného z našich členov, ktorý zaviedol bezkontaktné platby už v roku 2013, sa ich podiel na všetkých kartových transakciách pohybuje na úrovni viac ako 2/3 a kumulatívna mesačná úspora času pre všetkých zákazníkov tejto siete platiacich bezkontaktne je viac ako 5 700 hodín. A to, že je to na Slovensku veľmi rozšírená a dobre akceptovaná technológia, potvrdzujú aj čísla ďalších členov. Podiel bezkontaktných platieb na všetkých kartových operáciách je u nich 39 – 50 % v závislosti od mesiaca a medziročne stále rastie, u jedného z členov to bolo za posledný rok až o 10 %,“ hodnotí spôsoby platby Katarína Fašiangová. Siete v súčasnosti tento spôsob platby medzi zákazníkmi špeciálne nepromujú, ale postupne modernizujú svoje POS terminály, aby možnosť ezkontaktnej platby ponúkali pri všetkých pokladniciach.

Aj platby gastrolístkami za nákup potravín majú u zákazníka stále svoje stabilné miesto a členovia SAMO, ktorí tento druh platby ponúkajú, hovoria o podiele približne 6 – 9,2 % zo všetkých platieb. Členovia SAMO navyše podporujú aj zavádzanie  lektronických stravných kariet.

Zákazníci tiež radi využívajú samoobslužné a expresné pokladnice, ktoré niektoré siete ponúkajú. Uprednostňujú ich hlavne v prevádzkach s vyššou frekvenciou zákazníkov, v obchodných a business centrách a pri menších nákupoch. Podiel nákupov pri samoobslužných pokladniciach sa tu pohybuje priemerne na úrovni 35 – 40 % z celkového počtu nákupov. Avšak ani platba nákupu pri bežnej pokladnici s obsluhou už nemusí byť zdĺhavá. Manažéri jednotlivých obchodných prevádzok priebežne monitorujú počet čakajúcich zákazníkov pri pokladniciach a v prípade potreby postupne otvárajú ďalšie. Maximálny priemerný čas čakania pri pokladnici by teda ani tu nemal prekročiť 5 minút.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera