Spoločnosť dm drogerie markt sa podelila o svoje hospodárske výsledky a zároveň potvrdila dohady o spustení e-shopu s drogistickým sortimentom. Zákazníci budú môcť objednávať už na budúci rok.
Svojimi hospodárskymi výsledkami potvrdila spoločnosť dm drogerie markt za uplynulý obchodný rok pozitívny trend z predchádzajúcich období. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 6,6 %, keď dosiahol výšku 197,7 milióna eur. Konateľ spoločnosti Martin Podhradský s výsledkom nie je celkom spokojný: „Musím povedať na rovinu, že sme nesplnili plán. Ten bol ambicióznejší, chceli sme sa dostať cez dvesto miliónov, ale nepodarilo sa. Z môjho pohľadu išlo o dva problémy. Jedným bol veľmi slabý december, to by zrejme potvrdili všetci z brandže. Druhá vec je, že sme od novembra začali s kampaňou Vždy výhodne, v ktorej sme znížili ceny troch tisíc položiek, a časový odhad štartu kampane nebol ideálny. Na druhej strane zákazníci na kampaň zareagovali rýchlejšie než v okolitých krajinách a od konca januára už rastieme.“
Martin Podhradský zároveň oznámil, že spoločnosť v najbližšom fiškálnom roku spustí slovenský e-shop. Na úvod v ňom ponúkne 80 % sortimentu, ale postupne by mal byť k dispozícii aj zvyšok položiek. Logistiku bude zdieľať spoločne s českým e-shopom. Presný termín spustenia zatiaľ nie je známy, o tomto projekte ešte stále prebiehajú intenzívne rokovania.
Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje 2,4 miliard eur, čo znamená medziročný nárast o viac ako 8 %, pričom materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 904 miliónov eur. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogeriemarkt Rakúsko tak predstavuje viac ako 62 %.
Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk