Slovensko patrí k silným hráčom na stredoeurópskom e-commerce trhu. Z hľadiska počtu e-shopov na obyvateľa je na druhej priečke, pôsobí ich tu zhruba devať tisíc. Rebríček vedie Česko s 36 tisícmi internetovými obchodmi. O polovicu menej e-shopov na obyvateľa oproti Slovensku má aj Nemecko so 70 tisíc e-shopmi.
V Poľsku pôsobí asi 10 tisíc e-shopov, Rakúsku 6 tisíc, Rumunsku 5 tisíc a Maďarsku len 4,5 tisíca. „Slovensko patrí medzi najsilnejšie krajiny z hľadiska internetového obchodu v regióne. Najvyspelejšou krajinou je síce Česko, ktoré je na špici aj v rámci EÚ, ale Slovensko dosahuje výborné čísla. Obrat e-shopov medziročne rastie zhruba o šestnásť percent a aktuálne tvorí e-commerce asi šesť percent celkového obchodu,“ vysvetľuje Tomáš Braverman, riaditeľ porovnávača cien Heureka.sk, ktorý prieskum urobil.
Až tri štvrtiny z tých Slovákov, ktorí surfujú na internete, na ňom aj nakupujú. „Internetovú populáciu Slovenska tvoria asi štyri milióny užívateľov. Zákazníkmi e-shopov sú zhruba tri štvrtiny z nich. Rovnaký podiel sme zachytili aj v Česku a Rakúsku, kým napríklad v Poľsku a Maďarsku je to zhruba polovica. V Rumunsku nakupujú on-line len dva milióny z jedenástich miliónov užívateľov. Vedie Nemecko, kde v e-shopoch nakupuje asi 85 percent internetovej populácie,“ dopĺňa Tomáš Braverman.
Z prieskumu ďalej vyplynulo to, že vyšší počet e-shopov v jednotlivých krajinách je najmä v tradičných oblastiach bielej techniky (chladničky a práčky), čiernej techniky (televízory, notebooky a mobilné telefóny) alebo záhradnej techniky (kosačky).
„Slovensko vo väčšine ukazovateľov po zohľadnení trhu vykazovalo podobné čísla ako Česko, kde je vo väčšine oblastí najväčšia konkurencia spomedzi krajín. Stále sa však na slovenský trh oplatí ísť novým e-shopom ponúkajúcim napríklad plienky, krmivo pre psy, pneumatiky, ale aj parfémy, v týchto oblastiach na Slovensku nie je až taká silná konkurencia,“ dodal Tomáš Braverman.