logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Výrobcovia sa chcú vyjadrovať k testom kvality potravín. Kritizujú, ako sa robia

11. októbra 2017
Správy 0
1480
Výrobcovia sa chcú vyjadrovať k testom kvality potravín. Kritizujú, ako sa robia

Možnosť vyjadriť sa ešte pred zverejnením výsledkov k testom potravín, ktoré porovnávajú produkty predávané na Slovensku a v krajinách západnej Európy, žiada Slovenské združenie pre značkové výrobky. Združenie tiež chce, aby boli stanovené jednotné európske pravidlá takýchto testovaní. Výrobcom značkových výrobkov sa nepáči spôsob, akým prebehli dva posledné testy urobené slovenskými štátnymi úradmi.

„Rešpektujeme odbornosť a profesionalitu pracovníkov Štátnej veterinárnej a potravinárskej správy SR, ktorí sa snažia robiť svoju prácu čo najlepšie. Na druhej strane zastávame názor, že interpretácii výsledkov testov, ktoré boli zverejnené Ministerstvom pôdohospodárstva SR, chýbajú jasné pravidlá. Slovenské združenie pre značkové výrobky má zásadné výhrady voči tomu, ako sa výsledky testov prezentujú,“ uviedol uviedol výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.

Ministerstvo zverejnilo začiatkom októbra už druhý test, ktorý porovnával kvalitu potravín predávaných na Slovensku a v Rakúsku. Podľa štátnych úradov približne u polovice z 33 testovaných potravín boli zistené väčšie rozdiely, ktoré podľa vyjadrenia slovenských úradov výrazne ovplyvňujú kvalitu. Z celkového počtu skúmaných výrobkov bolo len šesť rovnakej kvality (18,2 %), malé rozdiely, ktoré kvalitu ovplyvňujú len trochu, sa zistili u jedenástich produktov (33,3 %).

Ako uviedlo združenie, u viacerých výrobkov, označených ako produkty s rôznou kvalitou, boli len malé rozdiely, napríklad rozdiely v značení či ich úrady posúdili len na základe senzorického zhodnotenia. To je podľa Ľubomíra Tuchschnera veľmi subjektívne. „Z uvedených dôvodov vo všeobecnom záujme žiadame, aby sa čo najskôr nastavili spoločné európske pravidlá pre posudzovanie rozdielov zistených pri výrobkoch uvádzaných na jednotný európsky trh pod rovnakou značkou a aby do prijatia jednotnej metodiky upustilo od vykonávania ďalších testov. Rovnaký prístup zvolilo aj Poľsko,“ žiada Ľubomír Tuchscher.

Ako združenie uviedlo vo vyhlásení, od zverejnenia výsledkov prvých testov sa zástupcovia združenia viackrát písomne obrátili na predsedu vlády i na ministerku pôdohospodárstva a rozvoja vidieka a žiadali vytvoriť priestor na diskusiu o tejto téme. „Za uvedené obdobie prijala pani ministerka jeden raz našich zástupcov. Na stretnutí sme zopakovali požiadavku na právo na vyjadrenie sa k výsledkom pred zverejnením s cieľom predísť nepresnostiam v interpretácii zistení. Napriek prísľubu zváženia toto právo výrobcom výrobkov rešpektujúcim všetku európsku a národnú legislatívu nebolo priznané,“ dodal Ľubomír Tuchscher.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok