logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Výrobcovia sa chcú vyjadrovať k testom kvality potravín. Kritizujú, ako sa robia

11. októbra 2017
Správy 0
1405
Výrobcovia sa chcú vyjadrovať k testom kvality potravín. Kritizujú, ako sa robia

Možnosť vyjadriť sa ešte pred zverejnením výsledkov k testom potravín, ktoré porovnávajú produkty predávané na Slovensku a v krajinách západnej Európy, žiada Slovenské združenie pre značkové výrobky. Združenie tiež chce, aby boli stanovené jednotné európske pravidlá takýchto testovaní. Výrobcom značkových výrobkov sa nepáči spôsob, akým prebehli dva posledné testy urobené slovenskými štátnymi úradmi.

„Rešpektujeme odbornosť a profesionalitu pracovníkov Štátnej veterinárnej a potravinárskej správy SR, ktorí sa snažia robiť svoju prácu čo najlepšie. Na druhej strane zastávame názor, že interpretácii výsledkov testov, ktoré boli zverejnené Ministerstvom pôdohospodárstva SR, chýbajú jasné pravidlá. Slovenské združenie pre značkové výrobky má zásadné výhrady voči tomu, ako sa výsledky testov prezentujú,“ uviedol uviedol výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.

Ministerstvo zverejnilo začiatkom októbra už druhý test, ktorý porovnával kvalitu potravín predávaných na Slovensku a v Rakúsku. Podľa štátnych úradov približne u polovice z 33 testovaných potravín boli zistené väčšie rozdiely, ktoré podľa vyjadrenia slovenských úradov výrazne ovplyvňujú kvalitu. Z celkového počtu skúmaných výrobkov bolo len šesť rovnakej kvality (18,2 %), malé rozdiely, ktoré kvalitu ovplyvňujú len trochu, sa zistili u jedenástich produktov (33,3 %).

Ako uviedlo združenie, u viacerých výrobkov, označených ako produkty s rôznou kvalitou, boli len malé rozdiely, napríklad rozdiely v značení či ich úrady posúdili len na základe senzorického zhodnotenia. To je podľa Ľubomíra Tuchschnera veľmi subjektívne. „Z uvedených dôvodov vo všeobecnom záujme žiadame, aby sa čo najskôr nastavili spoločné európske pravidlá pre posudzovanie rozdielov zistených pri výrobkoch uvádzaných na jednotný európsky trh pod rovnakou značkou a aby do prijatia jednotnej metodiky upustilo od vykonávania ďalších testov. Rovnaký prístup zvolilo aj Poľsko,“ žiada Ľubomír Tuchscher.

Ako združenie uviedlo vo vyhlásení, od zverejnenia výsledkov prvých testov sa zástupcovia združenia viackrát písomne obrátili na predsedu vlády i na ministerku pôdohospodárstva a rozvoja vidieka a žiadali vytvoriť priestor na diskusiu o tejto téme. „Za uvedené obdobie prijala pani ministerka jeden raz našich zástupcov. Na stretnutí sme zopakovali požiadavku na právo na vyjadrenie sa k výsledkom pred zverejnením s cieľom predísť nepresnostiam v interpretácii zistení. Napriek prísľubu zváženia toto právo výrobcom výrobkov rešpektujúcim všetku európsku a národnú legislatívu nebolo priznané,“ dodal Ľubomír Tuchscher.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera