logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Výrobcovia sa chcú vyjadrovať k testom kvality potravín. Kritizujú, ako sa robia

11. októbra 2017
Správy 0
1370
Výrobcovia sa chcú vyjadrovať k testom kvality potravín. Kritizujú, ako sa robia

Možnosť vyjadriť sa ešte pred zverejnením výsledkov k testom potravín, ktoré porovnávajú produkty predávané na Slovensku a v krajinách západnej Európy, žiada Slovenské združenie pre značkové výrobky. Združenie tiež chce, aby boli stanovené jednotné európske pravidlá takýchto testovaní. Výrobcom značkových výrobkov sa nepáči spôsob, akým prebehli dva posledné testy urobené slovenskými štátnymi úradmi.

„Rešpektujeme odbornosť a profesionalitu pracovníkov Štátnej veterinárnej a potravinárskej správy SR, ktorí sa snažia robiť svoju prácu čo najlepšie. Na druhej strane zastávame názor, že interpretácii výsledkov testov, ktoré boli zverejnené Ministerstvom pôdohospodárstva SR, chýbajú jasné pravidlá. Slovenské združenie pre značkové výrobky má zásadné výhrady voči tomu, ako sa výsledky testov prezentujú,“ uviedol uviedol výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.

Prečítajte si tiež
Označovanie rastlinných alternatív mliečnych výrobkov sa nebude sprísňovať

Ministerstvo zverejnilo začiatkom októbra už druhý test, ktorý porovnával kvalitu potravín predávaných na Slovensku a v Rakúsku. Podľa štátnych úradov približne u polovice z 33 testovaných potravín boli zistené väčšie rozdiely, ktoré podľa vyjadrenia slovenských úradov výrazne ovplyvňujú kvalitu. Z celkového počtu skúmaných výrobkov bolo len šesť rovnakej kvality (18,2 %), malé rozdiely, ktoré kvalitu ovplyvňujú len trochu, sa zistili u jedenástich produktov (33,3 %).

Ako uviedlo združenie, u viacerých výrobkov, označených ako produkty s rôznou kvalitou, boli len malé rozdiely, napríklad rozdiely v značení či ich úrady posúdili len na základe senzorického zhodnotenia. To je podľa Ľubomíra Tuchschnera veľmi subjektívne. „Z uvedených dôvodov vo všeobecnom záujme žiadame, aby sa čo najskôr nastavili spoločné európske pravidlá pre posudzovanie rozdielov zistených pri výrobkoch uvádzaných na jednotný európsky trh pod rovnakou značkou a aby do prijatia jednotnej metodiky upustilo od vykonávania ďalších testov. Rovnaký prístup zvolilo aj Poľsko,“ žiada Ľubomír Tuchscher.

Ako združenie uviedlo vo vyhlásení, od zverejnenia výsledkov prvých testov sa zástupcovia združenia viackrát písomne obrátili na predsedu vlády i na ministerku pôdohospodárstva a rozvoja vidieka a žiadali vytvoriť priestor na diskusiu o tejto téme. „Za uvedené obdobie prijala pani ministerka jeden raz našich zástupcov. Na stretnutí sme zopakovali požiadavku na právo na vyjadrenie sa k výsledkom pred zverejnením s cieľom predísť nepresnostiam v interpretácii zistení. Napriek prísľubu zváženia toto právo výrobcom výrobkov rešpektujúcim všetku európsku a národnú legislatívu nebolo priznané,“ dodal Ľubomír Tuchscher.

 

Súvisiace články:

Označovanie rastlinných alternatív mliečnych výrobkov sa nebude sprísňovať

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera