
Medzinárodná spoločnosť dunnhumby, která sa zaoberá analýzou nákupného správania sa zákazníkov, oznámila vznik partnerstva s maloobchodným reťazcom Tesco. Dunnhumby predstaví dodávateľom Tesca službu Connect Media, ktorá im má zvýšiť tržby a posilniť vernosť konkrétnym značkám. Spoločnosť bude mať od januára budúceho roku na starosti tiež in-store komunikáciu značiek v obchodoch Tesca. Retailer vypovedal zmluvu o prenájme reklamných plôch v mieste predaja, takzvaných POS nosičov, agentúre POS Media. Tá pre Tesco pracovala niekoľko posledných rokov, a to v celom regióne strednej Európe.
Connect Media od spoločnosti dunnhumby je meriteľná služba v oblasti plánovania, realizácie a vyhodnocovania on-line i off-line marketingových kampaní na maloobchodnom trhu, a to vďaka analýze spotrebiteľského chovania šiestich miliónov aktívnych používateľov vernostných kariet reťazca Clubcard v strednej Európe. Spolupráca sa okrem Slovenska týka i Česka, Maďarska a Poľska.
„Veľmi účinné viackanálové kampane, ktoré realizujeme pre našich klientov, budeme schopní vďaka zavedeniu Connect Media lepšie plánovať s ohľadom na potreby spotrebiteľov. Sila analýzy spotrebiteľských dát a možnosť inovácie sú teraz v rukách klientov – výrobcovia budú môcť zapojiť zákazníkov, ktorí si ich výrobky kupujú, budú mať možnosť merať účinnosť kampaní, lepšie ich v budúcnosti plánovať a ľahšie budovať vernosť značke. Po zavedení Connect Media budú mať výrobci jednotlivých značiek v rukách účinný nástroj, ktorý im umožní komunikovať s ich zákazníkmi bez ohľadu na to, kde sa práve v priebehu dňa nachádzajú, a celkovo tak zlepší ich zážitok z nakupovania,“ povedal riaditeľ spoločnosti dunnhumby pre strednú Európu Stephen Russell.
„Nové partnerstvo nám umožní spolupracovať s dodávateľmi na posilňovaní vernosti k ich značke a podpore rastu ich produktovej kategórie ako celku. Súčasne budeme schopní zákazníkom ponúknuť lepšie nakupovanie šité na mieru priamo ich potrebám, co je nesporne konkurenčná výhoda,” hovorí Jamie Walker, riaditeľ oddelenia Product spoločnosti Tesco pre strednú Európu.
Spolupráca medzi Tescom a dunnhumby už funguje vo Veľkej Británii, Írsku a Thajsku. V uplynulých štyroch rokoch realizovala spoločnosť dunnhumby napríklad viac ako 2 865 POS kampaní v britských obchodoch Tesca.