Ak chcú obchodníci prilákať do svojich obchodov mladú generáciu od 18 do 35 rokov, takzvaných mileniálov, musia ich zaujať v digiálnom svete a naučiť sa s nimi komunikovať aj osobne.
„Generácia mileniálov nakupuje inak ako iné spotrebiteľské skupiny,“ povedal na kongrese Samoška Pavol Zajac, ktorý má v spoločnosti Nielsen na starosti spoluprácu s maloobchodnými spoločnosťami. Mladí ľudia očakávajú od potravín pridanú hodnotu napríklad v podobe zdraviu prospešných látok alebo sociálne prospešného chovania výrobcov či predajcov, tým môže byť napríklad podpora lokálnej komunity či krajiny. Mileniáli uprednostňujú nové, autentické produkty, výhodou je ich organický či fair trade pôvod, väčší obsah proteínov, bezlepkovosť, zaujímavé balenie a menšia veľkosť a gramáž. Mileniáli sú ochotní si za kvalitu priplatiť.
Obchodníci sa k mileniálom môžu priblížiť tak, že s nimi začnú viac komunikovať na sociálnych sieťach, teda v prostredí, v ktorom sa mladí ľudia cítia prirodzene. „Mileniáli však ocenia aj osobný kontakt,“ povedal Pavol Zajac. Obchodníci by si preto mali zvyknúť na to, že mladí ľudia s nimi chcú debatovať o kvalite či pôvode predávaných výrobkov. „Mladý zákazník je aktívny a sebavedomý a často vie o položke viac ako predajca,“ predstavil ďalšie charakteristiky mileniálov.
Na Slovensku dnes z pracujúcej generácie tvoria mileniáli 26 percent a do roku 2020 ich celkovo medzi pracujúcimi vo svete bude viac ako tretina. „Nezabudnite im preto otvoriť dvere do vašej predajne,“ nabádal na kongrese Samoška Pavol Zajac.