logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

Panelová diskusia na Samoške: Dvojakú kvalitu potravín treba riešiť prijatím európskych pravidiel

5. októbra 2017
Správy 0
1631
Panelová diskusia na Samoške: Dvojakú kvalitu potravín treba riešiť prijatím európskych pravidiel

Dvojaká kvalita potravín, ktoré sa predávajú v starých a nových krajinách Európskej únie, je politický a etický problém, zaznelo na panelovej diskusii na kongrese Samoška, ktorý sa dnes koná v Trnave. „Na európskej úrovni musí byť dohoda, ako postupovať proti výrobcom, ktorí také praktiky používajú. Spotrebiteľ nebude rozdielnu kvalitu znášať donekonečna,“ uviedol ústredný riaditeľ Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR Jozef Bíreš.

Ministerstvo pôdohospodárstva tento týžden zverejnilo druhý test, ktorý porovnával potraviny rovnakej značky kúpené na Slovensku a v Rakúsku. Z tridsiatichtroch testovaných produktov bolo šestnásť potravín kúpených v tuzemsku podľa vyjadrenia Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR výrazne horšej kvality. „Máme jednotnú Európu a jednotný trh. Nerobme dvojakých zákazníkov. Škodí to verejnej mienke, výrobcom i obchodu,“ konštatoval Jozef Bíreš (druhý zľava). Slovensko bude podľa neho od Európskej komisie žiadať, aby bola prijatá celourópska legislatíva, ktorá dvojakej kvalite zamedzí.

Prečítajte si tiež
Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov

Rozdielna kvalita sa pritom netýka len potravín, ale ako v panelovej diskusii upozornil Albín Sladovník (prvý vpravo), predseda Sekcie pre kvalitu a bezpečnosť Zväzu obchodu SR, je to aj problém kozmetiky, drogistických výrobkov, textilu či stavebných materiálov.

„Ak Coca-Cola v Rakúsku obsahuje cukor a na Slovensku len sladidlo, je to problém a Európska únia by sa mu mala venovať. Ak mohla únia diskutovať o tom, či majú byť uhorky zahnuté doľava alebo doprava, nemôže teraz hovoriť, že tento problém riešiť nebude,“ prízvukoval na kongrese Samoška Martin Katriak (druhý vpravo), prezident Zvazu obchodu SR. Ako riešenie vidí podporu slovenských výrobkov. „Len žiaľ slovenská produkcia mnohokrát nepostačuje,“ konštatoval.

S ostatnými diskutujúcimi nesúhlasil Ľubomír Tuchscher (prvý zľava), výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky, podľa ktorého veľká časť výrobcov nijako neodlišuje, do akých krajín jej výrobky smerujú. Rozhoduje sa o tom až v logistických centrách. Upozornil na to, že nákupy v cudzine tvoria len jedno percento všetkých výdavkov slovenských domácností, nie je preto podľa neho pravda, že dvojaká kvalita je na Slovensku veľkým problémom. „Priniesli ho hlavne média,“ uviedol. Podľa neho sa výrobcovia značkových výrobkov snažia vyhovieť spotrebiteľom a rozdielnu kvalitu si nedovolia.

Súvisiace články:

Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program Jubilejný SLOVLOG detailne preskúma vplyv vyšších nákladov v logistike

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera