logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

Kongres Samoška: V čom tkvie tajomstvo úspechu fínskeho družstva S Group

5. októbra 2017
Správy 0
1476
Kongres Samoška: V čom tkvie tajomstvo úspechu fínskeho družstva S Group

Ako sa podarilo fínskym družstvám podarilo dosiahnuť 47 % podiel na trhu? Znížením cien, obmedzením prostriedkov na marketing, orientáciou na ziskovosť i dôrazom na využívanie mobilných technológií. Anne Santamäki, riaditeľka pre medzinárodné vzťahy spoločnosti SOK Corporation, ktorá prevádzkuje fínske družstvo S Group, uviedla na kongrese Samoška, ktorý sa koná dnes v Trnave, že úspech prišiel aj vďaka rozšíreniu podnikania o obchodné domy, čerpacie stanice, hotely, reštaurácie, hobby markety či obchody s poľnohospodárskymi produktami. Fínske družstvo vlastní dokonca aj banku.

Členmi družstva je až 80 percent fínskych domácností, v súčasnosti je vydaných 3,7 milióna vernostných kariet. S Group má viac ako 1 600 obchodov, a to nielen vo Fínsku, ale aj v Estónsku a Rusku. V minulom roku spoločnosť dosiahla obrat 11,3 miliardy eur a zisk 290 miliónov eur. Investovali 511 miliónov eur.

Prečítajte si tiež
Kongres Slovlog: Konečne nastal čas, aby sa slovenský logistický trh stretol

Pre S Group je veľmi doležité využitie moderných technológií. Jej mobilná aplikácia S mobile je najsťahovanejšou v celom Fínsku. Obsahuje napríklad informácie o adresách a otváracích dobách pobočiek či čerpacích staníc. Aplikácia je spojená aj s bankovými službami, zákazníka informuje napríklad o možnostiach investovania do fondov. Umožňuje tiež platby či prevody peňazí. „Do roku 2020 bude maloobchod čeliť takej digitalizácii ako nikdy predtým. S Group musí na zrýchľujúce sa tempo zmien odpovedať,“ uviedla Anne Santamäki na kongrese Samoška. Spoločnosť má dokonca vlastné vývojové stredisko, ktoré vymýšľa, ako čo najlepšie obstáť v digitálnej dobe.

„Naša úspešná stratégia je postavená na trvalých hodnotách. Prvou hodnotou je, že sme tu pre svojich zákazníkov. Ďalej preberáme za ľudí aj životné prostredie zodpovednosť. A fungujeme tak, aby sme vytvárali zisk, na čo sme v minulosti zabúdali. Treba mať zisky, aby ste sa mohli posúvať dopredu. Naši členovia musia dostávať benefity. Neustále tiež inovujeme, na to treba myslieť každý deň,“ uviedla hlavné príčiny prosperity Anne Santamäki.

Znižovanie cien, ktorým je spoločnosť známa, sa netýka len ohraničeného obdobia, ale je trvalé. S Group sa k nemu dokonca zaviazala. Na fínskom trhu funguje i nemecký maloobchodný reťazec Lidl, ktorý je postavený na lacných výrobkoch. Družstvo ho vnímalo ako konkurenciu, ako však povedala fínska odborníčka, v krajine je dnes S Group najlacnejším obchodníkom. Lidl má mimochodom na tamojšom trhu podiel 9 percent.

Súvisiace články:

Kongres Slovlog: Konečne nastal čas, aby sa slovenský logistický trh stretol Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10 Prípravy novembrového logistického kongresu SLOVLOG v plnom prúde

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera