logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Tesco za rok vyhodilo takmer tritisíc ton potravín. Proti plytvaniu chce bojovať

25. septembra 2017
Správy 0
1729
Tesco za rok vyhodilo takmer tritisíc ton potravín. Proti plytvaniu chce bojovať

Maloobchodný reťazec Tesco zverejnil, že v období od februára minulého roku do tohtoročného februára sa v jeho slovenských obchodoch predalo celkom 573,4 tisíca ton potravín, desaťtisíc ton boli prebytky, ktoré sa nepredali. Necelých tritisíc ton ešte bolo vhodných na ľudskú spotrebu. Z toho 173 ton z nich bolo darovaných alebo prerozdelených na krmivo pre zvierata, 2,8 tisíca ton jedla vhodného na ľudskú spotrebu sa zlikvidovalo. Tesco chce i zverejnením týchto informácií bojovať proti plytvaniu potravinami.

V susednej Českej republike Tesco zlikvidovalo 6,5 tisíca ton potravín. V celej strednej Európe (Slovensko, Česká republika, Maďarsko a Poľsko) sa v sledovanom období predalo celkom 3,35 milióna ton potravín, 61 tisíc ton tvorili potravinové ptebytky, z ktorých sa 19 tisíc ton vyhodilo.

Prečítajte si tiež
V boji proti potravinovému odpadu sa očakáva najmä podpora od reťazcov

Spoločnosť Tesco tiež oznámila spoločný záväzok so svojimi 24-mi najväčšími dodávateľmi potravín, ktorí predstavujú viac ako 20,4 miliárd eur predaja, že do roku 2030 znížia svoj potravinový odpad o polovicu. Dodávatelia zahrnutí do dohody sú: Yeo Valley, Gomez, Branston, Greencore, Islandský Seachill, AMT, DPS, Kepak Meat Division, G´s, AlliedBakeries, Moy Park, Richard Hochfeld, Ornua, Cranswick, Samworths, 2SFG, Hilton, Espersen, Greenyard Frozen, Müller Milk & Ingredients, Kerry Foods, Bakkavor Froneri a Noble.

„Dosiahol sa veľký pokrok, ale skutočnosť je taká, že potrebujeme oveľa viac spoločností, krajín alebo miest, ktoré sa zaviažu do roku 2030 znížiť potravinový odpad na polovicu, budú merať a zverejňovať svoje dáta a konať proti plytvaniu potravinami,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Tesco Dave Lewis v New Yorku na stretnutí skupiny Champions 12.3, ktorej predsedá. Cieľom organizácie je splniť cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN a znížiť do roku 2030 potravinový odpad na polovicu.

Prečítajte si tiež
Už 16 strategických dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe zverejňuje údaje o plytvaní potravinami

„Oceňujeme, že Tesco zverejnilo vlastné dáta o množstve potravinového odpadu. Poukazuje to nielen na transparentnosť, ale hlavne na úsilie znižovať plytvanie potravinami. Lepšie sa tak dá celý proces monitorovať a prijímať konkrétne opatrenia, ktoré efektívne znižujú plytvanie potravinami. Tesco je významným darcom potravín pre ľudí v núdzi, ktorým denne pomáhame a ako jediný reťazec je schopný darovať potraviny do každého regiónu Slovenska,“ uviedol Marko Urdzík, riaditeľ Potravinovej banky Slovenska.

Více informácií k téme nájdete v rozhovore s riaditeľom Tesca pre strednú Európu Mattom Simisterom v časopise Tovar&Predaj 11 – 12/2017.

 

Končí Tesco s POS Media?

Podľa expertov, ktorí sa zaoberajú in-store marketingom, je možné v posledných mesiacoch pozorovať zmeny obchodnej stratégie reťazca Tesco v predaji jeho reklamných plôch. Dostupné informácie z trhu potvrdzujú, že retailer vypovedal ku koncu júna zmluvu o prenájme reklamných plôch v mieste predaja takzvaných POS nosičov agentúre POS Media. Tá pre Tesco pracuje niekoľko posledných rokov, a to v celom regióne strednej Európy. Novým správcom in-store plôch Tesco siete sa stane spoločnosť Dunnhumby. Ani jedna zo spoločností tieto informácie nechcela komentovať. Reklamné investície do in-store komunikácie v posledných rokoch rastú a stávajú sa významným marketingovým nástrojom.

 

Súvisiace články:

V boji proti potravinovému odpadu sa očakáva najmä podpora od reťazcov Už 16 strategických dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe zverejňuje údaje o plytvaní potravinami Údaje o potravinovom odpade zverejňuje už 80 percent dodávateľov Tesca Jem pre ZemKto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera