E-shop českého Lidla začne od stredy fungovať pre zákazníkov, týždeň ho už testujú zamestnanci reťazca. Na Slovensko tovar dovážať nebude. V tuzemsku obchodný reťazec spustenie vlastného internetového obchodu zatiaľ neplánuje.
„Spoločnosť Lidl Slovenská republika momentálne nepripravuje spustenie on-line predaja,“ potvrdil vedúci úseku komunikácie slovenského Lidla Tomáš Bezák. Tuzemskí zákazníci ani nebudú môcť využiť služby českého e-shopu.
Lidl sprevádzkoval svoj dlho avizovaný internetový obchod minulý týždeň, bol dostupný pre 9 500 zamestnacov českej pobočky. Od stredy si však však tovar začnú objednávať aj bežní zákazníci. Čerstvé potraviny ale v ponuke nebudú, e-shop bude mať na sklade len spotrebný tovar, to znamená hlavne drogériu, oblečenie či elektroniku. Lidl si od toho sľubuje aj skrátenie každotýždňových radov v obchodoch v čase, keď sa v nich objavuje nový tovar. Časom by zrejme mali v ponuke internetového obchodu pribudnúť trvanlivé potraviny, o čerstvých potravinách sa neuvažuje.
Tovar sa bude voziť z distribučného centra v Plzni
Doba doručenia bude do troch dní, objednávku nad tisíc českých korún obchod dovezie zdarma. Český e-shop Lidla je prvý v strednej a východnej Európe a len štvrtý vo svete. Zásobuje ho distribučné centrum v Plzni, čo je najrozsiahlejšie logistické centrum reťazca pre e-commerce. „Štart prvého Lidl e-shopu v strednej a východnej Európe znamená novú etapu v rozvoji Lidla nielen v Českej republike,“ uviedol Pavel Stratil, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Česká republika.