logo

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné veľtrhy
    • Networking
    • Školenia
    • Ostatné
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Keď sa Kaufland vlani nedohodol s Unileverom na cenách, na nemeckom trhu z pultov reťazca zmizlo...
  • Medzinárodná obchodná sieť Primark oznámila otvorenie prvej prevádzky na Slovensku. Spoločnosť...
  • Podľa najnovších prieskumov spotrebitelia ignorujú reklamu, radšej si prečítajú niečo pre nich...
  • Vianoce sú spolu s Veľkou nocou pre obchodníkov jedným z vrcholov, pokiaľ ide o predaj...

Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky

7. septembra 2017
Správy 0
5574
Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky

Výrobný závod Figaro v Bratislave sa už tradične orientuje na výrobu čokoládovej hmoty a čokoládového likéru, a zároveň aj na produkciu čokoládových špecialít, predovšetkým praliniek, tyčiniek a tabuľkových čokolád. Menšia časť tu vyrobených čokoládových cukroviniek, zodpovedajúca zhruba desiatim percentám, je určená na tunajší trh, zvyšok, predovšetkým hmota a likér, ale i ďalšie výrobky, sa exportuje na zahraničné trhy. Medzi nimi figurujú predovšetkým krajiny Európskej únie, fabrika však uspokojuje dopyt aj zo vzdialenejších krajín, ako sú Čína alebo Kanada.

„Fabrika je veľmi efektívna z hľadiska výroby a pritom ponúka vysoký štandard kvality produktov,“ konštatoval na tlačovej besede Martin Hric, riaditeľ fabriky Figaro, pod ktorého správu spadajú ďalšie fabriky Mondelez zamerané na výrobu čokoládových produktov v Grécku, Maďarsku a Bulharsku. „Pre spotrebiteľov sú určené predovšetkým drobné a samostatne balené čokoládové špeciality, ktoré sú vzhľadom na veľkosť náročné na výrobu aj zabalenie. Preto vo fabrike v posledných rokoch najviac investujeme do technológií, a posilňujeme predovšetkým znalosti a technické zručnosti z oblasti balenia produktov.“

Objem produkcie z roka na rok rastie

Samotné objemy produkcie fabriky kontinuálne rastú už od roku 2012. V roku 2016 dosiahla fabrika historický rekord v objeme produkcie, ktorý plánuje v roku 2017 prekonať navýšením výroby o ďalších 6,9 %. Pomôcť by jej v tom malo niekoľko nových produktov z radov významných zahraničných značiek, ktoré čerstvo vychádzajú z jej výrobných pásov. Vo fabrike pracuje aktuálne viac než štyristo zamestnancov, priľahlá obchodná jednotka vytvára takmer šesťdesiat pracovných miest.

Fabrika Figaro v Bratislave spĺňa najprísnejšie kritéria z oblasti bezpečnosti a kvality potravín, je držiteľom ISO certifikátov a zároveň sa nachádza v druhej fáze aplikácie metodológie manažérskeho riadenia Lean Six Sigma určeného na zvýšenie kvality, výkonnosti a zákazníckej spokojnosti pri súčasnom znížení nákladov. Zameriava sa na zachovanie len takých firemných procesov, ktoré majú skutočnú hodnotu pre zákazníka.

Z histórie fabriky

Čokoládová fabrika v Bratislave bola založená v roku 1896 ako pobočka nemeckej firmy Stollwerck. V podniku „Cisárskokráľovskej rakúsko-uhorskej dvornej továrne na čokoládu bratov Stollwerckových“ sa pôvodne vyrábali predovšetkým lacné cukrovinky určené pre najširšie vrstvy obyvateľstva. Po roku 1948 sa fabrika stala súčasťou celoslovenského podniku „Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky“.

Od roku 1958 bol bratislavský závod zlúčený so závodmi Figaro v Trnave a Piešťanoch a premenovaný na Figaro. V roku 1963 sa fabrika stala súčasťou kolosu Československé čokoládovne, ktorý združoval všetky československé cukrovinkárske fabriky. Po zamatovej revolúcii vznikla v roku 1992 v rámci privatizácie akciová spoločnosť Figaro, v ktorej 67 % akcií získal Jacobs Suchard, ktorý sa v roku 1993 spojil s Kraft General Foods Europe. Z naj následne v roku 2012 vznikla spoločnosť Mondelez International.

Spoločnosť Mondelez International podporuje pestovateľov kakaa

Ani jeden bonbón by však z výrobnej linky nevyšiel, nebyť pestovateľov kakaa zo šiestich kakaových mocností: Pobrežia Slonoviny, Ghany, Brazílie, Dominikánskej republiky, Indie a Indonézie. Spoločnosť Mondelez International sa rozhodla vytvoriť projekt Cocoa Life, prostredníctvom ktorého sa snaží zlepšiť životné podmienky pestovateľov kakaa a dlhodobo prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju kakaových zdrojov. Od roku 2012 sa do programu zapojilo viac než 76 tisíc pestovateľov a po jeho nezávislom hodnotení v Ghane sa ukázalo, že príjem zapojených pestovateľov sa zvýšil trojnásobne a takisto aj úroda kakaa zaznamenala 37 % nárast.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 7 271 views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 5 703 views | posted on 6. June 2018
  • Poliaci kúpili slovenskú sieť CBA s 310 obchodmi 3 863 views | posted on 3. November 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 3 845 views | posted on 19. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 3 786 views | posted on 7. September 2017

KALENDÁR AKCIÍ

23. – 26. 1. 2020, Danubius Gastro, Bratislava

20. – 23. 4. 2020, MBK, Brno

20. – 23. 4. 2020, SALIMA, Brno

16. – 20. 2. 2020, EuroShop, Düsseldorf

Komerčná prezentácia

Multimédia

„Jožko Farmárik nie je len o obchodoch, má hlbšiu myšlienku,“ tvrdí Jozef Šiška, majiteľ siete predajní

4. novembra 2019

„Zmyslom je kupovať menej potravín, ktoré sú však kvalitnejšie,“ tvrdí Zuzana Knollová, majiteľka bezobalovej predajne Špajza

1. novembra 2019

Profily

Matej Krajčík, kontrolný manažér, 101 Drogerie: Najväčší skok bol prechod z futbalu do biznisu

22. októbra 2019

Matúš Gála, generálny riaditeľ, Lidl Slovenská republika: Spúšťame e-shop. Bez potravín

11. októbra 2019

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Radka Zobaníková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: radka.zobanikova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
IČ: 51300001
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Róbert Rácz
IČ: 46972251
tel.: +421 911 750 758
e-mail: robert.racz@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok