logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland v týchto dňoch venuje 100 000 eur trom vybraným organizáciám, ktoré pomáhajú...
  • Domáca maloobchodná sieť Coop Jednota pokračuje v podpore rozvoja slovenských miest a obcí....
  • Tesco sa v nezávislej ankete Najzamestnávateľ za rok 2022, ktorú každoročne vyhlasuje spoločnosť...
  • Nadácia Coop Jednota darovala Nemocnici s poliklinikou Brezno lekárske prístroje v hodnote 6 023...

Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky

7. septembra 2017
Správy 0
19190
Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky

Výrobný závod Figaro v Bratislave sa už tradične orientuje na výrobu čokoládovej hmoty a čokoládového likéru, a zároveň aj na produkciu čokoládových špecialít, predovšetkým praliniek, tyčiniek a tabuľkových čokolád. Menšia časť tu vyrobených čokoládových cukroviniek, zodpovedajúca zhruba desiatim percentám, je určená na tunajší trh, zvyšok, predovšetkým hmota a likér, ale i ďalšie výrobky, sa exportuje na zahraničné trhy. Medzi nimi figurujú predovšetkým krajiny Európskej únie, fabrika však uspokojuje dopyt aj zo vzdialenejších krajín, ako sú Čína alebo Kanada.

„Fabrika je veľmi efektívna z hľadiska výroby a pritom ponúka vysoký štandard kvality produktov,“ konštatoval na tlačovej besede Martin Hric, riaditeľ fabriky Figaro, pod ktorého správu spadajú ďalšie fabriky Mondelez zamerané na výrobu čokoládových produktov v Grécku, Maďarsku a Bulharsku. „Pre spotrebiteľov sú určené predovšetkým drobné a samostatne balené čokoládové špeciality, ktoré sú vzhľadom na veľkosť náročné na výrobu aj zabalenie. Preto vo fabrike v posledných rokoch najviac investujeme do technológií, a posilňujeme predovšetkým znalosti a technické zručnosti z oblasti balenia produktov.“

Prečítajte si tiež
Nakupovanie v Bratislave ožíva

Objem produkcie z roka na rok rastie

Samotné objemy produkcie fabriky kontinuálne rastú už od roku 2012. V roku 2016 dosiahla fabrika historický rekord v objeme produkcie, ktorý plánuje v roku 2017 prekonať navýšením výroby o ďalších 6,9 %. Pomôcť by jej v tom malo niekoľko nových produktov z radov významných zahraničných značiek, ktoré čerstvo vychádzajú z jej výrobných pásov. Vo fabrike pracuje aktuálne viac než štyristo zamestnancov, priľahlá obchodná jednotka vytvára takmer šesťdesiat pracovných miest.

Prečítajte si tiež
V Bratislave sa nakupuje najviac od vypuknutia pandémie

Fabrika Figaro v Bratislave spĺňa najprísnejšie kritéria z oblasti bezpečnosti a kvality potravín, je držiteľom ISO certifikátov a zároveň sa nachádza v druhej fáze aplikácie metodológie manažérskeho riadenia Lean Six Sigma určeného na zvýšenie kvality, výkonnosti a zákazníckej spokojnosti pri súčasnom znížení nákladov. Zameriava sa na zachovanie len takých firemných procesov, ktoré majú skutočnú hodnotu pre zákazníka.

Z histórie fabriky

Čokoládová fabrika v Bratislave bola založená v roku 1896 ako pobočka nemeckej firmy Stollwerck. V podniku „Cisárskokráľovskej rakúsko-uhorskej dvornej továrne na čokoládu bratov Stollwerckových“ sa pôvodne vyrábali predovšetkým lacné cukrovinky určené pre najširšie vrstvy obyvateľstva. Po roku 1948 sa fabrika stala súčasťou celoslovenského podniku „Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky“.

Od roku 1958 bol bratislavský závod zlúčený so závodmi Figaro v Trnave a Piešťanoch a premenovaný na Figaro. V roku 1963 sa fabrika stala súčasťou kolosu Československé čokoládovne, ktorý združoval všetky československé cukrovinkárske fabriky. Po zamatovej revolúcii vznikla v roku 1992 v rámci privatizácie akciová spoločnosť Figaro, v ktorej 67 % akcií získal Jacobs Suchard, ktorý sa v roku 1993 spojil s Kraft General Foods Europe. Z naj následne v roku 2012 vznikla spoločnosť Mondelez International.

Spoločnosť Mondelez International podporuje pestovateľov kakaa

Ani jeden bonbón by však z výrobnej linky nevyšiel, nebyť pestovateľov kakaa zo šiestich kakaových mocností: Pobrežia Slonoviny, Ghany, Brazílie, Dominikánskej republiky, Indie a Indonézie. Spoločnosť Mondelez International sa rozhodla vytvoriť projekt Cocoa Life, prostredníctvom ktorého sa snaží zlepšiť životné podmienky pestovateľov kakaa a dlhodobo prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju kakaových zdrojov. Od roku 2012 sa do programu zapojilo viac než 76 tisíc pestovateľov a po jeho nezávislom hodnotení v Ghane sa ukázalo, že príjem zapojených pestovateľov sa zvýšil trojnásobne a takisto aj úroda kakaa zaznamenala 37 % nárast.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

 

Súvisiace články:

Nakupovanie v Bratislave ožíva V Bratislave sa nakupuje najviac od vypuknutia pandémie

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera