
Najväčšiemu internetovému obchodu na svete Amazonu chce konkurovať americký maloobchodný reťazec Walmart, ktorý oznámil spoluprácu so spoločnosťou Google v oblasti on-line biznisu. Google ponúkne sortiment Walmartu prostredníctvom svojej nákupnej platformy Express. Hlavným lákadlom bude možnosť nakupovať pomocou hlasového asistenta tak, ako to už robí Amazon. Ten nechce v konkurenčnom boji zaostať a prichádza s novinkami, ako je objednanie si a vyzdvihnutie tovaru v špeciálnej schránke do dvoch minút.
Americký Amazon využíva na nakupovanie prostredníctvom hlasových povelov virtuálneho asistenta Alexu, americkí zákazníci Walmartu si tento spôsob nákupu vyskúšajú od septembra. K dispozícii im bude služba Google Assistant. Po objednaní si tovar vyzdvihnú v blízkom obchode. Walmart venuje boji s Amazonom v súčasnosti dosť síl, jeho tržby v on-line predaji vzrástli v tomto štvrťroku medziročne o šesťdesiat percent.
„Walmart sa pokúša zjednodušiť ľudom život a pomôcť im nakupovať takovým spôsobem, aký si zatiaľ nedokázali ani predstaviť,“ citoval spravodajský portál www.zpravy.e15.cz Marca Loreho, šéfa oddelenia e-commerce spoločnosti Walmart. „Predstavte si, že v aute na ceste z práce domov diktujete objednávku napríklad čerstvých potravín a potom si ich vyzdvihnete v obchode,“ vysvetlil. Walmart tým cieli hlavne na mladších spotrebiteľov, ktorí sú zvyknutí nakupovať často prostredníctvom internetu. Ako server ďalej uviedol, tržná hodnota Walmartu sa pohybuje okolo 233 miliárd dolárov, z hľadiska objemu tržieb je spoločnosť najväčším svetovým maloobchodníkom.
Amazon sľubuje nákup do dvoch minút
Amazon plánuje spustiť v Spojených štátoch amerických službu click&collect, ktorá umožní objednať si tovar cez mobilné zariadenie a vyzdvihnúť si ho do dvoch minút v niektorej zo schránok nazvaných Amazon Instant Pickup. Tie budú na začiatku na piatich miestach v univerzitných kampusoch – v Los Angeles, Berkeley, Atlante, Columbuse a College Parku. Ako napísal spravodajský server www.thegrocer.co.uk, v ponuke sa objavia stovky položiek, hlavne snacky, nápoje, výrobky osobnej hygieny či elektronické príslušenstvo. Internetový obor okrem toho masívne investoval do schránok Amazon Fresh Pickup, ktoré skrátia on-line nákup na 15 minút.
Amazon tiež oznámil, že začne znižovať ceny niektorých dobre predávaných výrobkov v americkej sieti s biopotravinami Whole Foods Market, ktorú kúpil v polovici júna tohto roku za 13,7 miliardy dolárov. Sieť má 461 predajní v USA, Kanade a Veľkej Británii. Hoci má Whole Foods Market na americkom trhu podiel iba 1,7 percenta, experti sa hneď po ohlásení transakcie nechali počuť, že obchod zamáva s pomermi na severoamerickom maloobchodnom trhu s biopotravinami a zníži zisky konkurentov. Ohlásené znižovanie cien, ktoré sa má týkať napríklad ovocia, zeleniny či hovädzieho mäsa, môže byť prvou lastovičkou. Amazonu v druhom štvrťroku tohto roku vzrástli čisté tržby o 24,8 percenta a dosiahli 37,96 miliardy dolárov.