Zatiaľ čo Slováci si vyjdú za nákupmi do zahraničia devaťkrát ročne, susední Česi v priemere len každý druhý mesiac. Výdavky domácností na „cudzokrajné“ nákupy potravín a drogérie tvoria na Slovensku 1,1 percenta a v Česku menej ako jedno percento. Ako ďalej ukazuje prieskum agentúry GfK, potraviny a drogériu si v zahraničí kúpilo aspoň raz 14 – 15 percent slovenských domácností.
Ak sa Slováci rozhodnú ísť nakúpiť do zahraničia, zvyčajne pri jednom nákupe minú trikrát viac ako pri priemernom nákupe doma, čo je však podľa agentúry GfK pochopiteľné, pretože ide o veľké zásobovacie nákupy. V nákupoch slovenských domácností prevláda Rakúsko, kde je hlavným dôvodom vyššia kvalita tovaru v porovnaní so Slovenskom. České domácnosti pri svojich nákupoch v zahraničí jasne preferujú Nemecko, za ktorým sú Rakúsko a Poľsko. A zatiaľ čo Slováci stále nakupujú aj v Českej republike, výdavky českých domácností na Slovensku sú okrajové (tvoria približne štyri percentá).
V košíkoch českých a slovenských domácností kupujúcich v zahraničí nadpriemerne prevažujú cukrovinky, ako sú bonboniéry, čokolády alebo cukríky. Vo veľkom sa však nakupujú aj pracie prostriedky, čo platí viac pre Slovákov, a produkty osobnej starostlivosti ako dezodoranty, sprchové gély či zubné pasty. Ďalej sa vo väčšej miere nakupujú papierové produkty, najmä detské plienky. V nákupných košíkoch českých domácností sú typické aj syry a liehoviny.
Všetky informácie pochádzajú z kontinuálneho monitoringu nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2016, ktorý sleduje nákupy rychloobrátkového tovaru na reprezentatívnej vzorke 1 500 slovenských a 2 000 českých domácností, a tiež z voľnopredajnej štúdie Shopping Monitor 2017.