
Celkovo 43 slovenských dodávateľov umiestnilo svoje výrobky na pultoch predajní v desiatich európskych krajinách pod privátnymi značkami nemeckého maloobchodného reťazca Lidl. Slovenské firmy exportovali najviac do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa však objavili aj v Nemecku, Chorvátsku či Slovinsku. Medzi najväčších vývozcov patria mliekarne Agro Tami či Tatranská mliekareň, výrobci papierovej hygieny SHP Harmanec a Metsa Tissue a tiež producent liehovín Stepanow.
Prostredníctvom Lidla si môžu napríklad Maďari kúpiť bryndzu či tofu zo Slovenska, Bulhari zasa syr nivového typu a Česi pološtiepok či rybu sumčeka afrického. V uplynulom obchodnom roku, ktorý v Lidli trval od marca minulého roku do tohtoročného februára, slovenskí výrobcovia vyviezli tovar v hodnote 37,5 milióna eur. „Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, schopnosť dodávať nami požadované množstvá a cena. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality,“ povedal Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Viac slovenských výrobkov nájdu spotrebitelia aj na pultoch slovenského Lidla. V posledných mesiacoch pribudli v ponuke diskontného reťazca produkty od dodávateľov, ako sú výrobca mrazených, chladených i suchých potravín HO&PE, producent mäsových výrobkov Mecom, mliekareň Kozí vŕšok či výrobky z konzervárne Tatrakon. Počet slovenských dodávateľov v Lidli narástol oproti predošlému obdobiu o viac ako trinásť percent. „Dodávatelia, ktorí s nami spolupracujú, vedia, že záväzky si platíme vždy včas a nikdy nevyžadujeme žiadne poplatky za zalistovanie či umiestnenie tovarov v mieste predaja,“ konštatoval Martin Nagy.