Slováci majú radi značkové výrobky, pre 74 percent spotrebiteľov sú zárukou kvality, dôvery a bezpečnosti. Vyplýva to z prieskumu, ktorý si nechalo urobiť Slovenské združenie pre značkové výrobky. Najviac pritom značkám dôverujú obyvatelia Trenčianskeho kraja (78,34 %), najmenej naopak ľudia, ktorí bývajú v Košickom kraji (70,5 %).
„Prieskum ukázal, že Slováci si značkové výrobky spájajú s prísľubom kvality, inovácií a pridanej hodnoty,“ hovorí Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky. Značkovým potravinovým výrobkom predávaným na Slovensku dôveruje 70,2 % respondentov. Najvyššia dôvera v značkové potraviny je v Košickom kraji (73 %), najnižšia v Banskobystrickom (65,7 %).
Viac ako polovica Slovákov (52,9 %) je presvedčená, že výrobcovia značkových potravín neustále zdokonaľujú a inovujú svoje produkty s využitím surovín vysokej kvality. „Ak chce byť výrobca úspešný, musí poznať očakávania svojho zákazníka. To je dôvod, pre ktorý značkoví výrobcovia aj na Slovensku investujú rádovo v stovkách tisíc eur do spotrebiteľských prieskumov,“ uviedol Ľubomír Tuchscher.
Reprezentatívny telefonický prieskum realizovala počas prvých dvoch júnových týždňov spoločnosť Communications & Campaigns na vzorke 1 404 respondentov.
Foto: Slovensé združenie pre značkové výrobky