Priemerne pätnásť minút strávi slovenský zákazník v obchodoch s rychloobrátkovým tovarom. Spotrebitelia chodia do predajní hlavne v piatok odpoludnia a cez víkend. A najviac zaľudnené sú obchody o pol dvanástej predpoludním a o pol piatej odpoludnia. Prieskum zákazníckeho chovania v reálnom čase pripravila spoločnosť Pygmalios pre časopis Stratégie.
Dvanásť percent všetkých ľudí, ktorí prechádzajú okolo priemernej retailovej prevádzky na Slovensku, do nej aj zamieri. A keď už k tomu príde, nachodí v obchode priemerne stoštyridsať metrov. Ďalším zaujímavým zistením je, že v predajni strávi zákazník zhruba štvrť hodinu, v poslednej hodine pred zatvorením sa však rýchlosť nákupu zvyšuje, a to až o tretinu.
Asi neprekvapí informácia, že vo veľkých obchodoch, ktoré sa nachádzajú hlavne v okrajových častiach miest, sa robia hlavne rodinné nákupy, zatiaľ čo menšie prevádzky v centrách slúžia na rýchle, menšie a spontánnejšie nakupovanie. Deje sa tak často počas prestávky na obed v najbližšom okolí pracoviska.
Slováci všeobecne chodia do obchodov najčastejšie v piatok odpoludnia a počas víkendu. Stále sa vracajúci zákazníci si však obľúbili aj čas po 15. hodine vo všedný deň. Úplne noví zákazníci najčastejšie do obchodu prídu cez víkend alebo aj okolo obeda v pracovných dňoch. Najvyššiu návštevnosť mala v máji tohto roku kategória nealkoholických nápojov. Spoločnosť Pygmalios realizovala prieskum prostredníctvom rozličných senzorov, dáta pochádzajú z tohto a minulého roku.