
Tridsaťsedem percent Slovákov nakupuje vo výpredajoch a zľavových akciách, prípadne navštívi viac obchodov, aby zohnalo tovar za najnižšiu cenu. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Kruk, ktorý bol zameraný na hospodárenie s rodinnými financiami.
K nákupom vo výpredajoch sa hlási rovnaký podiel žien i mužov (37 %). Ide najmä o mladých ľudí vo veku 18 až 34 rokov (38 % respondentov). Starší ľudia vo vekovej skupine 45 až 65 rokov však nakupujú v zľavových akciách len o trochu menej. Výpredaje najviac obľubujú obyvatelia Nitrianskeho (42 %) a Trenčianskeho (41 %) kraja, najmenej potom obyvatelia Bratislavy a Trnavského kraja (v oboch prípadoch 34 %).
„Slováci radi nakupujú v zľavách či výpredajoch a často ich k tomu núti finančná situácia. Zľavové akcie vyhľadávajú vo väčšej miere nezamestnaní a zadlžení ľudia,“ hovorí Markéta Kolářová, tlačová hovorkyňa spoločnosti Kruk, ktorá se zaoberá správou pohľadávok. Na druhej strane, takmer 46 % respondentov hľadajúcich najnižšiu cenu nákupu má vyššie vzdelanie.
Ďalším spôsobom, ako ušetriť peniaze za potraviny a ostatný nutný tovar, sú nákupy na tržniciach. K takémuto spôsobu nakupovania sa hlási 32 % respondentov. Najmenej nakupujú na tržniciach obyvatelia Žilinského (28 %) a Košického (29 %) kraja, najviac obyvatelia Trnavského (36 %) a Nitrianskeho (35 %) kraja.