logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Už od 1. júla tohto roka budú môcť podnikatelia na evidenciu tržieb využívať novú aplikáciu VRP...

V obchodoch je len 37 % slovenských potravín. Najviac v Coop Jednote – 57 %, v Lidli len 13 %

24. júla 2017
Správy 0
2565
V obchodoch je len 37 % slovenských potravín. Najviac v Coop Jednote – 57 %, v Lidli len 13 %

Len 37 percent tovaru, vystaveného v regáloch maloobchodných sietí s potravinami, má slovenský pôvod. Je to pokles o dve percentá oproti minulému roku. Najvyšší percentuálny podiel domácich výrobkov má Coop Jednota (57 %) a CBA (49 %), najmenej naopak Lidl (13 %). Ako sa ďalej zistilo v tohtoročnom prieskume spoločnosti GfK, ktorá v dňoch 31. mája až 28. júna skúmala 360 obchodov siedmich maloobchodných reťazcov, absolútny počet vystavení v sledovaných 32 kategóriách (vrátane 92 podkategórií) klesol z 2 363 na 2 191, čo znamená pokles až o 7,2 percenta.

Prieskum si nechal spraviť nemecký reťazec Kaufland. Práve v ňom a v britskom Tescu sa nachádza aj najviac vystavených slovenských výrobkov. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia domácich produktov v porovnaní s  priemerom v ostatných obchodoch. V predajniach Kaufland počet slovenských výrobkov oproti minulému roku stúpol, a to o 133 na aktuálnych 5 443 vystavení slovenských výrobkov. Naopak najmenej vystavených slovenských výrobkov sa nachádza v Coop Jednote (906) a v Lidli (549).

„Dbáme na podporu slovenských výrobcov, napríklad aj cez náš projekt s lokálnymi dodávateľmi,“ povedal Richard Bendík, riaditeľ nákupu Kauflandu. Ten je prvý maloobchodný reťazec, ktorý sa s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR v apríli tohto roku dohodol na tom, že zvýší podiel miestnych potravín vo svojich obchodoch. Miestni výrobcovia budú môcť v prípade záujmu dodávať potraviny pravidelne priamo do maloobchodných predajní konkrétneho reťazca, a to do vzdialenosti 50 kilometrov od miesta ich výroby. „Aktuálne čísla prieskumu jasne potvrdzujú našu snahu o podporu slovenských výrobkov,“ uviedol hovorca Kauflandu Martin Gärtner.

Podiel vystavených domácich potravín je do výraznej miery ovplyvnený aj veľkosťou predajní, ktoré majú jednotlivé reťazce. „Nie je teda korektné porovnávať maloformátové predajne a veľké supermarkety, ktoré sa výrazne rozlišujú v šírke sortimentu, a teda logicky aj v počtoch vystavení, vrátane vystavení slovenských výrobkov,“ upozornil na úskalia prieskumu Martin Gärtner. Najviac vystavení je v kategóriách pivo, vody, víno a liehoviny, najmenej  v kategórii oleje, chladené mäso, dezerty a maslo.

Podiel slovenských výrobkov klesá všade

Percentuálny podiel vystavenia slovenských výrobkov klesol vo všetkých sledovaných maloobchodných sieťach. Napríklad v Bille bolo ešte roku 2014 až 49 percent slovenských produktov, tento rok už len 38 percent. V Coop Jednote bol pokles zo 64 percent na 57 percent. Najmenší pokles zaznamenal Kaufland, zo 43 na 38 percent. Najvyšší podiel slovenských výrobkov má Coop Jednota (57 %) a CBA (49 %), najnižší naopak Lidl (13 %).

Takmer dve tretiny mlieka sú slovenské

Najvyšší percentuálny podiel vystavenia je v obchodoch v kategóriách mlieko (69 %), balený chlieb a pečivo (68 %), hydina (65 %), vajíčka (64 %), vody (56 %), víno (52 %) či pivo (51 %). Najmenej v kategórii dezerty (20 %), káva (18 %), cukríky (8 %) a oleje (5 %). Celkovo je v regáloch 37 percent slovenských výrobkov, čo je oproti minulému roku pokles o dve percentá.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera