logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

V obchodoch je len 37 % slovenských potravín. Najviac v Coop Jednote – 57 %, v Lidli len 13 %

24. júla 2017
Správy 0
2698
V obchodoch je len 37 % slovenských potravín. Najviac v Coop Jednote – 57 %, v Lidli len 13 %

Len 37 percent tovaru, vystaveného v regáloch maloobchodných sietí s potravinami, má slovenský pôvod. Je to pokles o dve percentá oproti minulému roku. Najvyšší percentuálny podiel domácich výrobkov má Coop Jednota (57 %) a CBA (49 %), najmenej naopak Lidl (13 %). Ako sa ďalej zistilo v tohtoročnom prieskume spoločnosti GfK, ktorá v dňoch 31. mája až 28. júna skúmala 360 obchodov siedmich maloobchodných reťazcov, absolútny počet vystavení v sledovaných 32 kategóriách (vrátane 92 podkategórií) klesol z 2 363 na 2 191, čo znamená pokles až o 7,2 percenta.

Prieskum si nechal spraviť nemecký reťazec Kaufland. Práve v ňom a v britskom Tescu sa nachádza aj najviac vystavených slovenských výrobkov. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia domácich produktov v porovnaní s  priemerom v ostatných obchodoch. V predajniach Kaufland počet slovenských výrobkov oproti minulému roku stúpol, a to o 133 na aktuálnych 5 443 vystavení slovenských výrobkov. Naopak najmenej vystavených slovenských výrobkov sa nachádza v Coop Jednote (906) a v Lidli (549).

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami?

„Dbáme na podporu slovenských výrobcov, napríklad aj cez náš projekt s lokálnymi dodávateľmi,“ povedal Richard Bendík, riaditeľ nákupu Kauflandu. Ten je prvý maloobchodný reťazec, ktorý sa s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR v apríli tohto roku dohodol na tom, že zvýší podiel miestnych potravín vo svojich obchodoch. Miestni výrobcovia budú môcť v prípade záujmu dodávať potraviny pravidelne priamo do maloobchodných predajní konkrétneho reťazca, a to do vzdialenosti 50 kilometrov od miesta ich výroby. „Aktuálne čísla prieskumu jasne potvrdzujú našu snahu o podporu slovenských výrobkov,“ uviedol hovorca Kauflandu Martin Gärtner.

Podiel vystavených domácich potravín je do výraznej miery ovplyvnený aj veľkosťou predajní, ktoré majú jednotlivé reťazce. „Nie je teda korektné porovnávať maloformátové predajne a veľké supermarkety, ktoré sa výrazne rozlišujú v šírke sortimentu, a teda logicky aj v počtoch vystavení, vrátane vystavení slovenských výrobkov,“ upozornil na úskalia prieskumu Martin Gärtner. Najviac vystavení je v kategóriách pivo, vody, víno a liehoviny, najmenej  v kategórii oleje, chladené mäso, dezerty a maslo.

Prečítajte si tiež
Privátne značky sa v kríze hlásia o slovo

Podiel slovenských výrobkov klesá všade

Percentuálny podiel vystavenia slovenských výrobkov klesol vo všetkých sledovaných maloobchodných sieťach. Napríklad v Bille bolo ešte roku 2014 až 49 percent slovenských produktov, tento rok už len 38 percent. V Coop Jednote bol pokles zo 64 percent na 57 percent. Najmenší pokles zaznamenal Kaufland, zo 43 na 38 percent. Najvyšší podiel slovenských výrobkov má Coop Jednota (57 %) a CBA (49 %), najnižší naopak Lidl (13 %).

Takmer dve tretiny mlieka sú slovenské

Najvyšší percentuálny podiel vystavenia je v obchodoch v kategóriách mlieko (69 %), balený chlieb a pečivo (68 %), hydina (65 %), vajíčka (64 %), vody (56 %), víno (52 %) či pivo (51 %). Najmenej v kategórii dezerty (20 %), káva (18 %), cukríky (8 %) a oleje (5 %). Celkovo je v regáloch 37 percent slovenských výrobkov, čo je oproti minulému roku pokles o dve percentá.

 

 

Súvisiace články:

Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami? Privátne značky sa v kríze hlásia o slovo Podiel slovenských potravín v obchodoch už štvrtý rok rastie, stále je však pomerne nízky Jem pre ZemKto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera