logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

V obchodoch je len 37 % slovenských potravín. Najviac v Coop Jednote – 57 %, v Lidli len 13 %

24. júla 2017
Správy 0
2773
V obchodoch je len 37 % slovenských potravín. Najviac v Coop Jednote – 57 %, v Lidli len 13 %

Len 37 percent tovaru, vystaveného v regáloch maloobchodných sietí s potravinami, má slovenský pôvod. Je to pokles o dve percentá oproti minulému roku. Najvyšší percentuálny podiel domácich výrobkov má Coop Jednota (57 %) a CBA (49 %), najmenej naopak Lidl (13 %). Ako sa ďalej zistilo v tohtoročnom prieskume spoločnosti GfK, ktorá v dňoch 31. mája až 28. júna skúmala 360 obchodov siedmich maloobchodných reťazcov, absolútny počet vystavení v sledovaných 32 kategóriách (vrátane 92 podkategórií) klesol z 2 363 na 2 191, čo znamená pokles až o 7,2 percenta.

Prieskum si nechal spraviť nemecký reťazec Kaufland. Práve v ňom a v britskom Tescu sa nachádza aj najviac vystavených slovenských výrobkov. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia domácich produktov v porovnaní s  priemerom v ostatných obchodoch. V predajniach Kaufland počet slovenských výrobkov oproti minulému roku stúpol, a to o 133 na aktuálnych 5 443 vystavení slovenských výrobkov. Naopak najmenej vystavených slovenských výrobkov sa nachádza v Coop Jednote (906) a v Lidli (549).

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami?

„Dbáme na podporu slovenských výrobcov, napríklad aj cez náš projekt s lokálnymi dodávateľmi,“ povedal Richard Bendík, riaditeľ nákupu Kauflandu. Ten je prvý maloobchodný reťazec, ktorý sa s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR v apríli tohto roku dohodol na tom, že zvýší podiel miestnych potravín vo svojich obchodoch. Miestni výrobcovia budú môcť v prípade záujmu dodávať potraviny pravidelne priamo do maloobchodných predajní konkrétneho reťazca, a to do vzdialenosti 50 kilometrov od miesta ich výroby. „Aktuálne čísla prieskumu jasne potvrdzujú našu snahu o podporu slovenských výrobkov,“ uviedol hovorca Kauflandu Martin Gärtner.

Podiel vystavených domácich potravín je do výraznej miery ovplyvnený aj veľkosťou predajní, ktoré majú jednotlivé reťazce. „Nie je teda korektné porovnávať maloformátové predajne a veľké supermarkety, ktoré sa výrazne rozlišujú v šírke sortimentu, a teda logicky aj v počtoch vystavení, vrátane vystavení slovenských výrobkov,“ upozornil na úskalia prieskumu Martin Gärtner. Najviac vystavení je v kategóriách pivo, vody, víno a liehoviny, najmenej  v kategórii oleje, chladené mäso, dezerty a maslo.

Prečítajte si tiež
Kto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?
Jem pre Zem

Podiel slovenských výrobkov klesá všade

Percentuálny podiel vystavenia slovenských výrobkov klesol vo všetkých sledovaných maloobchodných sieťach. Napríklad v Bille bolo ešte roku 2014 až 49 percent slovenských produktov, tento rok už len 38 percent. V Coop Jednote bol pokles zo 64 percent na 57 percent. Najmenší pokles zaznamenal Kaufland, zo 43 na 38 percent. Najvyšší podiel slovenských výrobkov má Coop Jednota (57 %) a CBA (49 %), najnižší naopak Lidl (13 %).

Takmer dve tretiny mlieka sú slovenské

Najvyšší percentuálny podiel vystavenia je v obchodoch v kategóriách mlieko (69 %), balený chlieb a pečivo (68 %), hydina (65 %), vajíčka (64 %), vody (56 %), víno (52 %) či pivo (51 %). Najmenej v kategórii dezerty (20 %), káva (18 %), cukríky (8 %) a oleje (5 %). Celkovo je v regáloch 37 percent slovenských výrobkov, čo je oproti minulému roku pokles o dve percentá.

 

 

Súvisiace články:

Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami? Jem pre ZemKto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera