logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Premiér Fico: Dvojaká kvalita potravín je neprípustná, možno obmedzíme dovoz z EÚ

18. júla 2017
Správy 0
1928
Premiér Fico: Dvojaká kvalita potravín je neprípustná, možno obmedzíme dovoz z EÚ

Ak sa budú stále na Slovensku predávať potraviny s horšou kvalitou, ako na trhoch západnej Európy, slovenská vláda zváži, či neobmedziť dovoz európskych výrobkov do krajiny. Premiér Róbert Fico dnes vyhlásil, že dvojakú kvalitu potravín už Slovensko nebude tolerovať. Český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka na včerajšom zasadnutí Rady pre poľnohospodárstvo a rybárstvo v Bruseli predstavil ďalší prieskum, podľa ktorého sa na českom, slovenskom i maďarskom trhu predávajú potraviny a drogistické výrobky, ktoré majú horšiu kvalitu v porovnaní s nemeckým a rakúskym trhom.

V českom prieskume sa napríklad zistilo, že mäsový výrobok Tulip Luncheon Meat z Nemecka obsahuje bravčové maso, zatiaľ čo na východným trhoch je veľká časť bravčového nahradené kuracím a bravčovým separátom. V nemeckých rybacích prstoch Iglo nájde spotrebiteľ päťdesiat percent mäsa, jeho nemecká verzia obsahuje až 64 procent mäsa. Produkt sa pritom vyrába v jednom nemeckom podniku.

Porovnávali sa i pracie prostriedky, v rovnako veľkých baleniach bolo odlišné množstvo prípravku. A napríklad Persil z Nemecka a Rakúska obsahoval viac aktívnych látok, ako ten, ktorý pochádzal z českých, slovenských a maďarských obchodov. Rozdiel bol až dvadsať percent v obsahu aktívnej látky. Persil sa obhajoval okrem iného tým, že v stredoeurópskych krajinách je iné zloženie škvŕn, a inak preto vyzerá aj zloženie prášku.

Z testu vyplynulo, že trinásť z 21 výrobkov malo horšiu kvalitu u nás v porovnaní so západnými krajinami. Päť výrobkov sa odlišovalo len trochu a tri boli rovnaké. V polovici februára tohto roku podobný prieskum urobili aj slovenské orgány. Takmer u polovice testovaných výrobkov laboratórne skúmanie potvrdilo, že v Rakúsku sú rovnaké potraviny nadnárodných výrobcov kvalitnejšie ako tie, čo sa predávajú na Slovensku. Najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky. Išlo najmä o nižší podiel mäsa, vyšší podiel tukov, umelé náhrady cukru, viac konzervačných látok či nižšiu gramáž.

Návrh premiéra Roberta Fica na čiastočné obmedzenie dovozu by veľmi pravdepodobne narazil na európske pravidlá, podľa ktorých je zaručený voľný pohyb tovaru. „Chceme však dosiahnuť len a len to, aby ľudia na Slovensku mali prístup k rovnako kvalitným potravinám,“ povedal premiér Robert Fico. Ďalšou možnosťou by podľa neho bolo vyzbieranie milióna hlasov od občanov Európskej únie. V tom prípade by sa orgány EÚ museli téme venovať.

Ako povedal český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka, riešením tejto situácie by mohol byť aj zákaz uvádzať na trh Európskej únie výrobky, ktoré majú rovnakú obchodnú značku či obal, ale rozdielnu kvalitu či hmotnosť. Krajiny V4 sa dlhodobo snažia upozorňovať na problém dvojakej kvality potravín a chcú v tomto smere postupovať koordinovane. Európska únia sa vyjadruje, že sa chce problémom zaoberať, konkrétnejšie opatrenia však zatiaľ nenavrhla. Najližšie sa o dvojakej kvalite potravín budú baviť zástupcovia V4 už v stredu 19. júla. Robert Fico chce zároveň listom osloviť predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera.

Na jeseň tohto roku by mal vzniknúť medzinárodný portál, ktorý bude upozorňovať na konkrétne výrobky, kde sa zistí rozdiel v kvalite. Obsahom ho budú plniť hlavne mladší členovia Európskej únie, zastrešovať ho má Slovensko.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera