logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Premiér Fico: Dvojaká kvalita potravín je neprípustná, možno obmedzíme dovoz z EÚ

18. júla 2017
Správy 0
1794
Premiér Fico: Dvojaká kvalita potravín je neprípustná, možno obmedzíme dovoz z EÚ

Ak sa budú stále na Slovensku predávať potraviny s horšou kvalitou, ako na trhoch západnej Európy, slovenská vláda zváži, či neobmedziť dovoz európskych výrobkov do krajiny. Premiér Róbert Fico dnes vyhlásil, že dvojakú kvalitu potravín už Slovensko nebude tolerovať. Český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka na včerajšom zasadnutí Rady pre poľnohospodárstvo a rybárstvo v Bruseli predstavil ďalší prieskum, podľa ktorého sa na českom, slovenskom i maďarskom trhu predávajú potraviny a drogistické výrobky, ktoré majú horšiu kvalitu v porovnaní s nemeckým a rakúskym trhom.

V českom prieskume sa napríklad zistilo, že mäsový výrobok Tulip Luncheon Meat z Nemecka obsahuje bravčové maso, zatiaľ čo na východným trhoch je veľká časť bravčového nahradené kuracím a bravčovým separátom. V nemeckých rybacích prstoch Iglo nájde spotrebiteľ päťdesiat percent mäsa, jeho nemecká verzia obsahuje až 64 procent mäsa. Produkt sa pritom vyrába v jednom nemeckom podniku.

Porovnávali sa i pracie prostriedky, v rovnako veľkých baleniach bolo odlišné množstvo prípravku. A napríklad Persil z Nemecka a Rakúska obsahoval viac aktívnych látok, ako ten, ktorý pochádzal z českých, slovenských a maďarských obchodov. Rozdiel bol až dvadsať percent v obsahu aktívnej látky. Persil sa obhajoval okrem iného tým, že v stredoeurópskych krajinách je iné zloženie škvŕn, a inak preto vyzerá aj zloženie prášku.

Z testu vyplynulo, že trinásť z 21 výrobkov malo horšiu kvalitu u nás v porovnaní so západnými krajinami. Päť výrobkov sa odlišovalo len trochu a tri boli rovnaké. V polovici februára tohto roku podobný prieskum urobili aj slovenské orgány. Takmer u polovice testovaných výrobkov laboratórne skúmanie potvrdilo, že v Rakúsku sú rovnaké potraviny nadnárodných výrobcov kvalitnejšie ako tie, čo sa predávajú na Slovensku. Najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky. Išlo najmä o nižší podiel mäsa, vyšší podiel tukov, umelé náhrady cukru, viac konzervačných látok či nižšiu gramáž.

Návrh premiéra Roberta Fica na čiastočné obmedzenie dovozu by veľmi pravdepodobne narazil na európske pravidlá, podľa ktorých je zaručený voľný pohyb tovaru. „Chceme však dosiahnuť len a len to, aby ľudia na Slovensku mali prístup k rovnako kvalitným potravinám,“ povedal premiér Robert Fico. Ďalšou možnosťou by podľa neho bolo vyzbieranie milióna hlasov od občanov Európskej únie. V tom prípade by sa orgány EÚ museli téme venovať.

Ako povedal český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka, riešením tejto situácie by mohol byť aj zákaz uvádzať na trh Európskej únie výrobky, ktoré majú rovnakú obchodnú značku či obal, ale rozdielnu kvalitu či hmotnosť. Krajiny V4 sa dlhodobo snažia upozorňovať na problém dvojakej kvality potravín a chcú v tomto smere postupovať koordinovane. Európska únia sa vyjadruje, že sa chce problémom zaoberať, konkrétnejšie opatrenia však zatiaľ nenavrhla. Najližšie sa o dvojakej kvalite potravín budú baviť zástupcovia V4 už v stredu 19. júla. Robert Fico chce zároveň listom osloviť predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera.

Na jeseň tohto roku by mal vzniknúť medzinárodný portál, ktorý bude upozorňovať na konkrétne výrobky, kde sa zistí rozdiel v kvalite. Obsahom ho budú plniť hlavne mladší členovia Európskej únie, zastrešovať ho má Slovensko.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera