logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Premiér Fico: Dvojaká kvalita potravín je neprípustná, možno obmedzíme dovoz z EÚ

18. júla 2017
Správy 0
1977
Premiér Fico: Dvojaká kvalita potravín je neprípustná, možno obmedzíme dovoz z EÚ

Ak sa budú stále na Slovensku predávať potraviny s horšou kvalitou, ako na trhoch západnej Európy, slovenská vláda zváži, či neobmedziť dovoz európskych výrobkov do krajiny. Premiér Róbert Fico dnes vyhlásil, že dvojakú kvalitu potravín už Slovensko nebude tolerovať. Český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka na včerajšom zasadnutí Rady pre poľnohospodárstvo a rybárstvo v Bruseli predstavil ďalší prieskum, podľa ktorého sa na českom, slovenskom i maďarskom trhu predávajú potraviny a drogistické výrobky, ktoré majú horšiu kvalitu v porovnaní s nemeckým a rakúskym trhom.

V českom prieskume sa napríklad zistilo, že mäsový výrobok Tulip Luncheon Meat z Nemecka obsahuje bravčové maso, zatiaľ čo na východným trhoch je veľká časť bravčového nahradené kuracím a bravčovým separátom. V nemeckých rybacích prstoch Iglo nájde spotrebiteľ päťdesiat percent mäsa, jeho nemecká verzia obsahuje až 64 procent mäsa. Produkt sa pritom vyrába v jednom nemeckom podniku.

Porovnávali sa i pracie prostriedky, v rovnako veľkých baleniach bolo odlišné množstvo prípravku. A napríklad Persil z Nemecka a Rakúska obsahoval viac aktívnych látok, ako ten, ktorý pochádzal z českých, slovenských a maďarských obchodov. Rozdiel bol až dvadsať percent v obsahu aktívnej látky. Persil sa obhajoval okrem iného tým, že v stredoeurópskych krajinách je iné zloženie škvŕn, a inak preto vyzerá aj zloženie prášku.

Z testu vyplynulo, že trinásť z 21 výrobkov malo horšiu kvalitu u nás v porovnaní so západnými krajinami. Päť výrobkov sa odlišovalo len trochu a tri boli rovnaké. V polovici februára tohto roku podobný prieskum urobili aj slovenské orgány. Takmer u polovice testovaných výrobkov laboratórne skúmanie potvrdilo, že v Rakúsku sú rovnaké potraviny nadnárodných výrobcov kvalitnejšie ako tie, čo sa predávajú na Slovensku. Najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky. Išlo najmä o nižší podiel mäsa, vyšší podiel tukov, umelé náhrady cukru, viac konzervačných látok či nižšiu gramáž.

Návrh premiéra Roberta Fica na čiastočné obmedzenie dovozu by veľmi pravdepodobne narazil na európske pravidlá, podľa ktorých je zaručený voľný pohyb tovaru. „Chceme však dosiahnuť len a len to, aby ľudia na Slovensku mali prístup k rovnako kvalitným potravinám,“ povedal premiér Robert Fico. Ďalšou možnosťou by podľa neho bolo vyzbieranie milióna hlasov od občanov Európskej únie. V tom prípade by sa orgány EÚ museli téme venovať.

Ako povedal český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka, riešením tejto situácie by mohol byť aj zákaz uvádzať na trh Európskej únie výrobky, ktoré majú rovnakú obchodnú značku či obal, ale rozdielnu kvalitu či hmotnosť. Krajiny V4 sa dlhodobo snažia upozorňovať na problém dvojakej kvality potravín a chcú v tomto smere postupovať koordinovane. Európska únia sa vyjadruje, že sa chce problémom zaoberať, konkrétnejšie opatrenia však zatiaľ nenavrhla. Najližšie sa o dvojakej kvalite potravín budú baviť zástupcovia V4 už v stredu 19. júla. Robert Fico chce zároveň listom osloviť predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera.

Na jeseň tohto roku by mal vzniknúť medzinárodný portál, ktorý bude upozorňovať na konkrétne výrobky, kde sa zistí rozdiel v kvalite. Obsahom ho budú plniť hlavne mladší členovia Európskej únie, zastrešovať ho má Slovensko.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera