logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Slovák skonzumuje za rok 2,7 litra zmrzliny. Najobľúbenejšie príchute sú vanilka, jahoda a čokoláda

28. júna 2017
Správy 0
2614
Slovák skonzumuje za rok 2,7 litra zmrzliny. Najobľúbenejšie príchute sú vanilka, jahoda a čokoláda

Ročne sa na Slovensku spotrebuje 14,7 milióna litrov zmrzliny, na jedného Slováka tak pripadá priemerne 2,7 litra tejto obľúbenej mrazenej pochúťky. Rastie pritom záujem o jednoporciové balenia na úkor rodinných.

Najsilnejšie sezónne obdobie – jún, júl a august – generuje podľa výskumnej agentúry Nielsen takmer 60 % z celoročnej spotreby tejto kategórie. Za posledné sledované obdobie (máj 2016 až apríl  2017) dosiahla zmrzlina na slovenskom maloobchodnom trhu (obchody s potravinami a zmiešaným tovarom, bez Metra) ročný obrat viac ako 51,5 milióna eur bez výraznej medziročnej zmeny, avšak objemovo stratila necelé dve percentá.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Pandémia nafúkla objemy

Liter zmrzliny sa predával v maloobchode za približne 3,50 eur, čo je o 1,6 % viac ako v tom istom období rok predtým. K tomuto miernemu zvýšeniu priemernej ceny prispela zmena trendu – poklesol obrat lacnejších rodinných balení a darí sa viac jednoporciovým zmrzlinám, ktoré majú vyššiu cenu za liter.

Rastie záujem o jednoporciové balenia

Prečítajte si tiež
Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Aké balenia sú najviac preferované v maloobchodných predajniach? Slováci konzumujú z roka na rok viac jednoporciových zmrzlín, ktorých objem aj tržby medziročne narástli o tri percentá a ich dôležitosť sa za tri roky zvýšila na úkor rodinných balení. Vzhľadom na vyššiu cenu za liter tvoria jednoporciové zmrzliny dve tretiny z tržieb kategórie v maloobchodných predajniach, ale na celkovom objeme sa podieľajú len približne jednou polovicou.

Rodinné balenia tvoria 29 % tržieb, kým pred tromi rokmi to bolo takmer tretina a podiel stráca aj menší segment zmrzlinových dezertov (torty a rolády), ktorý dosahuje necelých šesť percent. Najväčšiu časť tržieb jednoporciových balení tvoria nanuky (66 %), kornúty (12 %) a tretiu priečku si udržiavajú s dvojciferným podielom 10 % „sendvičové“ balenia.

 

Najobľúbenejšie príchute jednoporciových balení (podiel z tržieb jednoporciových zmrzlín):

Vanilková  – 22 %

Jahodová  – 9 %

Čokoládová  – 7 %

Vanilkovo-jahodová  –  5 %

Mandľová  – 4 %

 

Najobľúbenejšie príchute rodinných balení (podiel z tržieb rodinných zmrzlín):

Vanilková – 9 %

Čokoládová – 7 %

Tiramisu – 3 %

Smotanová – 3 %

Oriešková – 3 %

 

 

 

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Pandémia nafúkla objemy Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera