
Viac ako sto miliónov eur zaplatili Slováci vlani podľa údajov spoločnosti Nielsen za slané snacky. Najčastejšie si kupovali zemiakové lupienky, ktorých skonzumovali viac než 5 tisíc ton, čo činí viac ako kilogram na človeka.
Zemiakové lupienky tvoria podľa údajov spoločnosti Nielsen takmer tretinu tržieb z celej kategórie slaných pochutin. Chipsy každoročne narastajú v predaných hodnotách aj objeme. V minulom roku ich Slováci spotrebovali o 12 % viac v porovnaní s rokom 2015. Tradične sa u nás najviac predávali klasické solené chipsy a chipsy s príchuťou paprika. Fakt, že sa na Slovensku pochutinám darí, do značnej miery využívajú aj výrobcovia, ktorí sa zameriavajú i na ďalšie kategórie slaných snackov.
Cheetos sú novinkou na trhu
Od júna predáva PepsiCo na slovenskom trhu novinku Cheetos, ktorá patrí do extrudátov, teda slaných pochutín vyrábaných zo zmesi cesta, ktorá vďaka zmene tlaku expanduje do požadovanej formy. Práve táto skupina snackov zaznamenáva už tretí rok po sebe nárast v tržbách aj objemoch predaja. Podľa údajov agentúry Nielsen sa ich v minulom roku predalo takmer 3 tisíc ton a v súčasnosti tvoria 18 % z celkovej kategórie slaných pochutín.
„Rozhodli sme sa rozšíriť naše portfólio snackov o Cheetos. Ide o celosvetovo známu a obľúbenú značku s dlhoročnou históriou,“ uviedol Josef Neumann, generálny riaditeľ PepsiCo pre SR, ČR a pobaltské krajiny. „Chceme rásť minimálne tak ako s chipsami Lay’s, ktoré za uplynulé štyri roky navýšili svoj podiel na trhu dvojnásobne,“ doplnil Josef Neumann.