logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Amazon kúpil Whole Foods Market. Môže to zatriasť trhom

20. júna 2017
Správy 0
3717
Amazon kúpil Whole Foods Market. Môže to zatriasť trhom

Najväčší internetový obchod sveta Amazon kúpil za 13,7 miliardy dolárov americkú sieť s bio potravinami Whole Foods Market, ktorá má 461 predajní v USA, Kanade a Veľkej Británii. I keď má Whole Foods Market na americkom trhu podiel len 1,7 percenta, podľa expertov je to zásadná transakcia, ktorá môže zatriasť s pomermi na severoamerickom maloobchodnom trhu, a to hlavne kvôli finančnému potenciálu, ktorý Amazon má. O ďalší veľký rozruch sa Amazon postaral i tým, že ohlásil patent, ktorý znemožní v jeho kamenných obchodoch porovnávať v mobile ceny, za ktoré tovar predávajú iní obchodníci.

Na prekvapujúci obchod zareagovali i akciové trhy. Akcie hlavného konkurenta Amazonu, obchodného reťazca Walmart, ktorý je v Spojených štátoch amerických s tržným podielom 17,3 percenta najväčší, klesli po oznámení transakcie o päť percent. Samotný Amazon o tri percentá naopak posilnil.

Prečítajte si tiež
Amazon na Slovensku otvoril nové centrum humanitárnej pomoci utečencom z Ukrajiny

Amazon už svoje vlastné kamenné obchody s potravinami desať rokov má, ale predovšetkým v nich skúša nové technológie, napríklad nákup bez priameho platenia s tým, že tovar, ktorý si zákazník vkladá do košíka, sledujú senzory a výslednú sumu mu Amazon odráta z účtu. Firma v tom vidí budúcnosť nakupovania. A práve náskok v technológiách a investície, ktoré do nich Amazon dáva, majú byť jeho výhodou pred konkurentmi. Amazon pritom pred transakciou vlastnil iba obchody s potravinami s tržným podielom necelé jedno percento.

Značka Whole Foods Market zostane na trhu i naďalej. „Milióny ľudí majú radi Whole Foods Market, pretože im ponúka čisté potraviny. Robia skvelú prácu a my v nej chceme pokračovať,“ uviedol Jeff Bezos, zakladateľ a riaditeľ Amazonu. Transakcia by mala byť dokončená v druhej polovici tohto roku. Hlavný konkurent Walmart sa tiež snaží svoju pozíciu na trhu posilniť, kúpil napríklad niekoľko internetových obchodov, medzi nimi e-shop s oblečením Bonobos.

Keď tovar, tak iba od nás

Amazon v týchto dňoch oznámil i to, že získal kontroverzný patent, ktorý mu umožní zablokovať zákazníkom vo svojich kníhkupectvách a teraz i obchodoch Whole Foods Market na mobilných telefónoch porovnávače cien, ktoré im behom prechádzania predajňou umožňujú pozrieť sa rýchlo na to, koľko stojí ten istý tovar u iných obchodníkov. Tento fenomén, v anglicky hovoriacich krajiných nazývaný window shopping, prispel k tomu, že tradičným obchodníkom sa v Spojených štátoch amerických zužujú zisky. Amazon má teraz ale technológiu Physical Store Online Shopping Control, ktorá vie podobnému nákupnému správaniu sa zabrániť.

Patent funguje tak, že v mobile zákazníka sa webové stránky konkurenčných obchodníkov či porovnávačov cien jednoducho zablokujú. Ďalšia možnosť je, že Amazon zákazníka presmeruje na svoju vlastnú webovú stránku či na spriatelené stránky. Snahy zákazníka porovnávať ceny tovaru si tiež môže všimnúť personál obchodu, ktorý ho potom kontaktuje. Prípadne mu Amazon pošle správu či ponuku zľavy, aby ho znovu k sebe prilákal. Postupom firmy sa budú zrejme zaoberať americké regulačné úrady, môže totiž ísť o popieranie princípu voľnej súťaže. Amazon na otázky smerujúce k tejto svojej aktivite doteraz neodpovedal.

 

Súvisiace články:

Amazon na Slovensku otvoril nové centrum humanitárnej pomoci utečencom z Ukrajiny

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera