
Nemecký maloobchodný reťazec Lidl po úspešnom ťažení Európou zaútočil i na severoamerický trh. Dnes v Spojených štátoch amerických otvoril svoje prvé predajne. Tento rok chce sprevádzkovať dvadsať obchodov, v budúcom osemdesiat. Celkovo má reťzec v pláne postaviť na americkom území asi šesť stoviek predajní.
Prvé obchody Lidl otvoril v amerických štátoch Severná a Južná Karolína a Virginia. Presadiť sa chce hlavne nízkymi cenami, už ohlásil, že rovnakú kvalitu ponúkne zákazníkom i za polovičné ceny. Tradiční americkí retaileri se obávajú cenovej vojny, ktorú Lidl vedie s konkurenciou napríklad vo Veľkej Británii.
Ponuka Lidla má z 85 percent pochádzať od amerických dodávateľov. „Naše korene sú európske, ale naša zelenina vyrástla tu,“ to je heslo, ktoré Lidl zdôrazňuje na svojej americkej webovej stránke. Zákazníkov chce oslovovať kvalitou, pohodlím a hodnotou. I v Amerike sa chce presadiť ponukou privátnych značiek a týždňami medzinárodných kuchyní.

Leták amerického Lidla.
Na americkom trhu pôsobí už štyridsať rokov ďalší nemecký maloobchodný reťazec Aldi, dnes tam prevádzkuje 1 600 prodajní. Aldi chce do roku 2022 otvoriť v USA ďalších deväťsto obchodov, do ktorých investuje 3,4 miliardy dolarov. Lidl dnes funguje v 27 európskych krajinách, kde má viac ako desaťtisíc predajní.