logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Na sprísnenú ochranu osobných údajov by sa mali obchodníci pripravovať už teraz

8. júna 2017
Správy 0
2002
Na sprísnenú ochranu osobných údajov by sa mali obchodníci pripravovať už teraz

Nariadenie Európskej únie o ochrane osobných údajov, takzvané General Data Protection Regulation (GDPR), síce začne platiť až od 25. mája budúceho roku, ale obchodníci by nemali podceňovať prípravu. Za porušenie nariadenia, ktoré ochranu osobných údajov výrazne sprísňuje, hrozia pokuty až dvadsať miliónov eur, prípadne štyri percentá z celého ročného obratu.

Hlavným cieľom opatrenia je dať občanom z jednotlivých krajín Európskej únie väčšiu kontrolu nad tým, ako sa zaobchádza s ich osobnými údajmi, a zároveň im poskytnúť lepšiu ochranu. Ľudia budú mať prístup k dátam, ktoré o nich spoločnosti zhromažďujú. Zároveň získajú právo požiadať o zmazanie či takzvané zabudnutie osobných údajov, ak už nebude ďalší právny dôvod ich uchovávať.

So zavedením GDPR súvisí i takzvaný princíp zodpovednosti. To znamená, že správci či spracovatelia osobných údajov budú mať povinnosť zaviesť také opatrenia, ktoré povedú k zvýšeniu ochrany dát a k zníženiu rizika ich zneužitia. Zároveň budú musieť zdokumentovať, že spracovávajú len také údaje, ktoré sú nutné. Všetky záznamy tiež  budú musieť na požiadanie sprístupniť dozorovým orgánom.

Zaistiť súlad s GDPR je časovo náročné, a je preto vhodné začať s tým v dostatočnom predstihu. Správci osobných údajov musia požiadať ľudí, aby im dali súhlas ku spracovaniu osobných dát v rozsahu, ktorý určuje nová regulácia. Z prieskumu medzi slovenskými a českými manažérmi, ktorý uskutočnili spoločnosti Trend Micro a VMware, vyplynulo, že osem z desiatich firiem o európskom nariadení vie. Iba jedna z desiatich oboznámených firiem však správne chápe výšku pokút za porušenie predpisu. O pokute, ktorá môže dosiahnuť až štyri percentá z celkového ročného obratu spoločnosti, však vie len osem percent slovenských a českých firiem.

Namiesto zhromažďovania dát ich ochrana

„Doterajší prístup spočíva v dodržiavaní určitých procedúr pri spracovávaní osobných údajov s cieľom informovať obyvateľa o samotnej skutočnosti zhromažďovania takýchto údajov. Nové nariadenie sa sústreďuje na ochranu údajov – každý prípad narušenia bezpečnosti, únik dát či neoprávnená manipulácia s nimi musia byť oznámené klientom firmy a informáciu o takejto skutočnosti musí obdržať aj príslušný regulátor. To má ukončiť doterajšiu prax, kedy sa narušenie bezpečnosti pred verejnosťou utajovalo, čo viedlo k všeobecnému ignorovaniu tohto problému ako údajne málo dôležitého a nevyžadujúceho akékoľvek investície. Aj z tohto dôvodu je jednou z noviniek nariadenia povinnosť zaviesť zodpovedajúce bezpečnostné technológie,“ uviedol k novej úprave Robin Bay, Sales Engineer zo spoločnosti Trend Micro. Ako najväčšiu hrozbu pre bezpečnosť údajov uvádzajú firmy na prvom mieste náhodnú stratu údajov zamestnancov (29 %), nasleduje možnosť kyberzločinu (24 %) a úmyselné odcudzenie údajov zamestnancov (23 %).

„Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov vnímam ako obrovskú šancu pre všetky firmy a inštitúcie, aby si urobili poriadok vo svojich dátach. A nielen v osobných údajoch, ale všeobecne vo všetkých súboroch a informačných systémoch. Dátový audit, ktorý je pre zladenie s GDPR potrebný, je veľkou príležitosťou urobiť si prehľad vo svojom IT,“ konštatoval Aleš Špidla, prezident Českého inštitútu manažérov informačnej bezpečnosti.

Osobnými údajmi budú aj e-mail či IP adresa počítača

Nariadenie sa týka aj internetových obchodov. Meno, adresa, dátum narodenia, rodné číslo či informácie o platobnej karte, to sú dáta, ktorých zneužitie môže mať veľké následky. Práve e-shopy s osobnými údajmi zákazníkov pracujú každý deň. S novou legislatívou dochádza tiež k rozšíreniu definície osobných údajov. Po novom sem patria i technické parametre, ako sú e-mail, IP adresa či súbory cookie v zariadení užívateľa. Úplne novou kategóriou sú genetické a biometrické údaje.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera