
Najviac peňazí minú Slováci na internete za elektroniku. Priemerná cena objednávky za čiernu elektroniku je 209 eur, za bielu je to o 32 eur menej. Vyplýva to z údajov porovnávača cien Heureka.sk.
Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však prejavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch. „V kategórii jedlo sme zaznamenali najväčší medziročný rast. Tento segment je však ešte stále len v štádiu rozbehu,“ povedal šéf Heureky Tomáš Braverman. Podľa rebríčka porovnávača cien Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka lepší alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje.
Zákazníci neplatia v e-shopoch iba za spotrebiče a tovar, ktorý si nekupujú každý deň. Čoraz častejšie siahajú po rýchloobrátkovom spotrebnom tovare. Za nákupy síce utratia nižšie hodnoty, ale v konečnom dôsledku po spokojnosti nakúpia opäť.
Až 43 percent slovenských užívateľov využíva mobilné nakupovanie, pričom najčastejšie siahajú po elektronike. „Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači,“ vysvetľuje Tomáš Braverman. Podľa Heureky minuli Slováci vlani v e-shopoch 815 miliónov eur.
Foto: pixabay.com