logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Pri výbere opaľovacej kozmetiky siahajú spotrebitelia po vyšších ochranných faktoroch

31. mája 2017
Publicistika 0
2273
Pri výbere opaľovacej kozmetiky siahajú spotrebitelia po vyšších ochranných faktoroch

S príchodom leta sa téma prostriedkov na opaľovanie a po opaľovaní stáva čoraz aktuálnejšou. Lúče letného slnka vedia byť na jednej strane veľmi príjemné a hrejivé, no na druhej strane dokážu rýchlo spáliť pokožku, a preto sa treba primerane chrániť. Spotrebitelia to dobre vedia, a preto nakupujú aj tieto produkty.

Podľa údajov spoločnosti Nielsen sa na Slovensku za ostatný rok predalo viac ako 980 tisíc kusov opaľovacích prípravkov a Slováci za ne celkovo zaplatili viac ako štyri a pol milióna eur. Kategóriu opaľovacej kozmetiky tvoria predovšetkým opaľovacie prostriedky a prípravky po opaľovaní. Koľko za ne v priemere minú, ako často a kde ich slovenské domácnosti nakupujú? Podľa Richarda Outratu, konzultanta GfK, sa z hľadiska výdavkov najviac minie na opaľovaciu kozmetiku v drogériách a následne v lekárňach, ktoré spolu tvoria približne polovicu výdavkov. „Ďalšiu približne 1/5 výdavkov tvoria stále populárnejšie diskonty,“ dodáva. Na jeden nákup minula priemerná slovenská domácnosť približne 6,60 eur. Podľa prieskumu spoločnosti GfK v rámci tejto kategórie prevládajú nákupy za štandardnú cenu, ktoré tvoria takmer tri pätiny výdavkov.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Opaľovanie čaká lepšie leto

Zákazníkov od nákupu odrádza zlé počasie

Zdá sa, že kategóriu opaľovacích prípravkov priamo ovplyvňuje počasie, aj preto sa jej v roku 2016 nedarilo veľmi dobre. „Predaje v hodnote vo vybraných kategóriách klesli minulý rok oproti roku 2015 o desať percent, v objeme o deväť percent,“ informuje Viviana Kučerová, senior account executive zo spoločnosti RetailZoom. Skupina prípravkov, nanášajúcich sa pred opaľovaním, tvorí 84 % predajov v hodnote a prípravky po opaľovaní používané na ošetrenie pokožky po vystavení slnečnému žiareniu tvoria 15 %, no zaznamenali miernejší pokles. Viviana Kučerová hovorí, že veľmi obľúbené sú u spotrebiteľov opaľovacie prípravky v pumpičkovom spreji, ktoré generujú 35 % predajov.

Najpoužívanejšie sú prípravky so stredne silným UV faktorom

RetailZoom ďalej uvádza, že 81 % všetkých predajov v hodnote tvoria opaľovacie prípravky pre dospelých, detské opaľovacie prípravky generujú 19 % predajov. Spotrebitelia v drogériách preferujú opaľovacie prípravky s UV faktorom 30 a 20, ktoré generujú každý po 22 % a 21 % predajov. Prípravky na opaľovanie s najvyšším UV faktorom 50 majú len 6 %-ný podiel v hodnote. U detských prípravkov na opaľovanie volia spotrebitelia produkty s vyššou ochranou, pričom až 60 % všetkých predajov tvoria prípravky s UV faktorom 50 a vyšším.

Najväčšej obľube sa tešia mlieka na opaľovanie

„V tomto segmente trhu majú spotrebitelia tendenciu rozhodovať sa racionálne,“ myslí si Andrea Söhnelová, brand manažérka značky Astrid spoločnosti Sarantis. Nové portfólio Astrid Sun bolo vyvinuté podľa prianí českých a slovenských spotrebiteľov. Ponúka široký výber výrobkov (na opaľovanie aj po opaľovaní) a ochranných faktorov. Tento rok rozširuje spoločnosť Sarantis rad produktov slnečnej starostlivosti o dve novinky: rodinné mlieko na opaľovanie v spreji OF 30 je vhodné pre deti aj dospelých, v rodinnom 300 ml balení s pumpičkou a ďalším je olej na opaľovanie v spreji s faktorom OF 20. „Nakupujúci špeciálne oceňujú pri výrobkoch pred aj po opaľovaní špeciálne kozmetické ingrediencie, ktoré zaistia hydratáciu pokožky, ochranu pred predčasným starnutím a ochranu citlivej pokožky,“ dodáva Andrea Söhnelová.

Zákazníci siahajú po overených produktoch

Pri rozhodovaní sa o kúpe hrá dôležitú úlohu značka, ktorá musí byť dôveryhodná, spoľahlivá a zaistiť deklarovanú úroveň ochrany. „Úroveň ochrany je vnímaná najmä prostredníctvom výšky ochranného faktora a odolnosti voči vode. Obidva tieto údaje sú pre spotrebiteľa veľmi dôležité,“ zdôrazňuje Andrea Söhnelová. Podľa spoločnosti RetailZoom v roku 2016 mala v drogériách (DM, 101Drogerie, Teta) najvýznamnejšiu pozíciu značka Nivea s 29 %-ným podielom v hodnote. Na druhom mieste je značka Garnier so 14 %-ným podielom v hodnote. Ďalej nasledujú značky Nubian (9 %) a Astrid so 7 %-ným hodnotovým podielom. „Aj v segmente prípravkov po opaľovaní je vo vybraných drogériách hráčom číslo jeden značka Nivea, ktorá v roku 2016 dosiahla 33 %-ný hodnotový podiel. Na druhom mieste je značka Astrid s 10 %-ným podielom v hodnote. Nasledujú značky Garnier (9 %), PizBuin, Kiss a Dermacol,“ dodáva Viviana Kučerová.

Vďaka prevratnej novinke sa oblečenie nezafarbí

V prípade prípravkov na opaľovanie bývajú problémom aj žlté škvrny na oblečení. Vysoký ochranný faktor znamená vysokú ochranu pokožky, ale aj výraznejšie žlté škvrny v prípade, že sa oblečenie dostane do styku s prípravkom. „Inovatívnym riešením je preto nové zloženie prípravkov na opaľovanie, obohatené o komplex na ochranu oblečenia kombináciou látok, ktoré sa aktivujú iba pri praní a inak nijako neovplyvňujú účinnosť opaľovacieho prípravku ani jeho znášanlivosť,“ vysvetľuje Lara Terstegen z laboratórií Nivea. Odborníci ďalej odporúčajú opaľovacím prípravkom zašpinenú bielizeň najprv vyprať bez použitia čistiaceho prostriedku pri tridsiatich stupňoch a potom ho vyprať s tekutým prípravkom pri rovnakej teplote.

Nivea učí deti, ako sa chrániť pred slnkom

S výborným nápadom, ako podporiť značku a zároveň edukovať tých najmenších, prišla značka Nivea. Zábavnou formou vysvetľuje deťom, prečo je dôležité chrániť sa pred slnečnými lúčmi. Využíva na to UV bábiky, ktoré sú vyrobené z materiálov citlivých na UV žiarenie. Bábika, na ktorú dieťa neaplikuje opaľovací prípravok pri pobyte na slnku, sčervenie, „spáli sa“, zatiaľ čo po nanesení ochranného krému tento efekt zmizne. „Takto sa dá deťom názorne predviesť, čo sa deje s ich pokožkou, keď nie je chránená,“ vysvetľuje Lara Terstegen. Balíčky s UV bábikami a opaľovacími prípravkami pre deti pošlú do materských škôl a promoteamy sa v priebehu leta objavia aj na vybraných kúpaliskách.

 

Z praxe:

„Mlieka a emulzie vedú“

Produkty opaľovacej kozmetiky sú veľmi funkčnou záležitosťou, a spotrebitelia preto uprednostňujú značky a výrobky, ktoré splnia to, čo deklarujú. Populárne sú opaľovacie oleje, ale najobľúbenejšími prípravkami na opaľovanie zostávajú mlieka a emulzie.

Andrea Söhnelová, brand manažérka značky Astrid, spoločnosť Sarantis

 

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Opaľovanie čaká lepšie leto

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera