logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Slovenská je len tretina potravín. Najviac ich predáva Coop Jednota, najmenej Lidl

23. mája 2017
Správy 0
4830
Slovenská je len tretina potravín. Najviac ich predáva Coop Jednota, najmenej Lidl

Podiel domácich potravín v obchodoch dosahuje len 37,2 percenta. Ešte pred šiestimi rokmi to bola polovica. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu agentúry GfK Slovensko, realizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska.

Najviac slovenských potravín je v reťazcoch Coop Jednota (56 percent) a CBA (48 percent), najmenej v Lidli (14 percent). Najmenej zastúpené sú domáce potraviny v kategóriach oleje, nečokoládové cukrovinky, konzervované produkty a čokoládové cukrovinky. Najvyšší podiel je pri mlieku, minerálkach, víne, pive, liehovinách a destilátoch.

Slovensko sa podľa komory radí ku krajinám s najväčším podielom zahraničných potravín na pultoch predajní. Najnovší prieskum agentúry GfK Slovensko, realizovaný v období od 8. marca do 5. apríla tohto roku na vzorke 360 predajní po celom Slovensku, ukázal, že väčšina ponúkaných potravín je dovezených zo zahraničia.

Agentúra GfK Slovensko uskutočnila pre Potravinársku komoru prieskum po prvýkrát pred šiestimi rokmi a zastúpenie domácich potravín na pultoch bolo vtedy 50 percent. Odvtedy sa podiel slovenských a zahraničných potravín skúma každoročne a zastúpenie domácích produktov stále klesá. Podľa najnovšieho prieskumu ich podiel znovu medziročne klesol z 38,5 percenta na 37,2 percenta. Od roku 2011 do roku 2017 tak počet vystavených slovenských potravín klesol o viac ako štvrtinu.

„Z prieskumu tiež vyplýva, že nadpolovičný podiel si zachovávajú len potraviny s nízkou pridanou hodnotou, ako sú mlieko či minerálne vody. To je zlá správa nielen pre občanov, ale aj pre budúcnosť slovenskej ekonomiky,“ uviedol Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.

„Kontinuálny pokles slovenských výrobkov na pultoch je zákonitým vyústením vývoja podfinancovaného slovenského potravinárstva. Malé potravinárske podniky nedokážu svojou produkciou pokryť požiadavky obchodných reťazcov a väčšie podniky z výrobného programu vypúšťajú neefektívnu výrobu. Zo zahraničia sa tak na naše pulty dostávajú inovatívne produkty, ktoré chýbajú v portfóliu domácim výrobcom,“ komentoval vývoj Pavol Uhrín, predseda Dozornej rady Potravinárskej komory Slovenska.

V roku 2016 dosiahlo záporné saldo zahraničného obchodu s agrokomoditami hodnotu -1,3 miliárd eur. Potravinári tiež čelia rastúcim nákladom, vyplývajúcim napríklad z regulácií. Príkladom je nový zákon o odpadoch, ktorý skokovito zvýšil náklady výrobcov na recykláciu odpadov z obalov z doterajších piatich miliónov eur na približne štyridsať miliónov eur.

 

Podiel domácich potravín na predajných pultoch vybraných obchodných reťazcov:

Coop Jednota – 56 %

CBA – 48 %

Billa – 40 %

Metro – 40 %

Tesco – 40 %

Kaufland – 37 %

Lidl – 14 %

 

Podiel slovenských výrobkov na regáloch predajní SR podľa kategórií:

                                                             Rok 2017             Zmena oproti roku 2016

Mlieko                                                   64,0 %                                +8 p. b.

Vody a minerálne vody                        53,0 %                                -2 p. b.

Víno                                                       51,0 %                                -1 p. b.

Pivo                                                       50,9 %                                 0

Liehoviny a destiláty                            49,8 %                                -1 p. b.

Mäsové výrobky                                   46,0 %                                +2 p. b.

Mliečne výrobky – ostatné                   5,7 %                                  -1 p. b.

Mliečne výrobky – prírodné syry          39,9 %                                0

Cestoviny                                               9,0 %                                  -5 p. b.

Spracované produkty                            31,9 %                                  0

Trvanlivé pečivo                                     25,9 %                               -1 p. b.

Nealkoholické nápoje                           24,0 %                                -3 p. b.

Cukrovinky čokoládové                         18,0 %                                -3 p. b.

Cukrovinky nečokoládové                     8,9 %                                  -3 p. b.

Oleje                                                        8,0 %                                  -4 p. b.

Konzervované produkty                        13,8 %                                 -1 p. b.

Pozn.: Zmena oproti minulému roku sa udáva v percentuálnych bodoch.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok