logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Slovenská je len tretina potravín. Najviac ich predáva Coop Jednota, najmenej Lidl

23. mája 2017
Správy 0
4632
Slovenská je len tretina potravín. Najviac ich predáva Coop Jednota, najmenej Lidl

Podiel domácich potravín v obchodoch dosahuje len 37,2 percenta. Ešte pred šiestimi rokmi to bola polovica. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu agentúry GfK Slovensko, realizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska.

Najviac slovenských potravín je v reťazcoch Coop Jednota (56 percent) a CBA (48 percent), najmenej v Lidli (14 percent). Najmenej zastúpené sú domáce potraviny v kategóriach oleje, nečokoládové cukrovinky, konzervované produkty a čokoládové cukrovinky. Najvyšší podiel je pri mlieku, minerálkach, víne, pive, liehovinách a destilátoch.

Prečítajte si tiež
Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli

Slovensko sa podľa komory radí ku krajinám s najväčším podielom zahraničných potravín na pultoch predajní. Najnovší prieskum agentúry GfK Slovensko, realizovaný v období od 8. marca do 5. apríla tohto roku na vzorke 360 predajní po celom Slovensku, ukázal, že väčšina ponúkaných potravín je dovezených zo zahraničia.

Agentúra GfK Slovensko uskutočnila pre Potravinársku komoru prieskum po prvýkrát pred šiestimi rokmi a zastúpenie domácich potravín na pultoch bolo vtedy 50 percent. Odvtedy sa podiel slovenských a zahraničných potravín skúma každoročne a zastúpenie domácích produktov stále klesá. Podľa najnovšieho prieskumu ich podiel znovu medziročne klesol z 38,5 percenta na 37,2 percenta. Od roku 2011 do roku 2017 tak počet vystavených slovenských potravín klesol o viac ako štvrtinu.

Prečítajte si tiež
Spotreba mlieka sa v slovenských domácnostiach zvýšila

„Z prieskumu tiež vyplýva, že nadpolovičný podiel si zachovávajú len potraviny s nízkou pridanou hodnotou, ako sú mlieko či minerálne vody. To je zlá správa nielen pre občanov, ale aj pre budúcnosť slovenskej ekonomiky,“ uviedol Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.

„Kontinuálny pokles slovenských výrobkov na pultoch je zákonitým vyústením vývoja podfinancovaného slovenského potravinárstva. Malé potravinárske podniky nedokážu svojou produkciou pokryť požiadavky obchodných reťazcov a väčšie podniky z výrobného programu vypúšťajú neefektívnu výrobu. Zo zahraničia sa tak na naše pulty dostávajú inovatívne produkty, ktoré chýbajú v portfóliu domácim výrobcom,“ komentoval vývoj Pavol Uhrín, predseda Dozornej rady Potravinárskej komory Slovenska.

V roku 2016 dosiahlo záporné saldo zahraničného obchodu s agrokomoditami hodnotu -1,3 miliárd eur. Potravinári tiež čelia rastúcim nákladom, vyplývajúcim napríklad z regulácií. Príkladom je nový zákon o odpadoch, ktorý skokovito zvýšil náklady výrobcov na recykláciu odpadov z obalov z doterajších piatich miliónov eur na približne štyridsať miliónov eur.

 

Podiel domácich potravín na predajných pultoch vybraných obchodných reťazcov:

Coop Jednota – 56 %

CBA – 48 %

Billa – 40 %

Metro – 40 %

Tesco – 40 %

Kaufland – 37 %

Lidl – 14 %

 

Podiel slovenských výrobkov na regáloch predajní SR podľa kategórií:

                                                             Rok 2017             Zmena oproti roku 2016

Mlieko                                                   64,0 %                                +8 p. b.

Vody a minerálne vody                        53,0 %                                -2 p. b.

Víno                                                       51,0 %                                -1 p. b.

Pivo                                                       50,9 %                                 0

Liehoviny a destiláty                            49,8 %                                -1 p. b.

Mäsové výrobky                                   46,0 %                                +2 p. b.

Mliečne výrobky – ostatné                   5,7 %                                  -1 p. b.

Mliečne výrobky – prírodné syry          39,9 %                                0

Cestoviny                                               9,0 %                                  -5 p. b.

Spracované produkty                            31,9 %                                  0

Trvanlivé pečivo                                     25,9 %                               -1 p. b.

Nealkoholické nápoje                           24,0 %                                -3 p. b.

Cukrovinky čokoládové                         18,0 %                                -3 p. b.

Cukrovinky nečokoládové                     8,9 %                                  -3 p. b.

Oleje                                                        8,0 %                                  -4 p. b.

Konzervované produkty                        13,8 %                                 -1 p. b.

Pozn.: Zmena oproti minulému roku sa udáva v percentuálnych bodoch.

Súvisiace články:

Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli Spotreba mlieka sa v slovenských domácnostiach zvýšila Podiel slovenských potravín v obchodoch už štvrtý rok rastie, stále je však pomerne nízky Potravinári sa obávajú zvyšovania potravinárskych podvodov, môžu za to rastúce ceny

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera