
Za dva a pol mesiaca fungovania využilo nový internetový obchod švédskeho nábytkárskeho reťazca Ikea 1 500 ľudí. Slovenskí zákazníci si najčastejšie kupovali zariadenie do spálne, obývačky a úložné priestory.
Nákup on-line spustila slovenská Ikea v polovici februára. Jeho súčasťou je služba Klikni a vyzdvihni, kedy si zákazníci tovar vyzdvihnú priamo v obchodnom dome, a služba Klikni a dovezieme, kedy využijú služby dopravy.
Od polovice februára do konca apríla si ľudia najviac objednávali výrobky do spálne (matrace, postele, textílie – takmer 33 %), obývacej izby (úložný nábytok a zostavy – 12 %) a úložné riešenia (skrine, policové systémy – 10 %). Za nimi nasledovali kuchyne (9 %) a kancelársky nábytok (9 %). Z počtu 1 500 zákazníkov 89 percent nakupovalo cez počítač, 58 percent tvorili ženy.
Lokálne riešenie internetového obchodu je len dočasné, Ikea pracuje na globálnom e-shope, ktorý bude spoločný pre všetky pobočky na celom svete.