
Za každú predanú minerálku privátnej značky Saguaro vyčleňuje obchodný reťazec Lidl jeden cent na kúpu a výsadbu malých stromov. Marketingová kampaň pod názvom Voda pre stromy v najbližšom čase prinesie do tatranských lesov 185 tisíc nových stromčekov.
V „Lidl lese“, ktorý sa rozprestiera vo Vysokých i Nízkych Tatrách, už bude celkovo 685 tisíc stromov na ploche väčšej ako 280 hektárov, čo je viac ako 400 futbalových ihrísk. „Tatry sú našim národným symbolom a chceme, aby ich naše deti poznali v ich plnej kráse,“ vyjadril sa Matúš Gála, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl na Slovensku. Diskontný reťazec pomáha zalesňovať kalamitou zničené lesné porasty od roku 2012, jeho zamestnanci navyše pravidelne každý rok stromy v Tatrách priamo vysádzajú. Aktuálna výsadba je plánovaná na prvú polovicu mája v národnom parku Nízke Tatry.
Známym vďaka stromom sa stal Lidl aj v susednej Českej republike, v tomto prípade však nešlo o pozitívnu aktivitu. Príchod nemeckého diskontu do Česka pred štrnástimi rokmi sprevádzalo kácanie stromov v blízkosti stavaných predajní, dôvodom malo byť aj to, že prekážali vo výhľade na obchody či na reklamné pútače. Na niektorých miestach stromy nezákonne vykácali neznámi páchatelia. Občianska iniciatíva vyhlásila bojkot Lidla. Reťazec sa nakoniec zaviazal k tomu, že začne stromy sám vysádzať.