Kaufland je prvý maloobchodný reťazec, ktorý sa s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR dohodol na tom, že zvýší podiel miestnych potravín vo svojich obchodoch.
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky nedávno predstavilo svoj zámer zvýšiť podiel slovenských výrobkov na pultoch predajní prostredníctvom lokálnych dodávateľov. Miestni výrobcovia budú môcť v prípade záujmu dodávať potraviny pravidelne priamo do maloobchodných predajní konkrétneho reťazca, a to do vzdialenosti 50 kilometrov od miesta ich výroby. Kaufland by mal už v prvej polovici roka 2017 vytvoriť priestor malým regionálnym výrobcom potravín na pultoch vybraných prevádzok.
„Oceňujem konštruktívny prístup spoločnosti Kaufland a chuť začať systematicky budovať množinu dodávateľov, ktorí budú mať možnosť do budúcnosti intenzívne rásť,“ uviedol Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka. Kaufland by chcel zvýšiť v regáloch napríklad podiel slovenského mäsa. „Z našej strany je záujem o nákup hydinového mäsa v takých objemoch, aby nebolo nutné pri uspokojovaní dopytu zákazníkov využívať import,“ uviedol Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland. Okrem toho maloobchodný reťazec Kaufland dopytuje čerstvé hovädzie mäso, ako aj bravčové a morčacie mäso zo Slovenska.
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR prostredníctvom svojej e-mailovej adresy chcemdodavat@land.gov.sk zhromažďuje informácie o dodávateľoch, ktoré majú záujem zúčastniť sa projektu a dodávať do siete národných aj nadnárodných maloobchodných veľkoplošných prevádzok vo svojom okolí.