logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Tovar&Predaj 3 – 4/2017: Písacie potreby prinášajú komfort

25. apríla 2017
Publicistika 0
1663
Tovar&Predaj 3 – 4/2017: Písacie potreby prinášajú komfort

Pri výbere sortimentu do regálov so školskými potrebami treba myslieť v prvom rade na deti. Mali by používať pero, ktoré im hneď ideálne padne do ruky a intuitívne im pomôže pri hľadaní správneho úchopu. Dĺžka a sila ceruzky či pera pre začiatočníkov by mali byť kompatibilné s anatómiou detskej ruky, lebo nesprávne držanie pera vedie k mnohým negatívnym dôsledkom v budúcnosti.

Nie je žiadnym tajomstvom, že najväčší záujem o školské potreby nastáva v mesiacoch bezprostredne pred nástupom do školských lavíc, čiže v období letných prázdnin, no mnohí rodičia si školské nákupy nechávajú až na poslednú chvíľu. V ostatnom čase sa začína silno profilovať aj obdobie november – január, kedy na vianočnú sezónu priamo nadväzuje sezóna kancelárskych potrieb. Výrobcovia sa prevažne zhodujú v tom, že trh s písacími potrebami je pomerne stabilný a k žiadnym veľkým zmenám v kategórii nedošlo. Pretrvávajú dlhodobé trendy, ako sú jasné, žiarivé farby a orientácia na zdravý spôsob písania, teda trojuholníková úchopová časť.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 1 – 2/2021: Sviatky budú bohatšie ako vlani

Podľa Daniela Hartla, marketingového manažéra spoločnosti Druchema, ktorá rozširuje svoje produkty v skupine Herkules zamerané predovšetkým na využitie pre školské a výtvarné potreby, sa potvrdzuje domnienka, že ak sa spojí kvalitný produkt vychádzajúci z domácej značky a súčasne sa neustále pracuje na jeho inováciách tým, že sa sleduje vývoj v trendoch užívateľského prostredia, je možné dosiahnuť dobré výsledky aj v porovnaní s veľkými zahraničnými producentmi a ich značkami. Netreba však zabúdať na to, že je dôležité pritiahnuťdeti zaujímavým dizajnom: „Obľúbená lepiaca tyčinka Herkules teraz prichádza v novej ,cool‘ podobe, priamo ušitá na mieru pre dievčatá aj chlapcov. Vyrába sa v modrom, chlapčenskom variante, ale tiež v červenej farbe tak, aby dobre zapadla do školskej výbavy oboch pohlaví,“ hovorí Daniel Hartl.

Jedným z pokračujúcich trendov ostatných rokov sú omaľovánky pre dospelých a tiež rôzne formy kreatívnej tvorby, ako je napríklad ozdobné písanie. Naďalej sú však vyhľadávané ergonomické potreby pre začiatočníkov, ktoré aj napriek používaniu elektronických médií stále majú a budú mať svoje miesto na trhu, pretože písanie sa výrazne podieľa na rozvoji jemnej motoriky. Kvalitné písacie potreby tak budú stále vyhľadávaným artiklom na vyjadrenie postoja a možnosti perzonifikovať sa s využitím komfortu pri písaní. Veľké reťazce, napríklad Kaufland, sa primárne zameriavajú na základnú celoročnú ponuku všetkých školských a kancelárskych potrieb so silnejším zastúpením privátnej značky, v tomto prípade K-Classic a cez vlastný import dovážaných výrobkov. „Naša privátna značka má dobrý pomer ceny a kvality, a pravidelne systémovo pracujeme s akciovými ponukami,“ hovorí Monika Langová z PR oddelenia Kauflandu.

Prečítajte si tiež
TaP 3 – 4/2021: Privátne značky posilnila kríza; zdravie nesmie na pultoch chýbať; technológie urýchľujú nákup

Nové produkty prinášajú väčší komfort

Výrobca písacích a kresliacich potrieb firma Stabilo uviedla na začiatku tohto roka viaceré nové produkty. Zaujímavé je napríklad nové balenie Point 88 vo forme rollersetu. „Ide o prvý produkt sériovej výroby, ktorý navrhli a vybrali naši fanúšikovia. Rollerset, ktorý sa pohráva s geometrickými tvarmi v žiarivých farbách, navrhla umelkyňa Kathi Schönkäs a bol vybraný na základe on-line hlasovania viac ako 11 tisíc fanúšikov zo 69 krajín,“ predstavuje novinku Petra Slouková, marketingová manažérka Stabilo.

Výrobca Centropen uviedol na trh pre školské a kancelárske použitie štyri nové odtiene atramentu Whiteboardmarker 8559 a aby mohli zákazníci jednoduchšie čistiť stierateľné tabule, pripravili pohodlné balenie čistiacej kvapaliny v rozprašovači Whiteboard spray cleaner. Druchema – výrobca lepidiel pod značkou Herkules si všimol jemný príklon k lepiacim tyčinkám, a sortiment rozšírili aj o špeciálne lepidlo na puzzle či univerzálnu tyčinku s názvom „Mizím,“ po nanesení zostáva farebná stopa a tá o chvíľku zmizne.
„Snažíme sa dobre nastaviť cenu, lebo tá je najdôležitejším parametrom na celom trhu písacích prostriedkov,“ myslí si Pavel Tomšu, vedúci marketingu v spoločnosti Centropen. „Pero totiž nie je automobil, aby si ho zákazník kupoval na základe emócií. Na druhej strane, kvalitu považuje za samozrejmosť a chce ju za prijateľnú cenu. A to je presne pozícia, ktorá na trhu patrí značke Centropen,“ vysvetľuje Pavel Tomšu. Ďalej hovorí, že okrem ich výrobkov si môžu spotrebitelia vybrať medzi drahšími výrobcami zo západnej Európy a nekvalitnou produkciou z Ázie: „Viac ako tridsaťpercentný podiel na trhu dáva za pravdu našej stratégii.“ Podľa neho si v minulých rokoch, kedy bola ázijská konkurencia aj o 60 % lacnejšia ako štandardné ceny, niektorí zákazníci radšej vyberali perá z Číny. „No tie dni sú preč a čínsky tovar za posledné roky tak výrazne zdražel, že v pomere cena vs. kvalita už nemôže konkurovať našim výrobkom,“ dodáva.

Pretože v reťazcoch sa písacie potreby predávajú takmer výhradne vo forme blistrových obalov oproti voľnému predaju v maloobchodoch, dá sa vysledovať, ktorý z oboch smerov je podstatnejší. Pavel Tomšu je presvedčený, že pre trh písacích potrieb pre školákov sú jednoznačne dôležité maloobchody: „Naproti tomu reťazce ponúkajú ucelený sortiment našich výrobkov, takže sú pre nás niečo ako výkladná skriňa a otázka prestíže.“ Petra Slouková upozorňuje na rastúci záujem o ergonomické produkty, ktoré nepatria medzi tie najlacnejšie a práve tu vidí priestor pre tradičný trh: „Zákazníka potrebujeme nasýtiť nielen informáciami o funkčnosti, ale je potrebné dovoliť mu vyskúšať, demonštrovať, pokiaľ ide o výber kombinácie farieb, nastavenia hrotu, vyskúšania si niekoľkých variantov.“ Stabilo ponúka napr. v rámci farebných ceruziek tri druhy (trojhrannú tenkú, trojhrannú silnú, šesťhrannú) s prehĺbeninami, ktoré dieťa intuitívne navedú k správnemu úchopu.

Netreba podceňovať impulzívny nákup

Spoločnosť Druchema pripravila na tento rok pre vybrané obchodné plochy pôvodný brandový predajný stojan v rozsahu štvrtiny palety. Bude umiestnený vedľa klasického regálového predaja. „Zvyšujeme vizuálny i plošný rozsah ponuky na komunikáciu značky a podliehajúcich produktov. Pripravujeme ďalšie možnosti spôsobov vystavenia a predaja na rozšírenie podielu značky v segmente školských a kancelárskych lepidiel,“ hovorí Daniel Hartl. „Chystáme aj balenie, ktoré je ako hromadný predajný blister, a ten pomerne dobre umožní impulzívne nákupne jednanie. Tiež budeme ďalej rozširovať spôsoby predaja o nové formy balenia a umiestnenia v predajných priestoroch tak, aby vznikol ďalší priestor pre pozitívnu reakciu zákazníka a tým aj impulzívny nákup.“ Petra Slouková dodáva, že pri predaji dobre funguje aj pridaná hodnota v podobe komplementárneho produktu, napr. pero a zmizík.

 

Názor z praxe:

„Tradičný trh je jeden z najdôležitejších distribučných kanálov.”

Tradičný trh je jedinečné miesto, kde je priestor na odbornú radu, odporúčanie a vyskúšanie produktu. Zároveň môže predajca prejaviť zákazníkom istú starostlivosť a záujem, čo určite ocenia a informáciu o spokojnosti posunú ďalej. Aj špecializácia obchodného miesta prináša výhodu oproti konkurencii.

Petra Slouková, marketingová manažérka, Stabilo

 

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Článok vyšiel v časopise Tovar&Predaj 3 – 4/2017.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 1 – 2/2021: Sviatky budú bohatšie ako vlani TaP 3 – 4/2021: Privátne značky posilnila kríza; zdravie nesmie na pultoch chýbať; technológie urýchľujú nákup Tovar&Predaj 7 – 8/2021: Drogéria sa viac zelená

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera