logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Väčšina Slovákov uprednostňuje pri nakupovaní anonymitu

18. apríla 2017
Správy 0
1671
Väčšina Slovákov uprednostňuje pri nakupovaní anonymitu

Predávajúci má poznať tovar, nie zákazníka. To je hlavné zistenie prieskumu, ktorý pre spoločnosť Mastercard uskutočnila výskumná agentúra GfK Czech na vzorke 1 500 používateľov internetu. Takmer dve tretiny odpovedajúcich chcú nakupovať bez priamej účasti obchodníka, ktorú často vnímajú ako neprimeraný zásah do súkromia.

Spotrebiteľom prekáža najmä zneužívanie osobných údajov na reklamné účely, vnucujúci sa predajcovia či ponuky zle predajného tovaru. Zároveň však celý rad nakupujúcich pripúšťa, že predajca by mal byť o výrobkoch dobre informovaný a mal by vedieť poradiť.

Prečítajte si tiež
Slovenskí včelári ovládli svetovú včelársku súťaž Apimondia
včelári

„Mať pri nakupovaní voľnú ruku by Slováci uvítali. Takmer dve tretiny z nich by chceli nakupovať tovar bez priamej účasti obchodníka, ktorú často vnímajú ako zásah do súkromia,“ povedal Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. „Na druhej strane však väčšina ľudí zároveň očakáva, že obchodník je dobre informovaný o ponúkanom tovare a dokáže kvalitne poradiť, ak o to zákazník prejaví záujem,“ vysvetľuje. Najmä v menších predajniach či špecializovaných obchodoch, ktoré zákazník navštevuje pravidelne, respondenti oceňujú, že ich predajca dobre pozná a dokáže im ponúknuť výrobky na mieru.

Ľudia nechcú poskytovať osobné údaje

Respondentom prekáža najmä zhromažďovanie osobných informácií či využívanie kontaktov na ďalšiu reklamu a mailing. Majú tiež obavy z toho, že im obchodníci budú ponúkať tovar, ktorý nemôžu predať. Najmä v prípade internetu ľudia kritizujú napríklad prenasledujúce ponuky výrobkov, ktoré si predtým prezerali. Naopak, kontaktné údaje dobrovoľne uvádzajú pri registrácii do najrôznejších vernostných programov, kde na oplátku získajú špeciálne ponuky, zľavy či odmeny za lojalitu. Ak sa však predsa len zaregistrovaný zákazník rozhodne, že už o ponuky nemá záujem, môže obchodníka požiadať o odstránenie zo zoznamu kontaktov.

 

Súvisiace články:

včeláriSlovenskí včelári ovládli svetovú včelársku súťaž Apimondia

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera