logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Pred Veľkou nocou minú Slováci na jeden nákup o štvrtinu peňazí viac

13. apríla 2017
Správy 0
1587
Pred Veľkou nocou minú Slováci na jeden nákup o štvrtinu peňazí viac

Druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie je po Vianociach obdobie Veľkej noci. Počas veľkonočného týždňa si Slováci doprajú skoro o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku. Ľudia v tomto čase intenzívnejšie nakupujú už od pondelka až do Zeleného štvrtka, zjistila výskumná agentúra GfK vo svojom prieskume nákupného správania sa domácností Consumer Panel Services za minulý rok.

Slováci si chcú na sviatky dopriať a neváhajú minúť oveľa viac ako bežne. „Veľká noc je jedným z dôležitých období v roku pre maloobchodníkov z hľadiska spotreby domácností, keď slovenský kupujúci nakúpi až skoro o tretinu potravín viac ako počas priemerného týždňa v roku,“ povedal Ladislav Csengeri, riaditeľ Consumer Panel Services GfK Czech and Slovakia.

Na Slovensku vidieť počas veľkonočného týždňa veľmi intenzívne nakupovanie už od začiatku týždňa. Vrcholí na Zelený štvrtok, keď nakupovanie dosiahne až dvojnásobnú intenzitu. Naopak, Veľký piatok je už podpriemerný a na Veľkonočný pondelok je nakupovanie minimálne. Počas jedného nákupu sú kupujúci ochotní zaplatiť až o štvrtinu viac v porovnaní s priemerným výdavkom na nákup počas celého roka.

V nákupoch domácností sa dajú nájsť rôzne typické výrobky pre toto obdobie, ide najmä o zvýšené zastúpenie čokoládových a sezónnych cukroviniek, slaných pochutín, alkoholických nápojov, čerstvej zeleniny a ovocia. Nechýbajú ani vajíčka a typické mäsové výrobky (napríklad veľkonočná šunka), ale aj špeciálne veľkonočné pečivo (napríklad veľkonočný baránok) a majonézy.

Slováci nakupujú, aj pečú

V tomto období sú aj zvýšené aj výdavky na produkty potrebné na pečenie, keď viac ako sedem z desiatich domácností za uplynulý rok kúpilo napríklad vanilkový cukor, droždie alebo prášok do pečiva. Vo veľkonočnom období však rastú aj nákupy ďalších surovín potrebných na pečenie, ako sú tuky na pečenie, maslo, vajcia, múka alebo cukor. Domácnosti si dnes vypomáhajú aj hotovými polotovarmi, akým je napríklad hotové cesto, obľúbené je však aj hotové suché pečivo – linecké a čajové koláčiky.

Kto a kde míňa najviac?

Najviac v priemere minú rodiny s malými deťmi. Naopak, najmenšiu čiastku za veľkonočné cukrovinky dajú domácnosti s tínedžermi. Na Slovensku je nakupovanie intenzívne vo všetkých sídlach, podpriemerne však skončili najväčšie mestá u nás aj v Čechách, teda Bratislava a Praha.

GfK Consumer Panel Services sleduje nákupy rychloobrátkového tovaru na reprezentatívnej vzorke 1 500 slovenských a 2 000 českých domácností.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera