Prieskum spoločnosti CBRE spochybnil zaužívané mýty o generácii mileniálov. Nie je vraj pravda, že dávajú prednosť nakupovaniu on-line. Viac ako dve tretiny z nich si radšej zájdu do kamenného obchodu, kde vec uvidia a hneď si ju aj odnesú.
Mileniáli sú podľa mnohých odborníkov znalci moderných technológií, čo sa má prejavovať i v tom, že miestom nákupu je pre nich hlavne internet. Podľa prieskumu CBRE, medzinárodnej spoločnosti zameriavajúcej sa na podnikanie v oblasti komerčných realít, ale sedemdesiat percent mileniálov dáva prednosť nakupovaniu v bežných obchodoch pred nákupom na internete a nie je pravdepodobné, že by sa to v budúcnosti malo dramaticky zmeniť.
„Z perspektívy maloobchodu je isté, že kamenný obchod si pre zákazníka zachová svoj význam. Zdá sa, že internetové nakupovanie je len doplnkom nakupovania v obchode a nie jeho priamou alternatívou. Znamená to, že maloobchodníci musia ponúknuť presvedčivé a unikátne zážitky, aby poskytli zákazníkom dôvod sa vracať,“ povedala Katarina Brydone, Head of Retail v spoločnosti CBRE.
Spoločnosť zrealizovala výskum, v rámci ktorého sa pýtali trinástich tisícok mileniálov vo veku 22 až 29 rokov na ich životný štýl. Mileniáli sú prvou generáciou, o ktorej sa dá povedať, že je digitálna. Zvykli si na okamžitý prístup k informáciam na sieti a rovnakú rýchlosť čakajú aj od nákupov. Takmer polovica respondentov chce mať možnosť získať žiadaný produkt hneď. To má byť jedna z príčin, prečo stále volí hlavne priamy nákup v kamenných obchodoch. Cez internet si mileniáli zaobstarávajú len 27 percent nákupov.
Ak už zákazník-mileniál nakupuje cez internet, chce, aby mu nákup doručili až do domu. Dve tretiny respondentov uvedli, že dávajú prednosť doručeniu domov, potom nasledovalo doručenie na pracovisko a na poslednom mieste sa umiestnila možnosť „click and collect“, kedy si zákazník tovar vyzdvihne vo vybranej predajni.
Foto: pixabay.com