Prevažná väčšina Slovákov používa na platenie pri nákupoch platobnú kartu. Bezhotovostne niekedy platí 88 percent z nich, viac ako dve tretiny z nich (68 percent) potom platia väčšinou bezkontaktne. Oproti minulému roku ide o významný nárast zákazníkov (o 20 percent), ktorí tento typ karty využívajú. Vyplýva to z prieskumu pre spoločnosť Mastercard, ktorý uskutočnila agentúra GfK na vzorke 1 500 respondentov internetovej populácie.
„Stále narastajúca obľúbenosť bezkontaktných kariet medzi zákazníkmi vyplýva z ich početných výhod oproti tradičným kartám alebo hotovosti. Okrem toho, že výrazne zrýchľujú proces platenia pri pokladni, nemusia zákazníci pri bezkontaktnej platbe kartu vôbec dávať z ruky,“ hovorí Josef Machala, MasterCard Rewards Program Leader. Platobnú kartu nevyužíva len 15 percent Slovákov, z toho sedem percent ju nevlastní vôbec. Najčastejšie pritom ľudia uvádzajú, že necítia potrebu kartou platiť, pretože im platba v hotovosti neprekáža a považujú ju za prirodzenú.
Používanie bezkontaktných kariet je populárne vo všetkých skupinách obyvateľstva, najčastejšie však medzi vzdelanejšími respondentmi a obyvateľmi veľkých miest (Bratislava, Košice, Žilina). Počet opýtaných, ktorí karty nepoužívajú, je vyšší medzi mladými respondentmi, ktorí zatiaľ nemajú viac vlastných prostriedkov, a obyvateľmi menších sídiel, kde je zrejme menej príležitostí na ich používanie.
Zatiaľ čo predtým ľudia platili kartou najmä za väčšie nákupy, v posledných rokoch stále viac zákazníkov uhrádza bezhotovostne aj menšie sumy. Štyria z piatich používateľov kariet (80 percent) už v kamenných predajniach platia kartou bez ohľadu na veľkosť nákupu, čo je o niečo viac ako v roku 2015 (77 percent). Len za väčšie nákupy platí stále kartou devať percent ľudí – hranica veľkého nákupu je pritom pre väčšinu respondentov 50 eur, podobne ako v roku 2015.