logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Deväť z desiatich Slovákov platí v obchode kartou, viac ako dve tretiny z nich bezkontaktnou

4. apríla 2017
Správy 0
1907
Deväť z desiatich Slovákov platí v obchode kartou, viac ako dve tretiny z nich bezkontaktnou

Prevažná väčšina Slovákov používa na platenie pri nákupoch platobnú kartu. Bezhotovostne niekedy platí 88 percent z nich, viac ako dve tretiny z nich (68 percent) potom platia väčšinou bezkontaktne. Oproti minulému roku ide o významný nárast zákazníkov (o 20 percent), ktorí tento typ karty využívajú. Vyplýva to z prieskumu pre spoločnosť Mastercard, ktorý uskutočnila agentúra GfK na vzorke 1 500 respondentov internetovej populácie.

„Stále narastajúca obľúbenosť bezkontaktných kariet medzi zákazníkmi vyplýva z ich početných výhod oproti tradičným kartám alebo hotovosti. Okrem toho, že výrazne zrýchľujú proces platenia pri pokladni, nemusia zákazníci pri bezkontaktnej platbe kartu vôbec dávať z ruky,“  hovorí Josef Machala, MasterCard Rewards Program Leader. Platobnú kartu nevyužíva len 15 percent Slovákov, z toho sedem percent ju nevlastní vôbec. Najčastejšie pritom ľudia uvádzajú, že necítia potrebu kartou platiť, pretože im platba v hotovosti neprekáža a považujú ju za prirodzenú.

Prečítajte si tiež
Novým obchodným riaditeľom Mastercard pre Českú republiku a Slovensko je Pavel Vavřínek

Používanie bezkontaktných kariet je populárne vo všetkých skupinách obyvateľstva, najčastejšie však medzi vzdelanejšími respondentmi a obyvateľmi veľkých miest (Bratislava, Košice, Žilina). Počet opýtaných, ktorí karty nepoužívajú, je vyšší medzi mladými respondentmi, ktorí zatiaľ nemajú viac vlastných prostriedkov, a obyvateľmi menších sídiel, kde je zrejme menej príležitostí na ich používanie.

Prečítajte si tiež
Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik

Zatiaľ čo predtým ľudia platili kartou najmä za väčšie nákupy, v posledných rokoch stále viac zákazníkov uhrádza bezhotovostne aj menšie sumy. Štyria z piatich používateľov kariet (80 percent) už v kamenných predajniach platia kartou bez ohľadu na veľkosť nákupu, čo je o niečo viac ako v roku 2015 (77 percent). Len za väčšie nákupy platí stále kartou devať percent ľudí – hranica veľkého nákupu je pritom pre väčšinu respondentov 50 eur, podobne ako v roku 2015.

 

 

Súvisiace články:

Novým obchodným riaditeľom Mastercard pre Českú republiku a Slovensko je Pavel Vavřínek Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik GfK: Sladkosti najviac nakupujú rodiny s deťmi Pri online nákupoch by obchodníci nemali ukladať dáta o platbe

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera