
Manažéri Pivovarov Topvar si už môžu kupovať základné príručky japonštiny. Európska komisia schválila predaj slovenského podniku a ďalších štyroch pivovarníckych spoločností v Česku, Poľsku, Rumunsku a Maďarsku, ktoré predtým patrili pod koncern SABMiller, japonskej spoločnosti Asahi. Celú transakciu uzavreli v týchto dňoch, predaj oznámili už koncom minulého roku. Slovenskí konzumenti se vraj nemusia báť, že by sa chuť či kvalita piva zmenila.
Stredoeurópske podniky dostali názov Asahi Breweries Europe a budú priamo podriadené spoločnosti Asahi Group Holdings v japonskom Tokiu. Regionálna centrála novej organizácie bude v Praze, riaditeľom sa stáva Paolo Lanzarotti, niekdajší šéf českého Plzeňského Prazdroja, ktorý tiež spadá do novej skupiny.
Svetová dvojka v produkcii piva, spoločnosť SABMiller, sa v minulom roku stala súčasťou svetovej jednotky AB InBev, Európska komisia súhlas so spojením podmienila tým, že AB InBev musí predať časť európskych pivovarov, aby nedošlo k ohrozeniu trhu kvôli dominantnému postaveniu.
„V októbri 2016 spoločnosť Asahi dokončila akvizíciu bývalých podnikov SABMiller v Taliansku, Holandsku a vo Veľkej Británii, ktoré zahŕňajú hlavne značky Peroni, Grolsch a Meantime, a teraz sme do nášho portfólia pridali i podniky SABMiller v strednej Európe. Spoločnost Asahi môže vyhlásiť, že sa touto transakciou spojila s pivovarníckou organizáciou svetovej úrovne, ktorá vyrába popredné značky ako Tyskie, Lech, Timisoreana, Dreher, Ursus a Šariš a samozrejme prvý zlatý ležiak na svete – Pilsner Urquell,” uviedol zástupca Asahi Group Holdings Ryoichi Kitagawa.
Asahi ubezpečuje, že japonskí vlastníci nechcú meniť chuť piva, ktoré vyrábajú Pivovary Topvar. „S Asahi máme spoločnú vieru v historický odkaz a kvalitu našich pivných značiek,“ uviedol Paolo Lanzarotti.
Asahi Group Holdings je globálnym výrobcom piva, liehovín, nealkoholických nápojov a potravín, s pôsobnosťou vo viac ako sto krajinách sveta. Za päť stredoeurópskych pivovarov ponúkla astronomickú sumu, ktorá dosahuje päťnásťnásobku ich hrubého zisku. Japonci zaplatili za pivovary 7,3 miliardy eur.