logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre...
  • Spoločnosť Mondelēz International vymenovala Colina O’Toola za nového marketingového...
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...

Kongres Samoška: V malých obchodoch by nemali chýbať plechovky piva, vaječné cestoviny či jednokusový toaletný papier

23. marca 2017
Správy 0
1869
Kongres Samoška: V malých obchodoch by nemali chýbať plechovky piva, vaječné cestoviny či jednokusový toaletný papier

Ak chcú malí obchodníci prilákať do svojich predajní väčší počet zákazníkov, mali by sa viac zamerať na predaj vaječných cestovín, plechoviek piva, radlerov, borovičky a rumu (hlavne menšie balenia pol litra a menej), čokoládových cukroviniek do paťdesiatich gramov a čokoládových tyčiniek, dvojvrstvového a jednokusového toaletného papiera. Ako zistila výskumná agentúra Nielsen, to sú výrobky, ktoré spotrebitelia v súčasnosti celkovo viac vyhľadávajú, alebo sa viac predávajú priamo v menších prevádzkach.

Podľa Jany Magicovej (na foto), group account managerky spoločnosti Nielsen, k väčšej návštevnosti prispejú aj zmena vzhľadu predajne, ponuka zliav, viac lokálnych výrobkov, celkovo širší sortiment či dlhšia otváracia doba. Podceňovať sa nemá ani vhodná komunikácia so zákazníkmi, a to aj prostredníctvom moderných prostriedkov napríklad v podobe facebooku. Podľa prieskumu agentúry Nielsen si ľudia na menších predajniach vážia, že sú blízko a majú zákazníkov zo známej komunity.

Z drogistického tovaru by v malých predajniach nemali chýbať pracie prostriedky, krmivo pre domáce zvieratá, toaletný papier, dámske vložky a tampóny či prípravky na riad. Naopak plienky a sprchové gély sa predávaju hlavne v supermarketoch. Existuje tiež skupina výrobkov, ktoré sa v menších obchodoch tradične predávaju viac ako v super- a hypermarketoch, sú to repelenty a insekticidy, čističe na rúry, rozpustné vitamíny a čističe kobecov.

Slováci majú chuť míňať svoje peniaze

Ako ďalej uviedla Jana Magicová, tempo rastu spotreby je na Slovensku jedno z najväčších v Európe, nárast tržieb v objeme dosahuje tri percentá. Tento rast však produkujú hlavne veľké obchodné reťazce, tržby menších predajné klesajú, rovnako ako aj ich počet. Zatiaľ čo v roku 2012 bolo na Slovensku 4 700 neorganizovaných predajní do 400 metrov štvorcových, v súčasnosti je ich 3 646.

Spotrebiteľská nálada na Slovensku je podľa Jany Magicovej dobrá, čo znamená, že ľudia majú chuť míňať peniaze v obchodoch a neobávajú sa veľmi budúcnosti. Celourópsky priemer spotrebiteľskej nálady má hodnotu 101, na Slovensku je 82. Susedné Česko má tento index až 103. Obyvatelia Slovenska sa najviac neboja straty zamestnania (25 percent), ale majú strach o svoje zdravie (42 percent ľudí). Ak chcú malí obchodníci zvýšiť svoje služby, Jana Magicová im radí ponúkať rozličné výživové doplnky.

Hoci sú obyvatelia Slovenska naladení viac míňať, stále sú pre nich atraktívne zľavy, až 42 percent všetkého potravinárskeho i drogistického tovaru sa predá v promóciach, z toho potravín až 56 percent a drogistického tovaru 46 percent. K najviac promovaným produktom patria: limonády, pivo, radlery, pracie prostriedky, čističe či aviváže. Mesačne na potraviny a drogériu minú Slováci v priemere 240 eur. Ak Slovák šetrí, je to na oblečení (57 percent), alebo celkovo prejde na lacnejšie značky (41 percent).

Sedemdesiat percent ľudí chodí nakupovať do supermarketov, priemerný počet nákupov je 8,4 mesačne. Hypermarkety navštevuje takmer polovica ľudí, navštívia ich 6,8krát mesačne. Do tradičných predajní mieri 45 percent spotrebiteľov, počet mesačných nákupov je 8,9. Úplne najviac sa pritom nakupuje čerstvé pečivo (73 percent) a mlieko a mliečne výrobky (46 percent).

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Stratné v maloobchode – ako na to?

Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre daňovníkov často problematický, pretože majú iba veľmi obmedzené možnosti porovnať svoje straty s výškou obvyklou na trhu. V priestoroch obchodu môže dôjsť k zámene, strate, drobnej krádeži alebo úmyselnému či neúmyselnému poškodeniu tovaru. V tomto prípade daňová legislatíva oprávnene umožňuje za […]

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami V polovici októbra zaplaví Čestlice, príznačne v Aquapalace Hoteli Prague, cunami. Stovky obalových profesionálov a profesionálok sem totiž zavítajú na kongres OBALKO 11, ktorý si tento rok určil hlavnú tému so sloganom „Obalové cunami je tu, ostaňte na vlne“. Čo sa tým myslí, objasnila Kateřina Osterrothová, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera