logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Kongres Samoška: V malých obchodoch by nemali chýbať plechovky piva, vaječné cestoviny či jednokusový toaletný papier

23. marca 2017
Správy 0
1818
Kongres Samoška: V malých obchodoch by nemali chýbať plechovky piva, vaječné cestoviny či jednokusový toaletný papier

Ak chcú malí obchodníci prilákať do svojich predajní väčší počet zákazníkov, mali by sa viac zamerať na predaj vaječných cestovín, plechoviek piva, radlerov, borovičky a rumu (hlavne menšie balenia pol litra a menej), čokoládových cukroviniek do paťdesiatich gramov a čokoládových tyčiniek, dvojvrstvového a jednokusového toaletného papiera. Ako zistila výskumná agentúra Nielsen, to sú výrobky, ktoré spotrebitelia v súčasnosti celkovo viac vyhľadávajú, alebo sa viac predávajú priamo v menších prevádzkach.

Podľa Jany Magicovej (na foto), group account managerky spoločnosti Nielsen, k väčšej návštevnosti prispejú aj zmena vzhľadu predajne, ponuka zliav, viac lokálnych výrobkov, celkovo širší sortiment či dlhšia otváracia doba. Podceňovať sa nemá ani vhodná komunikácia so zákazníkmi, a to aj prostredníctvom moderných prostriedkov napríklad v podobe facebooku. Podľa prieskumu agentúry Nielsen si ľudia na menších predajniach vážia, že sú blízko a majú zákazníkov zo známej komunity.

Prečítajte si tiež
Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne

Z drogistického tovaru by v malých predajniach nemali chýbať pracie prostriedky, krmivo pre domáce zvieratá, toaletný papier, dámske vložky a tampóny či prípravky na riad. Naopak plienky a sprchové gély sa predávaju hlavne v supermarketoch. Existuje tiež skupina výrobkov, ktoré sa v menších obchodoch tradične predávaju viac ako v super- a hypermarketoch, sú to repelenty a insekticidy, čističe na rúry, rozpustné vitamíny a čističe kobecov.

Slováci majú chuť míňať svoje peniaze

Prečítajte si tiež
Kraj prichádza s vlastnou značkou potravín

Ako ďalej uviedla Jana Magicová, tempo rastu spotreby je na Slovensku jedno z najväčších v Európe, nárast tržieb v objeme dosahuje tri percentá. Tento rast však produkujú hlavne veľké obchodné reťazce, tržby menších predajné klesajú, rovnako ako aj ich počet. Zatiaľ čo v roku 2012 bolo na Slovensku 4 700 neorganizovaných predajní do 400 metrov štvorcových, v súčasnosti je ich 3 646.

Spotrebiteľská nálada na Slovensku je podľa Jany Magicovej dobrá, čo znamená, že ľudia majú chuť míňať peniaze v obchodoch a neobávajú sa veľmi budúcnosti. Celourópsky priemer spotrebiteľskej nálady má hodnotu 101, na Slovensku je 82. Susedné Česko má tento index až 103. Obyvatelia Slovenska sa najviac neboja straty zamestnania (25 percent), ale majú strach o svoje zdravie (42 percent ľudí). Ak chcú malí obchodníci zvýšiť svoje služby, Jana Magicová im radí ponúkať rozličné výživové doplnky.

Hoci sú obyvatelia Slovenska naladení viac míňať, stále sú pre nich atraktívne zľavy, až 42 percent všetkého potravinárskeho i drogistického tovaru sa predá v promóciach, z toho potravín až 56 percent a drogistického tovaru 46 percent. K najviac promovaným produktom patria: limonády, pivo, radlery, pracie prostriedky, čističe či aviváže. Mesačne na potraviny a drogériu minú Slováci v priemere 240 eur. Ak Slovák šetrí, je to na oblečení (57 percent), alebo celkovo prejde na lacnejšie značky (41 percent).

Sedemdesiat percent ľudí chodí nakupovať do supermarketov, priemerný počet nákupov je 8,4 mesačne. Hypermarkety navštevuje takmer polovica ľudí, navštívia ich 6,8krát mesačne. Do tradičných predajní mieri 45 percent spotrebiteľov, počet mesačných nákupov je 8,9. Úplne najviac sa pritom nakupuje čerstvé pečivo (73 percent) a mlieko a mliečne výrobky (46 percent).

Súvisiace články:

Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne Kraj prichádza s vlastnou značkou potravín V potravinách Terno a Kraj dostanú zákazníci potvrdenie o nákupe e-mailom Prípravy na októbrový kongres Obalko 9 v plnom prúde

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera