
Namiesto bieleho pozadia, ktoré splýva s výrobkami, sa pre chladený tovar v obchodoch oveľa viac hodí pozadie tmavé. To dává produktom vyniknúť. Medzi ďalšie opatrenia, ktoré pomôžu zvýšiť predaj chladených produktov, patrí podľa Mateja Mikulu, manažéra obchodu v spoločnosti Pan-Dur, i umiestnenie dverí na chladiace vitríny.
Chlad odrádza zákazníkov zdržať sa dlhšie a viac nakúpiť. „Použitie dverí zvýši teplotu v okolí, čo nákup hlavne v lete veľmi spríjemní,“ uviedol Matej Mikula. K ďalším úpravám patrí dostatočné osvetlenie chladiacej vitríny či reklamné pútače umiestnené nad vitrínami, aby nezakrývali výhľad na tovar.
Úprava miesta, kde sa nachádzajú chladené potraviny, môže podľa Mateja Mikulu zvýšiť predaj o desať až tridsať percent. Okrem toho sa šetrí aj energia. Napríklad použitím dverí v chladiacich vitrínach sa ušetrí až sedemdesiat percent energie.