Slovenskí spotrebitelia si prostredníctvom internetu kupujú hlavne módu, knihy či hudbu a na treťom mieste je elektronika. Tieto zistenia vyplývajú z globálnej štúdie Connected Commerce, ktorú pripravila výskumná agentúra Nielsen.
Módu si už niekedy online kúpilo 56 percent slovenských respondentov, knihu, hudbu či kancelárske potreby viac ako polovica ľudí a elektroniku takmer každý druhý. Na ďalších miestach sa umiestnili tieto kategórie: cestovanie, vstupenky, IT a mobilné služby a osobná hygiena.
Podľa štúdie viac ako 93 percent globálnych respondentov potvrdilo, že už nakupovali online. Výsledky ukazujú, že viac ako polovica svetových respondentov už online nakupovala produkty z kategórie móda (58 percent) alebo cestovanie (55 percent) a približne polovica zakúpila knihy, hudbu alebo kancelárske potreby.
Výraznejšie sa slovenskí spotrebitelia líšia od európskeho priemeru v online nákupe reštauračných služieb, kde až 35 percent spotrebiteľov deklaruje nákup tejto kategórie (v Európe je to 19 percent). Podobná dlišnosť je vidieť aj pri liekoch a výživových doplnkoch, ktoré kupuje tretina slovenských respondentov, ale v Európe len každý piaty.
Čerstvé potraviny sa stále častejšie dostávajú do nákupných online košíkov, ale zatiaľ len menej ako jeden z desiatich respondentov v Európe a na Slovensku ešte menej (len pol percenta) uvádza, že v minulosti už cez internet kúpil aj tento druh tovaru. Celosvetový priemer (21 percent) je vyšší vďaka tomu, že potraviny si online kupujú hlavne v Ázii a Tichomorí.
Foto: pixabay.com