logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kto uspel v náročnom teste spotrebiteľskej priazne? Ktoré značky prešli sitom kvality, ktorú...
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...

Obchodné reťazce poskytnú regály lokálnym výrobcom. Ministerstvo pôdohospodárstva pripravuje ich zoznam

9. marca 2017
Správy 0
2183
Obchodné reťazce poskytnú regály lokálnym výrobcom. Ministerstvo pôdohospodárstva pripravuje ich zoznam

Väčšina veľkých obchodných reťazcov podporila návrh ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, a poskytne časť svojich pultov na prezentáciu potravín z daného regiónu. Predaj lokálnych slovenských produktov má byť podľa ministerstva čiastočnou odpoveďou na rozdielnu kvalitu potravín, ponúkaných v jednotlivých štátoch Európskej únie. Ministerka Gabriela Matečná tento týždeň predstavila v Bruseli na zasadnutí Rady ministrov pre poľnohospodárstvo a rybné hospodárstvo výsledky porovnávacieho testu potravín kúpených na Slovensku a v Rakúsku.

Test kvality potravín, ktorý na podnet ministerstva vykonala Štátna veterinárna a potravinová správa, podľa tvrdenia slovenských úradov ukázal, že tovar z Rakúska bol až v polovici prípadov kvalitnejší.

„Slovenskí spotrebitelia, rovnako ako spotrebitelia v ďalších krajinách Európskej únie, majú právo na rovnakú kvalitu potravín. Je potrebné, aby v rámci jednotného trhu Európskej únie nadnárodné značky dodržiavali proklamovanú kvalitu a nedodávali na trhy niektorých členských štátov výrobky nižšej kvality, napríklad s menším podielom mäsa, či s väčším množstvom umelých aditív. Európska komisia i Rada ministrov by k tomu mala zaujať jasný postoj,“ povedala ministerka Gabriela Matečná.

Správu o testoch predložili ministrom spoločne Slovensko a Maďarsko, s podporou ďalších, hlavne mladších členských štátov. Ministri poľnohospodárstva sa tak vôbec po prvýkrát stretli s výsledkami testov dvojakej kvality potravín na najvyššej úrovni. O potrebe rovnakej kvality potravín vo všetkých členských štátoch únie hovoril v Bruseli aj český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka. Európske orgány sa problémom chcú zaoberať.

„Sme presvedčení, že každý výrobca potravinárskeho tovaru, ktorý vyrába a dodáva na trh takýto výrobok, by mal garantovať, že zloženie a kvalita tohto výrobku je rovnaká nielen na Slovensku, ale aj v rámci EÚ a dokonca  u svetových značiek i na všetkých trhoch. Neobstoja námietky o iných chuťových či kvalitatívnych nárokoch spotrebiteľov v rôznych krajinách či regiónoch, najmä keď výroba u identicky označených výrobkov pre niektoré trhy, najmä v strednej a východnej Európe, používa lacnejšie, teda menej kvalitné suroviny, alebo sú odchýlky v zložení výrobku. Pre spotrebiteľa je to zavádzajúce, pretože v rovnakom obale očakáva rovnaký výrobok,“ uviedol prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavol Konštiak.

Viac slovenských výrobkov v regáloch

Agrorezort tiež začal pracovať na výbere vhodných lokálnych dodávateľov, ktorí by mohli svoje produkty ponúkať vo veľkých obchodných reťazcoch. V prvom kroku to bude maximálne stovka z tých, ktorí sú najpripravenejší a spĺňajú základné podmienky obchodu, ako balenie, popisové etikety, EAN kód a vedia zabezpečiť logistiku. Výrobca bude musieť vedieť svoj tovar zabaliť, označiť a doviezť. Pre lokálnych výrobcov, ktorí majú o dodávanie potravín do reťazcov záujem, je pripravený mailový kontakt: chcemdodavat@land.gov.sk.

„Naším cieľom je podpora malých a stredných výrobcov potravín. Regionálne pulty umožnia malým a stredným producentom odbyt, možnosti na rozvoj aj zamestnanosť. Spotrebitelia budú mať širšiu ponuku kvalitných domácich výrobkov priamo zo svojho regiónu,“ uviedla Gabriela Matečná. Malí a strední výrobcovia potravín zároveň získajú skúsenosti s prácou v systéme dodávok do maloobchodných sietí. Lokálni výrobcovia tak budú môcť v prípade záujmu dodávať potraviny pravidelne priamo do maloobchodných predajní konkrétneho reťazca a to do vzdialenosti 50 km od miesta ich výroby. Cieľom ministerstva je, aby sa regionálne potraviny dostali na pulty najneskôr do tohtoročných Vianoc.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok