logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Výrobca Indulony sa sporí s českým producentom krémov Isolda. Vraj slovenský výrobok napodobňuje

6. marca 2017
Správy 0
2570
Výrobca Indulony sa sporí s českým producentom krémov Isolda. Vraj slovenský výrobok napodobňuje

Na obaloch krémov Isolda, ktoré vyrába česká firma Cormen z Bystřice nad Pernštejnom, slovenský súd zakázal nielen použitie registrovanej značky, ale aj dvanásť rokov používané grafické prvky. S Cormenon sa súdi slovenský výrobca ochranných krémov Indulona, podľa ktorého česká firma úmyselne napodobňuje vzhľad tradičného slovenského výrobku.

„Podobnú situáciu sme už zažili v polovici minulého septembra. To nás ohrozilo prvé rozhodnutie Okresného súdu Bratislava I. Ten vtedy vydal predbežné opatrenie na pozastavenie dovozu, distribúcie, predaja a propagácie našich ochranných pracovných krémov na ruky Isolda na Slovensku. Išlo o výrobky, ktoré sme v inovovaných obaloch uviedli na trh v januári 2016,“ hovorí konateľ Cormenu Vladimír Čížek.

Žalobu, ktorej bratislavský súd vyhovel, podal na českého konkurenta dodávateľ krémov na ruky Indulona, hlohovecká firma Saneca Trade. Podľa nej mal Cormen, okrem iného, na inovovaných tubách svojich výrobkov vizuálne napodobniť grafiku Indulony, a tým miasť koncových spotrebiteľov v maloobchodnej sieti.

Druhé predbežné opatrenie, vydané opäť na základe žaloby výrobcu Indulony, vyzvalo spoločnosť Cormen k opätovnému pozastaveniu dovozu, distribúcie, predaja a propagácie krémov na ruky Isolda na Slovensku, a to s odôvodnením, že zmeny vykonané na obaloch na základe prvého predbežného opatrenia neboli dostatočné.

„Dali sme si pozor, aby sme všetky body prvého súdneho nariadenia stopercentne splnili a aby milióny za vynútenú zmenu obalov boli konečnými nákladmi. A teraz musíme platiť znova. Podriadime sa druhému rozhodnutiu, ale kde máme istotu, že nepríde tretie, štvrté alebo piate? Vždy bez vysvetlenia, čo v predchádzajúcom nebolo splnené. To sa skutočne nedá nazvať rovnými šancami na trhu,“ konštatuje Vladimír Čížek.

„Druhé súdne nariadenie nám neoprávnene zakazuje používať riadne registrovanú značku Isolda v modrej farbe. Zároveň nám zakazuje aj grafický štýl obalu, ktorý sme začali používať pred dvanástimi rokmi. Teda v čase, keď Indulona, ktorú podľa žaloby máme napodobňovať, používala ešte dizajn veľmi pripomínajúci ten z čias socializmu. My sme ale už vtedy celkový dizajn obalov stavali na spodnom farebnom pruhu a na vyobrazení aktívnych látok na bielom podklade. Je tak pre nás ľahké preukázať, že napadnuté grafické prvky a logo v modrej farbe súbežne používame od roku 2004. Teda oveľa skôr, než ich v roku 2015 prvýkrát zaviedol výrobca Indulony, a dokonca skôr, než vznikla samotná Saneca Trade,“ zdôrazňuje konateľ firmy.

Súčasná podoba krémov Isolda.

 

Napadnutý dizajn musel Cormen niekoľkomiliónovými nákladmi podľa požiadaviek prvého predbežného opatrenia upraviť, inak by nemohol svoje krémy Isolda na Slovensku predávať. Znamenalo to premiestniť modrý nápis Isolda z vertikálnej do horizontálnej polohy a vyobrazenie motívu aktívne látky posunúť doprostred obalu.

Požiadavky aj druhého predbežného opatrenia bratislavského súdu Cormen podľa vyjadrenia svojho konateľa splnil. Na tubách sú tentoraz už dva farebné pruhy. Doterajšie riadne registrované, ale súdom zakázané modré logo Isolda je teraz biele na farebnom podklade, navyše hore nohami (postupné zmeny vzhľadu vidieť na úvodnej fotografii).

Proti druhému rozhodnutiu Okresného súdu Bratislava I podala česká firma odvolanie a zvažuje vlastnú žalobu na upieranie autorských práv zo strany hlohoveckej Saneca Trade. Vymáhať bude tiež finančné prostriedky, vynaložené na plnenie požiadaviek žalobcu. Saneca Trade sa obrátil aj na Krajský súd v Brne s rovnakou žalobou, brniansky súd však návrh na vydanie predbežného opatrenia v Českej republike zamietol. Dodávky krémov Isolda distribútorom na Slovensku neboli obmedzené.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera