logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Výrobca Indulony sa sporí s českým producentom krémov Isolda. Vraj slovenský výrobok napodobňuje

6. marca 2017
Správy 0
2756
Výrobca Indulony sa sporí s českým producentom krémov Isolda. Vraj slovenský výrobok napodobňuje

Na obaloch krémov Isolda, ktoré vyrába česká firma Cormen z Bystřice nad Pernštejnom, slovenský súd zakázal nielen použitie registrovanej značky, ale aj dvanásť rokov používané grafické prvky. S Cormenon sa súdi slovenský výrobca ochranných krémov Indulona, podľa ktorého česká firma úmyselne napodobňuje vzhľad tradičného slovenského výrobku.

„Podobnú situáciu sme už zažili v polovici minulého septembra. To nás ohrozilo prvé rozhodnutie Okresného súdu Bratislava I. Ten vtedy vydal predbežné opatrenie na pozastavenie dovozu, distribúcie, predaja a propagácie našich ochranných pracovných krémov na ruky Isolda na Slovensku. Išlo o výrobky, ktoré sme v inovovaných obaloch uviedli na trh v januári 2016,“ hovorí konateľ Cormenu Vladimír Čížek.

Žalobu, ktorej bratislavský súd vyhovel, podal na českého konkurenta dodávateľ krémov na ruky Indulona, hlohovecká firma Saneca Trade. Podľa nej mal Cormen, okrem iného, na inovovaných tubách svojich výrobkov vizuálne napodobniť grafiku Indulony, a tým miasť koncových spotrebiteľov v maloobchodnej sieti.

Druhé predbežné opatrenie, vydané opäť na základe žaloby výrobcu Indulony, vyzvalo spoločnosť Cormen k opätovnému pozastaveniu dovozu, distribúcie, predaja a propagácie krémov na ruky Isolda na Slovensku, a to s odôvodnením, že zmeny vykonané na obaloch na základe prvého predbežného opatrenia neboli dostatočné.

„Dali sme si pozor, aby sme všetky body prvého súdneho nariadenia stopercentne splnili a aby milióny za vynútenú zmenu obalov boli konečnými nákladmi. A teraz musíme platiť znova. Podriadime sa druhému rozhodnutiu, ale kde máme istotu, že nepríde tretie, štvrté alebo piate? Vždy bez vysvetlenia, čo v predchádzajúcom nebolo splnené. To sa skutočne nedá nazvať rovnými šancami na trhu,“ konštatuje Vladimír Čížek.

„Druhé súdne nariadenie nám neoprávnene zakazuje používať riadne registrovanú značku Isolda v modrej farbe. Zároveň nám zakazuje aj grafický štýl obalu, ktorý sme začali používať pred dvanástimi rokmi. Teda v čase, keď Indulona, ktorú podľa žaloby máme napodobňovať, používala ešte dizajn veľmi pripomínajúci ten z čias socializmu. My sme ale už vtedy celkový dizajn obalov stavali na spodnom farebnom pruhu a na vyobrazení aktívnych látok na bielom podklade. Je tak pre nás ľahké preukázať, že napadnuté grafické prvky a logo v modrej farbe súbežne používame od roku 2004. Teda oveľa skôr, než ich v roku 2015 prvýkrát zaviedol výrobca Indulony, a dokonca skôr, než vznikla samotná Saneca Trade,“ zdôrazňuje konateľ firmy.

Súčasná podoba krémov Isolda.

 

Napadnutý dizajn musel Cormen niekoľkomiliónovými nákladmi podľa požiadaviek prvého predbežného opatrenia upraviť, inak by nemohol svoje krémy Isolda na Slovensku predávať. Znamenalo to premiestniť modrý nápis Isolda z vertikálnej do horizontálnej polohy a vyobrazenie motívu aktívne látky posunúť doprostred obalu.

Požiadavky aj druhého predbežného opatrenia bratislavského súdu Cormen podľa vyjadrenia svojho konateľa splnil. Na tubách sú tentoraz už dva farebné pruhy. Doterajšie riadne registrované, ale súdom zakázané modré logo Isolda je teraz biele na farebnom podklade, navyše hore nohami (postupné zmeny vzhľadu vidieť na úvodnej fotografii).

Proti druhému rozhodnutiu Okresného súdu Bratislava I podala česká firma odvolanie a zvažuje vlastnú žalobu na upieranie autorských práv zo strany hlohoveckej Saneca Trade. Vymáhať bude tiež finančné prostriedky, vynaložené na plnenie požiadaviek žalobcu. Saneca Trade sa obrátil aj na Krajský súd v Brne s rovnakou žalobou, brniansky súd však návrh na vydanie predbežného opatrenia v Českej republike zamietol. Dodávky krémov Isolda distribútorom na Slovensku neboli obmedzené.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok