logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Výrobca Indulony sa sporí s českým producentom krémov Isolda. Vraj slovenský výrobok napodobňuje

6. marca 2017
Správy 0
2464
Výrobca Indulony sa sporí s českým producentom krémov Isolda. Vraj slovenský výrobok napodobňuje

Na obaloch krémov Isolda, ktoré vyrába česká firma Cormen z Bystřice nad Pernštejnom, slovenský súd zakázal nielen použitie registrovanej značky, ale aj dvanásť rokov používané grafické prvky. S Cormenon sa súdi slovenský výrobca ochranných krémov Indulona, podľa ktorého česká firma úmyselne napodobňuje vzhľad tradičného slovenského výrobku.

„Podobnú situáciu sme už zažili v polovici minulého septembra. To nás ohrozilo prvé rozhodnutie Okresného súdu Bratislava I. Ten vtedy vydal predbežné opatrenie na pozastavenie dovozu, distribúcie, predaja a propagácie našich ochranných pracovných krémov na ruky Isolda na Slovensku. Išlo o výrobky, ktoré sme v inovovaných obaloch uviedli na trh v januári 2016,“ hovorí konateľ Cormenu Vladimír Čížek.

Žalobu, ktorej bratislavský súd vyhovel, podal na českého konkurenta dodávateľ krémov na ruky Indulona, hlohovecká firma Saneca Trade. Podľa nej mal Cormen, okrem iného, na inovovaných tubách svojich výrobkov vizuálne napodobniť grafiku Indulony, a tým miasť koncových spotrebiteľov v maloobchodnej sieti.

Druhé predbežné opatrenie, vydané opäť na základe žaloby výrobcu Indulony, vyzvalo spoločnosť Cormen k opätovnému pozastaveniu dovozu, distribúcie, predaja a propagácie krémov na ruky Isolda na Slovensku, a to s odôvodnením, že zmeny vykonané na obaloch na základe prvého predbežného opatrenia neboli dostatočné.

„Dali sme si pozor, aby sme všetky body prvého súdneho nariadenia stopercentne splnili a aby milióny za vynútenú zmenu obalov boli konečnými nákladmi. A teraz musíme platiť znova. Podriadime sa druhému rozhodnutiu, ale kde máme istotu, že nepríde tretie, štvrté alebo piate? Vždy bez vysvetlenia, čo v predchádzajúcom nebolo splnené. To sa skutočne nedá nazvať rovnými šancami na trhu,“ konštatuje Vladimír Čížek.

„Druhé súdne nariadenie nám neoprávnene zakazuje používať riadne registrovanú značku Isolda v modrej farbe. Zároveň nám zakazuje aj grafický štýl obalu, ktorý sme začali používať pred dvanástimi rokmi. Teda v čase, keď Indulona, ktorú podľa žaloby máme napodobňovať, používala ešte dizajn veľmi pripomínajúci ten z čias socializmu. My sme ale už vtedy celkový dizajn obalov stavali na spodnom farebnom pruhu a na vyobrazení aktívnych látok na bielom podklade. Je tak pre nás ľahké preukázať, že napadnuté grafické prvky a logo v modrej farbe súbežne používame od roku 2004. Teda oveľa skôr, než ich v roku 2015 prvýkrát zaviedol výrobca Indulony, a dokonca skôr, než vznikla samotná Saneca Trade,“ zdôrazňuje konateľ firmy.

Súčasná podoba krémov Isolda.

 

Napadnutý dizajn musel Cormen niekoľkomiliónovými nákladmi podľa požiadaviek prvého predbežného opatrenia upraviť, inak by nemohol svoje krémy Isolda na Slovensku predávať. Znamenalo to premiestniť modrý nápis Isolda z vertikálnej do horizontálnej polohy a vyobrazenie motívu aktívne látky posunúť doprostred obalu.

Požiadavky aj druhého predbežného opatrenia bratislavského súdu Cormen podľa vyjadrenia svojho konateľa splnil. Na tubách sú tentoraz už dva farebné pruhy. Doterajšie riadne registrované, ale súdom zakázané modré logo Isolda je teraz biele na farebnom podklade, navyše hore nohami (postupné zmeny vzhľadu vidieť na úvodnej fotografii).

Proti druhému rozhodnutiu Okresného súdu Bratislava I podala česká firma odvolanie a zvažuje vlastnú žalobu na upieranie autorských práv zo strany hlohoveckej Saneca Trade. Vymáhať bude tiež finančné prostriedky, vynaložené na plnenie požiadaviek žalobcu. Saneca Trade sa obrátil aj na Krajský súd v Brne s rovnakou žalobou, brniansky súd však návrh na vydanie predbežného opatrenia v Českej republike zamietol. Dodávky krémov Isolda distribútorom na Slovensku neboli obmedzené.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera